آخرین اخبار

16. دى 1397 - 16:05   |   کد مطلب: 8806
با وجود این ظرفیت فوق العاده این مناطق در زمینه گردشگری و حتی اقتصادی، اکثر جاده های این مناطق روستایی صعب العبور است و شرایط را برای مسافران و گردشگران سخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد است که در ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان کهگیلویه قرار گرفته است. روستاهای زیادی جز توابع بخش سوق هستند که از جایگاه ویژه ای در زمینه های گردشگری برخورداراند.

 

 

یکی از این مناطق منطقه "پاقلعه" است که در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شهر سوق قرار دارد. این منطقه شامل روستاهای بی زلیخایی، برم سبز‌، طوف خیمه و مناطقی دیگری است که از حیث گردشگری در اواخر زمستان و در بهار، مخصوصا در ایام عید نوروز، روزانه میزبان صدها گردشگر از نقاط مختلف استان و حتی کشور هستند.

 

 

با وجود این ظرفیت فوق العاده این مناطق در زمینه گردشگری و حتی اقتصادی وقتی به جاده ها و زیر ساخت های این مناطق می نگریم، تاسف می خوریم، چراکه اکثر جاده های این مناطق روستایی صعب العبور است و شرایط را برای مسافران و گردشگران سخت می کند. عمق این فاجعه تا آنجاست که هنگام بارندگی مردم به نوعی در اسارت جاده های خاکی قرار میگیرند که با بارش نعمت اللهی امکان تردد با اتومبیل و حتی با حیوانات اهلی را برای مردم دشوار می کند.

 

 

مسئله مهمتر شرایط آب رسانی و گاز رسانی به برخی از مناطق است که شرایط این روستاها را برای ساکنین آن بسیار دشوار و زندگی را برای ساکنین سخت کرده است، با وجود اینکه در ۷ کیلومتری از آن لوله های گاز عبور می کنند اما این روستاها از نعمت گاز برخوردار نیستند.

 

 

از مشکلات دیگر این مناطق فرسودگی لوله های آب و همچنین عدم نظارت و مدیریت بر مسئله آب کشاورزی برای باغات این مناطق است که نیاز به بررسی، نظارت و رفع این مشکل دارد چرا که مردم این منطقه بخش زیادی از زندگی خود را از این راه می گذرانند.

 

 

گفتنی است که در هفته های گذشته بازدیدی با حضور فرماندار کهگیلویه و رئیس اداره راه و شهرسازی از بخشی از این مناطق صورت گرفته است.

 

 

امیدواریم که مسئولین استانی به وعده های خود مبنی بر اصلاح جاده های روستایی این منطقه عمل کنند تا بتوان بهتر و بیشتر از این ظرفیت ها در زمینه های مختلف استفاده کرد و همچنین بتوان مشکلات مردم را رفع کرد.

 

 

در ادامه تصاویر مربوط به این منطقه گردشگری و مشکلات آن قابل مشاهده است:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک