آخرین اخبار

29. آبان 1397 - 23:27   |   کد مطلب: 8725
وقتی مدیری صرفا براساس مسائل قومی و قبیله ای و جناحی انتخاب می شود نباید انتظار پیشرفت و تحول داشته باشیم و ضرورت دارد دلسوزان فرهنگی به ویژه استاندار درسطح استان و فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه به این موضوع نگران کننده ورود کنند و بیش از این نگذارند بیت المال و زمان هدر برود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ ضعف مدیریت ناشی از عدم تعیین وضعیت پست مدیرکلی کتابخانه عمومی و استمرار دو ساله "سرپرستی"  این اداره کل بدلیل حمایت های قوم گرایانه و بدون وجاهت یک نماینده از سرپرست فعلی موجب رکود فعالیت ها و سیر قهقرایی این نهاد در گستره کشوری شده است.

 
باید اشاره کرد  دود مسائل قبیله ای و بی تفاوتی مسئولان و به ویژه فرماندار کهگیلویه از وضعیت مصیبت باری که نشات گرفته از عدم تعیین تکلیف مدیریت این نهاد است، به چشم مردم حوزه کهگیلویه نیز می رود.
 
 
 روزپنجشنبه ۲۴ آبان همزمان با روز کتابدار، مراسم تجلیل از کتابداران برتر از شبکه ۴سیما به صورت زنده پخش شد، هرچقدر به انتظار نشستیم، خبری از نام استان کهگیلویه و بویراحمد در سلسله رتبه های کسب شده کشوری نبود، عمق فاجعه در حدی است که حتی همه استانهای کمتر برخوردار نیز از رتبه و  جوایز بهرمند بودند اما کهگیلویه و بویراحمد همچنان در سکوی آخر، نظاره گر موفقیت دیگر استان ها بود.
 
 
متاسفانه در چند سال گذشته سایه قوم و قبیله و جناح بندی سیاسی بر این نهاد فرهنگی سایه افکنده است و بی برنامگی،عدم وجود ابتکار و خلاقیت، عدم استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی، عدم استفاده از نیروهای توانمند این نهاد فرهنگی، اجبار و الزام نیروهای شاخص و تحولگرا به انتقال و جابجایی، سلب روحیه نقد و نقادی از مجموعه کتابداران استان و ایجاد خفقان، استفاده از نیروهای ضعیف در سطح مدیریتی شهرستان ها و مناطق و جذب بستگان و خانواده مدیران و پرسنل ، از جمله علل رکود و به تعطیلی کشاندن کتابخانه های استان است. 
 
 
 
 کتابخانه ها عملا به سالن مطالعه دانش آموزان کنکوری تبدیل شده است، در یک بررسی اجمالی شاهدیم، مراجعه کنندگان به مخزن کتابخانه ها برای دریافت کتاب تقریبا نزدیک صفر  شده است و اساسا حال هیچ جای استان خوش نیست که اگر خلاف این ادعا می بود باید الان درسطح کشور و معرفی رتبه ها شاهد بودیم، به عنوان مثال شهرستان کهگیلویه با این همه سابقه فرهنگی عملا در این زمینه حال و روز خوبی ندارد و کتابخانه های شهرستان کهگیلویه به حال راکد، تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و سایه ضعف مدیریتی بر این شهرستان مستولی گشته است.
 
 
کتابداران بی انگیزه، عدم وجود برنامه تازه و نشاط آور ، برنامه های کلیشه ای و تکراری در هفته کتاب که هیچ ثمری برای جذب و ترغیب عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی نداشته است،
تقسیم مسئولیت ها بر اساس خویشاوند سالاری در این شهرستان و خانوادگی شدن امور توسط مدیر شهرستان جای شایسته سالاری را گرفته است.
 
 
در این شهرستان  ایجاد فضای رعب و وحشت دربین کتابداران شهرستان با بستن دهان منتقدان به طرق مختلف، نارضایتی اکثریت قریب به اتفاق کتابداران از مجموعه مدیریتی کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه را در کنار عدم توانایی ارتباط و تعامل با مدیران و نهادهای فرهنگی شهرستان گرفته شده که نتیجه آن عدم حضور مدیران شهرستانی در جلسات انجمن کتابخانه ها است.
 
 
وقتی یک مدیر صرفا براساس مسائل قومی و قبیله ای و جناحی انتخاب می شود نباید انتظار پیشرفت و تحول داشته باشیم و ضرورت دارد دلسوزان فرهنگی به ویژه استاندار درسطح استان و فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه به این موضوع نگران کننده ورود کنند و بیش از این نگذارند بیت المال  و زمان هدر برود.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک