آخرین اخبار

9. دى 1397 - 14:31   |   کد مطلب: 8793
روز 9 دی ماه مبین کوثر و ابتر بود که مردم ندا سر می دادند "خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است" مردم این شعار را دادند و بارها این شعار را در میدان عمل تکرار کردند.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی ماه در دهدشت در مصلی نماز  جمعه و با حضور مسئولان استان و شهرستان و حضور پر شور مردم  شهرستان کهگیلویه برگزار شد.سخنران این مراسم سردار انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد بود.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت:امروزیوم الله ۹ دی روز خداست وهمه ما آمدیم تا این روز مهم که در تاریخ ماندگار وجاوید مانده و خواهد بود را پاس بداریم.

آمدیم ‌گرامی بداریم این روز را که ملت بصیر،آگاه، قدر شناس وخدا جوی ایران  به تبعیت از ولایت چنان سیلی به دشمن زدند که برای هیچ زمان و مکانی فراموش شدنی نیست.

 

سردارانصاری افزود: همان طور که می دانید سال ۸۸ یکی از پر چالشترین روزها و ماه ها در تاریخ انقلاب اسلامی بود.شیرینی انتخابات با شکوه که نشانگر افزایش اعتماد و اعتقاد ملت به مشروعیت انقلاب بود توسط فتنه گران و مخصوصا سران فتنه تلخ شد. نگذاشتند که شیرینی آن حضور پرشور مردم  ماندگار شود. فلسفه وجودی نظام اسلامی مبارزه با نظام استکبار سلطه است و لذا این ها کسانی بودند که مزدور و خود فروخته اجانب بودند یا افرادی بودند که از مسیر و راه منحرف شدند واین ننگ برای همیشه  برپیشانی ان ها نقش بربسته است.

 

وی گفت:برنامه ریزی دشمن در یک روز یا یک شب اتفاق نیفتاد. آن ها قریب به 15سال نشستند و برنامه ریزی کرده و سناریوهای مختلفی را طرح ریزی کردند تا به نظام جمهوری اسلامی خدشه ای وارد کنند، این انتخابات نیز بهانه ای بود و سعی کردند از این بهانه بهترین استفاده را ببرند اما غافل بودند از وجود ملتی که بیداراست و در فضای غبارآلود و تاریکی ها  نه راه را و نه راهبر واقعی را گم کردند و ان راه ولایت مطلقه فقیه است. امام رحمه الله فرموندند پیشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد لذا باید بدانیم و آگاه یاشم و قدر چنین مردم و ملتی را بدانیم.

 

انصاری بابیان اینکه دشمن برای ظربه زدن به ملت ما ساکت نمی نشیند گفت: اگر مردم از امنیت، رفاه، حکومت واز دستیابی به نیازهای خود در کشور نا امید شوند هیچ مجموعه و دستگاه و دولتی قادر به ادامه حیات نخواهد بود بنابراین باید قدر مردم را بدانیم و در رفع مشکلات ان ها کوشا باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان ضمن بیان مشکلاتی که فتنه گران برای کشور بوجود آوردند گفت: نظام ما هم تنومند و هم ریشه دار بود و تحمل این ضربه جزیی را درد و توانسته خود را از این پیچ خطرناک نجات دهد. ضربه ملت و سیلی ملت بر دشمن باعث عقب راندن دشمن شد و اما دشمن مأیوس نشده است  و برای ده سال و ۱۵ سال و برای آینده باز هم به دنبال فتنه انگیزی است و دست از پا نمی کشند و این برای ما یک تمرین و ممارستی برای ملت ماست.

 

وی گفت: دشمن تصور کرده که مردم ما خسته شده اندف اما نمیداند که ملت ما خستگی ناپذیر اند وهمین مردم پشت ولایت فقیه هستند و او را هیچ گاه تنها نمی گذارند و همه باید قدر شناس این ملت باشیم.

سردار انصاری گفت: در جامعه دینی با نظام ولایی فتنه خسارت بارترین پدیده است و لذا باید آگاه باشیم چون رهبر ما فرمودند "فتنه آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل سخت است جز برای آنان که بصیرت و آگاهی دارند و با چشم بینا به مسائل نگاه می کنند"و مردم ما مردمی آگاه و بصیر هستند و اجازه نمی دهند دستارود خون هزاران شهید به راحتی پایمال شود.

یقیقا اگر مسئولی یا هرکسی به ارزش های این ملت تعرض کند مردم ما غافل نیستند و متعرضان به ارزش های نظام جمهوری اسلامی  یقینا از مردم سیلی خواهند خورد و تا زمانی که شعله شهادت در این کشور نورافاشی و عطر افشاچنی  می کند هیچ کس جرأت این را ندارد که به این ملت آسیبی برساند.

 

وی افزود: اما چه کسانی می توانند فتنه را ایجاد کنند؟ آدمهای که وجاهت و جایگاهی ندارند می توانند نه؟

آن ها هم اگر بخواهند نمی توانند از فتنه انگیزی به مقاصد مورد نظر خود برسند چون در جامعه نقشی ندارند و ملت نیز آن ها را قبول ندارد چون در بین مردم جایگاه و پایگاهی ندارند بنابراین فتنه کران کسانی هستند که روزی و روزگاری درمسند بالایی دارای پست ها و مسند های بالایی و درواقع دارای وجاهت و پایگاه اجتماعی بالایی بوده و روزی از رزمندگان این انقلاب بودند اما بی بصیرت، غافل و احمق بودند که فریب خوردند و  که تاریخ هیچ گاه نام نیکی از آن ها نخواهد کرد.

 

همین کسانی که در کشور فتنه به پا کردند یکی از همین فتنه گران بیشترین حکم را ازدست امام رحمه الله گرفت و مسئولیت به عهده داشت و روزی در بین مردم ارزشی داشتند اما نهایتا چه شد؟

در جنگ جمل همین طلحه و زبیر چه کار کردند؟ آیا همین زبیر از عوامل اصلی جنگ جمل نبود؟ آیا از پیامبر القاب و تعاریفی نگرفتند؟ اما به کجا رسیدند و چه اتفاقی برایشان افتاد؟ تاریخ اکنون در مورد آن ها چه قضاوتی می کند به نیکی یاد می کند یا آن ها را مذمت میکند؟ فتنه ۸۸ همان فتنه جمل اما در ۱۳۸۸ بود.

انصاری با اشاره به نقش مردم در 9 دی 88گفت: روز 9 دی ماه  مبین کوثر و ابتر بود که مردم ندا سر می دادند "خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است" مردم این شعار را دادند و بارها این شعار را در میدان عمل تکرار کردند. 9دی ماه قیام مختار نبود اما اگر مختار هم زنده بود در مقابل این ها غرش میکرد. 9 دی ماه زمستان بود اما درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داد. 9 دی ماه غدیر خم در سراسر ایران بود که مردم احساس وظیفه دینی کردند و باید گفت که با این احساس عمل صالح خود را به درستی انجام دادند.

وی افزود:همه بدانند که ملت بیدارو هوشیار و در مقابل تمام وسوسه ها و دسیسه های دشمن آمادگی مقابله را دارد و نشانه ان این است که در طول تاریخ ۲۰۰ جنگ دامن گیر کشور ما شد و در این ۲۰۰ جنگ تنها جنگی که ذره ای از خاک ایران به غارت نرفت  ۸ سال دفاع مقدس بود. مردم ما علارغم تمام مشکلات و سختی ها و دشواری هایی که دامن گیر آن هاست استقامت میکنند و با نفس قدسی امام و رهبریشان  وفادار و هوشیارهستند که این مردم قابل تقدیر و تشکراند.

 

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک