آخرین اخبار

8. دى 1397 - 2:13   |   کد مطلب: 8790
بعد از فارغ التحصیل شدن و اتمام سربازی چند ماهی بیکار بودم و قبل از راه اندازی این کسب و کار بیشتر در کارهای هنری فعالیت میکردم و مدت کوتاهی را به کار تدوین مشغول بودم که به فکر راه انداختن یک کسب و کار مستقل افتادم و طی تحقیقات زیادی که انجام دادم این کار به ذهنم رسید.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ در شرایطی که بسیاری از کارگاه‌های خیاطی به ‌دلایل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجه هستند، یک جوان سوقی توانسته با احداث کارگاه خیاطی برای 5 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

در واقع با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه مخصوصاً بیکاری را که بسیاری از جوانان با آن روبه‌رو هستند برطرف کرد، اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.

در این میان هستند افرادی که در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی هم برای خود اشتغالزایی می‌کنند و هم به‌فکر اشتغال برای دیگران هستند.

 

فضل الله مسعودی یکی از جوانان شهرستان کهگیلویه است که با اراده‌ای قوی برای چند جوان دیگر همشهری خود اشتغالزایی کرده است.

 

در همین زمینه مصاحبه ای را به او ترتیب دادیم که در ادامه آمده است؛

 

کهگیلویه: خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید؟

مسعودی: این جانب فضل الله مسعودی ساکن شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه و دارای مدرک لیسانس در رشته برق قدرت هستم.

 

کهگیلویه : قبل از ورود به این عرصه چه کاری انجام ‌میدادید و کی و چه طور وارد این کار شدید؟

مسعودی : بعد از فارغ التحصیل شدن  و اتمام  سربازی چند ماهی بیکار بودم و قبل از راه اندازی این کسب و کار بیشتر در کارهای هنری فعالیت میکردم و مدت کوتاهی را به کار تدوین مشغول بودم که به فکر راه انداختن یک کسب و کار مستقل افتادم و طی تحقیقات زیادی که انجام دادم این کار به ذهنم رسید و با مشورت هایی که با خانواده و چند تا از دوستانم داشتم نهایتا تصمیم به شروع این کار گرفتم.

 

بعد از تلاش های زیاد و حدود 2 سال دوندگی توانستم مجوز کارگاه را بگیرم و تولیدی سیسمونی نوزاد را راه اندازی کنم و در سال 95 اولین سرویس را تولید و رسما شروع به کار کردیم.

 

کهگیلویه: در این راه با چه مشکلاتی رو به رو بودید؟

مسعودی: از روز اول که گام های اول را برای این تولیدی برداشتیم تا همین الان مشکلات زیادی سد راه شدند و دردسرساز بودند، اول از همه این بود که تقریبا هیچ سررشته ای از این کار نداشتم و نمیدانستم باید از کجا شروع کنم، به همین خاطر حدود دو ماه اول به خاطر عدم آشنایی با چرخ های صنعتی و برخی از فعالتیهای تخصصی ضرر داشتیم.

 

اولش تصمیم گرفتیم که از یک استاد  برش کار بهره ببریم که در شهر پیدا نکردم، تا اینکه تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و برشکاری و بقیه آموزش های خیاطی را یاد بگیرم، با مشورت ،راهنمایی ها و آموزش پارچه فروش و دوستان در شهر تهران خودم برشکار شدم، مشکل دیگه ای که سر راه من بود مشکل فروش بود.

 

در همه شهرستان های استان  و شهرهای حومه شهر سوق بازاریابی کردم اما کسی ما را قبول نمی کرد و از تولیدی ما خرید نمیکردند و متاسفانه ترجیح میدادند جنس های درجه سه و چهار خارجی با قیمت بالا بخرند اما از ما خرید نکنند که بعد از مدتها بازاریابی و مشاهده کیفیت بالای اجناس نسبت به نمونه های داخلی و خارجی توسط فروشگاه های استان جایگاه مناسبی در بین آن ها پیدا کردیم.

 

از دیگر مشکلات این تولیدی کمبود نیروی کار مناسب در زمینه خیاطی بود که با جابه جا شدن هر نیرو سرعت کار پایین و تا حدودی از رفع نیاز بازار عقب می ماندیم.

 

متاسفانه با توجه به اینکه این تولیدی در سطح شهرستان و حتی استان شناخته شده و توانسته با رقبای خود  در کلان شهرها به رقابت بپردازد حمایت خاصی از مسئولین شهر،شهرستان و حتی استان صورت نگرفته است.

کهگیلویه: حرف آخر؟

مسعودی: به لطف خدا بعد از دوسال تلاش و دوندگی با وجود مشکلات و مسائل تلخ و شیرین این کار توانستیم تا این مرحله پیش برویم و در شهرستان های حومه مثل گچساران، بهبهان، یاسوج، دهدشت، لنده، چرام و بخش قلعه ریسی تولیدات کارگاه را به فروش برسانیم.

 

امیدواریم که بتوانیم با بالا بردن کیفیت کار و گسترش دامنه فعالیت با شهرهای یاسوج، اهواز و شیراز کار کنیم و این تولیدی را در آینده به یکی از بزرگترین تولیدی های جنوب کشور تبدیل کنیم، بی شک در این مسیر دشوار حمایت و همکاری مسئولین شهر و شهرستان میتواند یاری کننده ما جوانان باشد تا همه با هم بتوانیم به توسعه اقتصادی کشور عزیزمان کمک کنیم و امیدواریم که تولیدی ما در چندسال آینده افتخاری برای شهرمان سوق و شهرستان باشد.

در پایان از خانواده و دوستانی که در این مسیر مرا یاری کردند و همچنین  فروشندگانی که به یک جوان هم وطن اعتماد کردند نهایتا تشکر و قدردانی را دارم.

 

تصاویر بیشتر و کلیپ مربوط به این کارافرین در ادامه امده است:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کلیپ مصاحبه با این کارآفرین را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:
 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک