آخرین اخبار

19. بهمن 1394 - 17:24   |   کد مطلب: 4753
رقابت انتخاباتی درحوزه کهگیلویه بزرگ همیشه ویژگیها و مختصات خود را دارد و به نوعی جالب و جذاب میباشد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، مسیح محمودی در یادداشتی به تحلیل انتخابات حوزه کهگیلویه بزرگ پرداخته است.

 

 

 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبان پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. مخاطبان این پایگاه خبری می توانند با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تایید یا نقد کنند.

 

این یادداشت را در زیر بخوانید:

 

 

رقابت انتخاباتی درحوزه کهگیلویه بزرگ همیشه ویژگیها و مختصات خود را دارد و به نوعی جالب و جذاب میباشد.

 

نکته قابل تامل آنکه در این دوره سناتور بزرگ کهگیلویه به همراه دو چهره بدیل خود یعنی دکتر تقوی فرهیخته و سردارعدل هاشمی معروف به سردار سازندگی وارد عرصه گشته اند هرچند رد دصلاحیت حاج عدل برای مدتی این بزرگوار را از صحنه جدی رقابت دو رساخته بود و ابهاماتی را برای حامیان ایشان ایجاد کرده بود مع الوصف قدرت رایزنی و حامیان توانمند در مرکز وی را خیلی سریع به کورس رقابت بازگرداند.

 

درسوی دیگر وضعیت صلاحیت سناتور نیز تردیدهایی را در دل هواداران مصمم ایشان فراهم ساخته بود که متانت و خونسردی و قدرت فوق العاده چانه زنی ایشان معضل را برطرف ساخته و باورود به کهگیلویه رقابت را رنگ دیگری بخشیده است.درضلع سوم این مثلث مرد عرصه قلم با آوازه بلند پژوهشگری باا عتماد به نفس کامل به راحتی تمام از فیلترهای نظارتی عبور وخود را در یک قدمی فتح جام میبیند.

 

حال معضل در کانون تصمیم گیری یعنی ستادم رکزی این جبهه است. اینکه آیا این مردان روزهای سخت قدرت گرینش یک چهره از میان این سه بزرگوار رادارند یا نه و اگر به چنین تصمیمی برسند آیا توان قانع سازی و رغبت آفرینی درمیان خیل عظیم هواداران خویش را می یابند و در صورت اجماع آیا این ظرفیت را دارند که بتوانند در کن مشروعیت بخش تشکیلات خود یعنی آمیراحمدتقوی را باخویش همراه سازند یا نه ؟سه سوال محوری روزهای آینده این گروه خواهد بود

 

معضل آنجاست که قرارداد و توافق معرف به برجام پیشین در میان این چهره ها نخ نماشده و علائمی از تعهد به آن دیده نمیشود. پس راهکار چیست؟

 

پیچیدگی جایی وضوح بیشتری مییابد که هر کدام از این سه رجل هواداران مصمم و قاطعی دارند و هر یک از این سه گزینه توانایی ها و شایستگی های قابل احترامی دارند مع الوصف راهی جز وحدت اخوت و یکپارچگی برای این تشکیلات وجود ندارد چرا که استبداد رای و خود سری مسیری جز شکست را بدنبال ندارد و سرنوشت جناح ناهماهنگ رقیب مصداق روشن و قریبی از ناهمدلی و ناسازگاری را به همگان عرضه میدارد.

 

پس راه علاج تفاهم تعامل و عقلانیت است در هسته مرکزی راهی برای عصبیت و پیش داوری وجود ندارد. حتما و اکیدا میبایست سریعتر و عاجلتر رایزنی ها شروع و اقدامات وحدت بخش آغازشود.

 

نامزدها نیز باید به نزدیکان و حواریون خویش توصیه نمایند اخلاق محوری و اخوت را مبنای کارخویش قرار داده و از هرگونه اقدامات و رفتارهای ایذایی اجتناب شود و کار به عقلا و خیرخواهان واگذارشود.

 

درآن سوی نیز باید سنجیده ترین تصمیم اتخاذ و به با تایید آمیراحمد همچون گذشته عملیات منسجم و قاطع حمایتی انجام و مسیر پیروزی کلید زده شود البته در این میان یک سوال جدی وجود دارد و آن اینکه ظاهرا حاج آقاتقوی از آمدن سناتور به کهگیلویه استقبال چندانی نکرده و انتظارات دیگری ازایشان دارند و درمیان هواداران پر شمار سناتور افرادی هستند که فرضیه عبور از آمیراحمد را کلید زده و راه حل ورود توام با بی توجهی به رای آمیراحمد را مطرح نموده اند که نگارنده با بالا بردن کارت زرد این اقلیت محترم را به قدرشناسی و یاد آوری خدمات فراتر از شماره پیشین و حقوق غیر قابل انکار آمیراحمد به عنوان رکن مشروعیت بخش و وحدت آفرین تشکیلات توصیه مینماید و البته همگان را به تعامل توام با تکریم و احترام به ایشان فرامیخواند و به روشنی فجر صادق بامدادان امیدوار و خوشبین است که پایان کار در عین صعوبت و پیچیدگی مثبت وعزت آفرین خواهدبود.

 

پس سه ضلعی نا متوازن کنونی حتما به یک ضلع و تفاوتهای مختصر در نگاهها به اشتراک تبدیل خواهد شد مشروط بر آنکه منطق مبنا باشد و متعصبان هوادار کمی عقبتر نشته و فرصت را به بزرگان و ریش سفیدان با تجربه و دور ازاحساس بسپارند.

 

من برای دستیابی به آن روز شاهد صداقت هاو تلاش های خیر خواهانه زیادی بوده ام اما تصورم آن است که میبایست آهنگ این روند کمی تند تر شده و گامها مصمم تر برداشته شوند آن وقت نتیجه مطلوب همگان بوده و خرد جمعی نیز معین چنین تصمیمی خواهدبود.

ان شاالله

محمودی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک