آخرین اخبار

1. آذر 1397 - 1:47   |   کد مطلب: 8726
نیکبخت: این گونه تخلفات نشان از آن دارد که بازار ما به حال خود رها شده است، اداره صمت مسئولیت ویژه و خطیری در این مورد بر عهده دارد و مدیر جدید اگر نتواند تغییری در تنظیم بازار ایجاد کند مجبور به تغییر خود او هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ فرماندار کهگیلویه در جلسه کمیته تنظیم بازار این شهرستان گفت: در چند روز گذشته به همراه رئیس اداره تعزیرات و همچنین اداره صمت بازدید هایی صورت گرفت که به هر مغازه ای که مراجعه شد تخلفات فراوانی مشاهده شد که نشان از این بود که مدت زیادی است که بازرسی از آن ها صورت نگرفته است. تخلفاتی که مشاهده شد عدم درج قیمت،نداشتن پروانه کار، نداشتن فاکتور خرید کالا، گران فروشی، کشف گوشت قرمز دولتی در برخی رستوران ها ومواردی از این دست بود.

 

نیکبخت در ادامه گفت: این گونه تخلفات نشان از آن دارد که بازار ما به حال خود رها شده است، اداره صمت مسئولیت ویژه و خطیری در این مورد بر عهده دارد و مدیر جدید، آقای علویان باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بازار به ثبات برسد، این بازار باید روزانه بازرسی شود تا شاید تاثیری داشته باشد.

 

وی افزود: تعزیرات باید بیش از پیش به این موارد بپردازد و تا جایی که امکان دارد بالاترین سقف جریمه را در نظر بگیرد تا کسی در این شرایط دست به تخلف نزند.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: اگر مدیر جدید نتواند تغییری در تنظیم بازار ایجاد کند مجبور به تغییر خود او هستیم، همچنین اگر بازرسان شهرستانی همکاری لازم را انجام ندادند یا به دلیل تطمیع یا قومیت گرایی در بازرسی ها عمل کنند اقدامی جدی در مورد آن ها صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به فشردگی و حساسیت کار بازرسی گفت: اداره صمت می تواند از ظرفیت بازرسان افتخاری و همچنین بسیج استفاده کند تا بتوان تغییری قابل لمس را در بازار شهرستان بوجود آورد.

 

رئیس اداره صمت کهگیلویه نیز گفت: اداره صنعت و معدن از یک سو فعالیت حمایتی و از سویی دیگر فعالیت نظارتی دارد، در مورد فعالیت نظارتی مستنداتی از فعالیت های انجام گرفته وجود دارد که ۹۱ مورد تخلف وجود داردکه معادل 187 میلیون تومان مربوط به ۲۵روز پیش تاکنون است.

 

 علویان اظهار کرد: هیچ گونه عهد اخوتی با کسی ندارم و حتی با برادر خود نیز برخورد کاملا قانونی دارم و در همین زمینه شخصی را مامور تا علت بسته شدن نانوایی یامین علویان را جویا و درصورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با او صورت گیرد.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که وجود دارد در مورد صنف خبازان است که در این راستا از نمایندگی شرکت حمل و نقل شهرستانی خواسته شده کلیه نمایندگی هایی که آرد توزیع می کنند از یک کیسه تا هر عدد آرد را با اطلاع این اداره انجام دهد تا بتوان توازنی در این بازار بوجود آورد.

 

رئیس اداره صمت کهگیلویه اظهار کرد: در حوزه حمایتی 11 هزار و 670 کیلو گوشت قرمز با قیمت مصوب کیلویی 29 هزار تومان، 45 تن برنج  با قیمت هر کیلو 7 هزار و 100 تومان که در حال حاضر هم در بازار 10 تن برنج وجود دارد توزیع شد و در ادامه این خدمات حمایتی عاملین توزیع نیز مشخص شدند و قرار شد که 10 تن مرغ  و20 تن شکر با قیمت هر کیلو 3 هزار و 500 تومان جهت فروش و تحت نظارت یکی از بازرسان در بازار توزیع شود تا بتوان تا حدود زیادی شرایط بازار را کنترل کرد.

 

در پایان این جلسه فرماندار کهگیلویه گفت: در مورد توزیع دام در شهرستان عملکرد همه مدیران مربوطه ضعیف است و همه در این زمینه نمره منفی می گیرند، همه ادارات دست به دست هم دهند و به امر توزیع دام در سراسر شهرستان  نظم دهند تا شاهد گرانی های بیشتری مخصوصا در زمینه گوشت قرمز و دام نباشیم.

 

در ادامه تصاویری از این نشست آورده شده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک