آخرین اخبار

14. خرداد 1395 - 18:18   |   کد مطلب: 5370
استاد حوزه و دانشگاه:
تیغی که از آتش داغ تر است!
یکی از بزرگترین دردها و رنج هایی که بخش عظیمی از انسان ها گرفتار آن هستند مسئله عدم معرفت و شناخت نسبت به وظایف و تکالیفی است که خدای متعال برای سعادت و کمال تبیین نموده است .

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، امرالله اندرزیان:

 

یکی از بزرگترین دردها و رنج هایی که بخش عظیمی از انسان ها گرفتار آن هستند مسئله عدم معرفت و شناخت نسبت به وظایف و تکالیفی است که خدای متعال برای سعادت و کمال تبیین نموده است . وقتی عده ای از آزادی و اختیاری که از موهبت ها و نعمت های الهی است برای رسیدن به دنیای مذموم و حرام و کسب جاه و مقام و مقابله با احکام حیات بخش اسلامی و …. سوء استفاده می کنند، باید در انتظار عواقب سخت و دردناکی همانند تیغی که از مردار بد بوتر و از آتش داغ تراست باشند. برای تبیین این موضوع نکاتی را به عرض می رسانیم.

 

۱: افرادی که در عرصه ی فرهنگی بستر نفوذ دشمنان را فراهم و تلاش می کنند فرهنگ منحط و مبتذل و عقب افتاده ی جهان استکبار را به خورد دیگران بدهند وآنهایی که با سکوت و رضایت وتساهل و تسامح از کنار هشدار های رهبر معظم انقلاب درمورد جنگ نرم و جهاد کبیر می گذرند، باید مستحضر باشند که غذای آنها تیغی است که حیوانات هم نمی توانند بخورند.

 

۲: آنها یی که در عرصه ی اقتصادی و تجارت سعی و تلاششان بر فریب و نیرنگ و کسب سود و ثروت از هر راهی بدون رعایت عدالت و انصاف و رواج لقمه ی حرام در جامعه است،باید بدانند که طعامی را از طرف خدای عزیز و حکیم دریافت می کنند که از هر مردار بد بو تر و به سختی قابل خوردن است.

 

۳: کسانی که در عرصه ی سیاسی بدون رعایت تقوی و تدین خوراک تبلیغاتی برای دشمنان دین و انقلاب آماده می کنند و نیرو های ارزشی و انقلابی را تضعیف و تحقیر می نمایند، متوجه باشند که خداوند خوراکی به آنها می دهد که از آتش داغ تر و بسیار تلخ می باشد و بهائم و چهار پایان نمی توانند بخورند.

 

۴: آنهایی که درعرصه ی اجتماعی تلاش می کنند سبک زندگی اسلامی را تغییر بدهند، زندگی تجملی و اشرافی را ترویج نمایند،کسب لقمه ی حرام را گسترش و عادی جلوه بدهند، با توهین و مسخره احکام واجبی همانند خمس و زکات را ترک نمایند،حرص به دنیای حرام و ثروت های باد آورده را دنبال کنند،اموال دیگران را تصرف نمایندو… منتظر غذاو طعامی باشند که هرچه می خورند نه جاق می شوند و نه گرسنگی از میان می رود.

 

۵: افرادی که دستشان به اموال عمومی و بیت المال می رسد و از راههای مختلفی همانند اختلاس و ارتشاء ارتزاق و اسراف و تبذیر می کنند باید مستحضر باشند که علاوه بر مطالبه ی عموم مردم در عرصه ی قیامت، خداوند طعامی به آنها می دهد همانند تیغ تیز که خوردن آن برای حیوانات نیز بسیار سخت و طاقت فرسا است.

 

۶: آنهایی که با ترویج مجالس لهو و لعب و موسیقی مبتذل و ترویج بی بند باری و رواج ارتباط آزاد دختر و پسرهزینه های سنگین  می کنند و یا از این راه ارتزاق می نمایند و شکم های خود را از حرام پر می کنند(و هیچ گاه هم سیر نمی شوند) باید عواقب خطرناک آن که علاوه بر آتش دوزخ ،طعام و خوراکی است که خدای سبحان به اینها می دهد که به آسانی قابل خوردن و هضم نمی باشد.

 

۷: افرادی که با توزیع وپخش کتاب های گمراه کننده و مطالب انحرافی در فضای مجازی ،سعی بر تغذیه ی روحی و روانی مردم دارند  تا آنها را از اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام دور نمایند وبه روشها و سنّت های غلط و آئین های های بشر ساخته و عالمان منحرف سوق بدهند،آماده ی پذیرایی و تغذیه ی الهی که همان غذای خار مانندی است که خود قسمی از عذاب دردناک و غیر قابل تحمل است.

 

۸: کسانی که جوانان این مرز و بوم را به سمت مکاتب بشر ساخته ی بی پایه و اساسی همانند مارکسیسم و لیبرال دموکراسی وگروهای ضدّ اسلام وانقلاب همچون حزب توده،اقلیت واکثریت،کومله ودموکرات،منافقین وهمینطور جریان های انحرافی،عرفان های دروغین،اصلاحات آمریکایی،تعصبات کورونژادپرستانه قومی،اسلام آمریکایی وشیعه ی انگلیسی و…سوق داده ومی دهند وابزار وامکانات لازم رادر اختیار شان می گذارند(به خاطر خوش خدمتی به دنیای کفر واستکبار ومقابله با اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله)منتظر عذابی دردناک وطعامی اذیت کننده وغیر قابل تحمل باشند.

 

۹: خدای متعال درسوره ی غاشیه آیات ۷و۸می فرماید:لیس لهم طعام الاّ من ضریع-وخوراکی جز خارخشک وتلخ ندارند-لایسمن ولا یغنی من جوع-که نه فربه وچاق کند ونه گرسنگی را از میان برد.

 

ورسول خدا صلی الله علیه وآله درذیل آیه فرمود: ضریع چیزی است دردوزخ شبیه به خار که از مردار بدبوتر واز آتش داغ تر وبسیار تلخ است(تفسیر مجمع البیان وتفسیر نور)بنا براین افرادی که به دنبال تیغ زدن مردم درعرصه های علمی،فرهنگی،اقتصادی،سیاسی واجتماعی هستند بدانند که خداوند تیغی به آنها می دهد که هرچه می خورند نه چاق می شوند و نه سیر می گردند.

والعاقبه للمتقین

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک