آخرین اخبار

14. تير 1395 - 21:20   |   کد مطلب: 5490
قلم زبان و بیان عقل و معرفت انسانهاست.قلم بیان کننده فکر و اندیشه و شخصیت صاحب قلم است.قلم حلقه وصل فرهنگ ها و اندیشه هاست.قلم ترجمان فکر و هنر و اندیشه است.قلم وسیله تجلی خداوند در آفرینش است.
پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه/سید مصطفی گنجی

 

"ن والقلم و ما یسطرون"

سوگند به نون و سوگند به قلم و آنچه که به وسیله قلم مینویسند.

در روایات نورانی اسلامی "ن" به عنوان اسم رسول الله (ص) و "القلم" به عنوان اسم امیرالمومنین علی (ع) تعبیر شده است.

قلم زبان و بیان عقل و معرفت انسانهاست.قلم بیان کننده فکر و اندیشه و شخصیت صاحب قلم است.قلم حلقه وصل فرهنگ ها و اندیشه هاست.قلم ترجمان فکر و هنر و اندیشه است.قلم وسیله تجلی خداوند در آفرینش است.

قلم و ارباب قلم، در طول حیات پر فراز و نشیب خود رنجها کشیده و زجرها دیده و تحولات فراوانی را مشاهده و احساس کرده اند.گاهی تآثیر قلم، از تآثیر زبان بیشتر و قلم ماندنی تر و جاودانه است.

قلم را عامل استقامت و پایداری و استواری دین و دولت و موجب برقراری زندگی شایسته دانسته و در حقیقت پایداری دولت ها را در پایداری و استقامت و استحکام ارباب قلم و ادب بیان کرده اند.
در باب قلم سخنان زیادی آمده است:
امام خمینی (ره) میفرماید: بهترین قلم آن است که از روی انصاف بنویسد.
حضرت علی (ع) میفرماید: "زکات" دست، بذل و بخشش از نعمت هایی است که خدا به تو ارزانی داشته است.
در قرآن در آیه 79 سوره بقره سه بار کلمه ویل (وای بر آنها) به کار رفته است پس بدعت، دین سازی و تحریف حقایق از جمله خطرهایی است که از طرف دانشمندان و نویسندگان فاسد متوجه مردم میشود پس با توجه به این آیه شریفه باید همواره مواظب قلم ها، کتاب ها و مقاله های زهر آلود و بدعت گذار باشیم و به هر نوشته ای اعتماد نکنیم.

روز قلم:

یکی از سه چیزی که در نزد خداوند متعال محبوب است خش خش و صدای قلم علماء و اندیشمندان و صاحبان فکر و اندیشه است.بی گمان قلم یکی از نعمت های بی بدیل الهی است که کردگار علیم و حکیم، موهبت برخورداری از آن را از پگاه ازل در سرنوشت آدمی رقم زده است.نوشتن بهترین وسیله برای بیان افکار افراد است.با نوشتن، رازها و اندیشه های درونی بروز و ظهور می یابند و هر آنچه در ذهن پیچیده انسان نقش بسته، به بیرون تراوش میکند.همچنین نوشتار یکی از مهمترین راههای گسترش معرفت و پرورش فضیلت شناخته میشود.از این رو به جاست امروز را که به عنوان "روز قلم" نامگذاری شده است ارج نهیم و در نکوداشت مقام آن بکوشیم.

 

سید مصطفی گنجی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک