در گفتگو با کهگیلویه مطرح شد
آخرین وضعیت از ویروس کرونا در کهگیلویه/ماجرای جوان مشکوک به کرونا از زبان رئیس شبکه بهداشت شهرستان
دکتر طیب زادگان گفت: جهت جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری ملاقات ها در بیمارستان امام خمینی محدود شده است و در صورت لزوم ملاقات ها به بیمارستان ممنوع خواهد شد و همه این فعالیت ها برای رفاه حال همشهریان است.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی کهگیلویه، در شهرستان کهگیلویه بیماری کرونا تا کنون نتوانسته کاری از پیش برد و با مراقبت ها و فعالیت هایی که همه نهادها مخصوصا مجموعه های بهداشت و درمان کهگیلویه صورت دادند در این شهرستان کسی به این بیماری مبتلا نشده و تنها یک نفر در شهرستان به این بیماری مبتلا شد که دانشجویی بود که از قم به کهگیلویه آمده بود.
دکتر طیب زادگان مسئول شبکه بهداشت کهگیلویه در گفت و گو با کهگیلویه با اشاره به فعالیت های شبکه بهداشت جهت مقابله با این ویروس گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان در دو حوزه بهداشت و درمان برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته که برخی به مرحله عمل رسیده است.
طیب زادگان گفت: به همین منظور بازدید میدانی از اماکن عمومی مختلف از جمله سفره خانه ها، اماکن ورزشی، بازدید از صنوف غذایی چون نانوایی ها، رستوران ها و غذابیرون برها و سایر اماکن نیز صورت گرفته است.
وی افزود: برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا به شهرستان در دو نقطه از ورودی شهر دهدشت دو ایستگاه قرنطینه مستقر شده اند و بررسی های لازم برای ورود مسافرین در حال انجام است تا افراد مشکوک یا بیماران قبل از ورود به شهر در صورت لزوم به مراکز درمانی و قرنطینه منتقل شوند.
رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: از روز گذشته از مسافرین ورودی به شهر دهدشت تست های غربالگری صورت گرفته تا در صورت مشاهده علایم بیماری به محل قرنطینه برای ادامه روند درمان انتقال داده شوند و در همین راستا گروهی از دانشجویان که با اتوبوس به شهر ورود کردند در همان ابتدا آزمایشات و معاینات ابتدایی از آن ها گرفته شد.
دکتر طیب زادگان با اشاره به اهمیت این بیماری گفت: جهت جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری ملاقات ها در بیمارستان امام خمینی محدود شده است و در صورت لزوم ملاقات ها به بیمارستان ممنوع خواهد شد و همه این فعالیت ها برای رفاه حال همشهریان است.
رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه با اشاره به ماجرای بیمار مبتلا به کرونا از اهالی این شهرستان گفت: تا کنون فقط یک مورد در شهرستان مبتلا وجود داشته و آن هم دانشجویی بوده که از شهر قم آمده بود و چون علایم مختصری داشت به بیمارستان جلیل مراجعه و با توجه به این که پس از چند روز جواب تست نیامده و علایم خاصی نداشت با رعایت اصول بهداشتی به خانه خود آمد و پس از اعلام مثبت بودن تست توسط آمبولانس به یاسوج منتقل شد.
وی عنوان کرد: کم هزینه ترین و بهترین کار طبق توصیه وزارت بهداشت قرنطینه در منزل است و در صورت تشدید و بروز علائم شدید تنفسی بیمار باید به بیمارستان مراجعه کند.
طیب زادگان گفت: از سایر ارگان ها و نهاد ها انتظار داریم تا با مجموعه شبکه بهداشت همکاری کنند و از نیروهای نظامی و انتظامی نیز جهت تامین امنیت مراکز بهداشتی تقاضامندیم با مجموعه شبکه بهداشت همکاری کنند.
وی افزود: کمبود آمبولانس یکی از مهمترین مشکلات شبکه بهداشت کهگیلویه است و در مواردی که به آمبولانس نیاز باشد ناچار به استفاده از آمبولانس سوق هستیم و با توجه به فاصله سوق تا دهدشت نیاز به تهیه آمبولانس از سایر نهاد ها برای کمک به مراکز بهداشتی، امری بسیار ضروری است.
طیب زادگان در پایان گفت: از رسانه ها انتظار داریم که به جای التهاب آفرینی و ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی به ایجاد آرامش در جامعه کمک کنیم.
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان