آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1395 - 17:06   |   کد مطلب: 5312
یکی از مسئولین گفته بود که خودکشی مهمتر است یا بد حجابی. قابل توجه ایشان و همه ی آنهایی که این گونه حرف می زنند که باید بررسی کرد چرا خود کشی در این سطح بالا وجود دارد آیا بعضی از ناهنجاری هایی که به خاطر بد حجابی و بی حجابی وروابط آزاد دختر و پسرو دهن کجی به احکام الهی صورت می گیرد نیست که زمینه ساز خود کشی می شود؟

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه/ حجت الاسلام امرالله اندرزیان

یکی از آسیب های اجتمایی که از گناهان کبیره و غیر قابل جبران است مسئله خودکشی بویژه در میان جوانان می باشد در این رابطه نکاتی را به عرض مخاطبان عزیز می رسانیم.

 

یک: اولین مطلبی که باید ذهن ها رامشغول و وجدان ها را به حرکت در بیاورد این است که چرا انسانی که بنا بود پایه گذار یک نسلی بشود خود را به دارآویزان و یا بانفت و بنزین می سوزاند اگر بر اساس نصوص اسلامی خود کشی از گناهان بزرگی است که خداوند وعده هلاکت و آتش داده است،با خود کشی می خواهد کجا برود(ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه –بقره195-ولاتقتلوا انفسکم-نساء29)

 

دو: وقتی عده ای راه می افتند معارف حیات بخش و سعادت آفرین اسلامی را به سُخره می گیرند ،زمانی که سبک زندگی غربی را در مجالس شادی و غم، در رفت و آمد و میهمانی،در تحصیل و کار، در معماری، در لباس پوشیدن، در جشن ها و جشنواره ها و در .... بر سبک زندگی اسلامی ترجیح می دهیم، وقتی علوم الهی و وحیانی که رسالت او نجات انسان ها از هر گونه جهل و جهالت است در حاشیه قرار بگیرد و فرشته نجات راصرفاً در علوم حسّی و تجربی جست و جومی کنیم که کف علم و بی خبراز گذشته و آینده است، زمانی که تزکیه و تربیت که مقدم بر تعلیم است مقدمه هم نباشد و آموزش که مقدمه ی تربیت است همه کاره شود ،وقتی در سبک زندگی مسئله ی کسب حلال و لقمه ی پاک کمتر مورد توجه قرار بگیرد و.... به طور قطع بستر ظهور و بروز آسیب های اجتمایی آماده می شود.

 

سه: یکی از نیاز های اساسی جوانان مسئله ی ازدواج آسان و به موقع می باشد و بر اساس تحقیقات به عمل آمده بخشی از خود کشی ها به خاطر بی توجهی خانواده ها و مسئولین مربوطه می باشد. چه کسی فتوا داده است که باید هزینه های عروسی این قدر سنگین باشد؟ کی گفته مهریه باید این قدر بالا باشد؟ چه کسی فتوا داده که عروسی باید با گناه شروع و با گناه خاتمه یابد؟ چه کسی این رسوم غلط و بعضاً حرام را آورده است؟کدام حجت شرعی است که فرد بتواند در محضر خداوند اقامه نماید. اگرخانواده هامسئله ی ازدواج را با توکل به خدا همانند بقیه مسائل جدی بگیرند و به فریاد فرزندانشان برسند وجامعه ومسئولین حمایت نمایند ومجالس عروسی اسلامی را مذمت نکنند،خیلی ازاین نابسامانی ها رخت بر می بندد.

 

چهار: یکی از مسئولین گفته بود که خودکشی مهمتر است یا بد حجابی. قابل توجه ایشان و همه ی آنهایی که این گونه حرف می زنند که باید بررسی کرد چرا خودکشی در این سطح بالا وجود دارد? آیا بعضی از ناهنجاری هایی که به خاطر بد حجابی و بی حجابی و روابط آزاد دختر و پسر و دهن کجی به احکام الهی صورت می گیرد نیست که زمینه ساز خود کشی می شود؟ آیا بعضی از طلاق هایی که در ابتدای تشکیل زندگی بوجود می آید که خود نیز یک نوع خود کشی و دیگر کشی است، به خاطر همین انتخاب های سطحی، بی ضابطه، کوچه بازاری و بدون رعایت حریم شرعی نبوده است؟ آیا آنهایی که سازمان یافته، جسورانه، و بی مهابا در مقابل یکی از احکام ضروری اسلام یعنی عفاف و حجاب می ایستند یک نوع خود کشی و هلاکت نیست؟(به حدیث معراج رجوع شود) آِیا ولنگاری و بی بند و باری عده ای موجب سقوط ونابودی خود و دیگران نشده است؟ خود کشی تنها این نیست که خود را حلق آویز کند یا بسوزاند بلکه هر کسی دل و جانش به گناه و معصیت آلوده شود و توبه و تطهیر ننماید مرده ای عمودی بیش نیست و اگر دیگران زمینه ساز آلودگی او باشند قطعاً اورا کشته اند و حقیقت وجودی او را در درونش دفن نموده اند اگر چه هنوز تشییع نشده باشد.

 

پنج: وقتی عده ای مردم را از مسجد، نماز، موعظه، دعا و ارتباط با روحانیت فراری می دهند و بعضی از متدینین ودلسوزان نسبت به فریضه ی امربه معروف ونهی از منکر بی تفاوت می شوند و به زندگی می چسبند، چه انتظاری داریم که بد حجابی، خودکشی ، طلاق و...نباشد؟

 

شش: براساس مبانی اسلامی و معارف دین آنهایی که اسباب انحراف فکری و اخلاقی دیگران را مهیا می کنند در حقیقت آنها را کشته اند. کسانی که بستر اعتیاد وآلوده شدن به مواد مخدر را فراهم می نمایند و از این راه ارتزاق می کنند خود وآنهارا به هلاکت رسانده اند. افرادی که با کج فهمی سعی می کنند در نگاه و اندیشه ی دیگران تصرف نمایند وآنهارا نسبت به خدای متعال و وعده های او بی اعتقاد و نسبت به آینده زندگی نا امید نمایند، در حقیقت آنها را کشته اند. کسانی که با رواج ابتذال واختلاط وفسادهای پنهانی وعلنی قوّه حیوانی وشهوانی اورا همه کاره نموده وعقل وعقلانیت را به اسارت برده اند، حیات انسانی را از او سلب واورا کشته اند.افرادی که با ترویج کسب های حرام همانند ربا،رشوه،اختلاس،رانت،گران فروشی،کم فروشی،احتکار،ترک خمس وزکات و...گوشت ،پوست ،خون واستخوان اورا آلوده نموده اند حتماً اورا کشته وبه هلاکت رسانده اند.

حجت الاسلام امرالله اندرزیان

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک