آخرین اخبار

6. بهمن 1397 - 16:35   |   کد مطلب: 8835
پیمانکار جاده سوق - دهدشت گفت: مبلغ قرارداد ما جهت تکمیل جاده ۱۰ میلیارد تومان بوده است

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ پروژه جاده سوق - دهدشت که نگرانی ها و چالشهای زیادی را برای مسئولین وقت ایجاد کرده بود در حال سپری مراحل پایانی خود است

 

در جدیدترین فعالیت های صورت گرفته در این جاده از روز پنجشنبه عملیات آسفالت این جاده آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

محنایی یکی از پیمانکاران  این پروژه گفت: پروژه جاده سوق - دهدشت از پروژه هایی است که شامل  ماده ۱۸۰ می شود.دولت قبل تصویب کرده ولی دولت فعلی هزینه برای آن تقبل نکرده است و تنها چیزی که از لحاظ مالی برای این پروژه به ما داده شد 1 میلیارد تومان  اوراق قرضه ای بود که در بازاربه ارزش 620 میلیون تومان توانستیم آن را بفروشیم.

 

وی گفت: یکی از مشکلات این جاده این بود که برای تهیه آب با مشکل روبرو بودیم و از دو منطقه برای تهیه آب و آب پاشی جاده اقدام می کردیم.یکی از رود ایدنک و دیگری از چشمه بلقیس چرام بود که این خود دردسرها و دشواری های کار را دو چندان می کرد.

 

محنایی با اشاره به نگرانی های فراوان مردم گفت:  به جرأت می گویم که تراکم این جاده  زیر ۱۰۰ نخواهد بود و هر کارشناسی می‌تواند در این مورد نظر دهد که کیفیت و تراکم این جاده در سطح بالایی است و ۵ سال نیز ضمانت دارد.

وی در مورد استفاده از قیر که مورد اعتراض مردم بود گفت: قیر استفاده شده در این جاده از نوع قیر امولسیون است. قیر mc که همان قیری است که همه با آن آشنایی داریم قبلاً در این بخش جاده استفاده شده و یک قیر امولسیون روی این قسمت ریخته شده که بتوان کار آسفالت را انجام داد و بر خلاف گفته های مردم هیچگاه از گازوئیل به جای قیر استفاده نکرده ایم.

 

وی با اشاره به خرابی های فراوان و چاله چوله های آسفالت جاده دهدشت گفت : طبق قرارداد تنظیم شده و طبق اصول کارشناسی و تعهدات مشخص شده یک روکش آسفالت از ابتدای جاده تا شهر سوق باید انجام گیرد تا  دست اندازها و پستی و بلندی های جاده گرفته شود، که این امر طبق قرارداد تنظیم شده باید تا قبل از آغاز سال جدید صورت گیرد البته مشروط به اینکه اعتبارمشخص شده برای آن واریز شود.

 

محنایی گفت: مبلغ قرارداد ما جهت تکمیل جاده ۱۰ میلیارد تومان بوده و تا الان تنها چیزی که ما دریافت کرده ایم هزار تن قیر به قیمت ۹۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اوراق داده شده که آن را هم به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان توانستیم بفروشیم.

 

هرچند نگرانی های مردم از کیفیت ساخت جاده و گذشت زمان زیادی از آن، هنوز هم وجود دارد اما با پایان یافتن عملیات آسفالت جاده در دو قسمت میانی می توان تا حدی رضایت مردم را جلب کرد اما ناگفته نماند که دهه فجر زمان افتتاح جاده ایست که ۱۳ سال به طول انجامید. جاده ای که بهترین مردم را به کام مرگ برد و هم اکنون بعد از گذشت سالها از کلنگ زنی آن، در شرایطی به مردم تحویل داده می شود که شرایط وضعیت ایده آلی  ندارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک