آخرین اخبار

25. آبان 1397 - 17:07   |   کد مطلب: 8720
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه موقت دهدشت:تبعیت از ولی فقیه راه برون رفت از مشکلات است و راه برون رفت از مشکلات است

خطیب موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد در آسمان‌ها و زمین مورد عنایت خداوند قرار گیرد، تقوای الهی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه تبعیت از ولی فقیه را تبعیت از امام زمان (عج) است گفت: نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است که از سال 260 هجری قمری تا سال 339 در غیبت صغری به سر میبردند و از طریق 5 نایب با مردم ارتباط داشتند.
حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی افزود: در زمان غیبت کبری ، نایب ایشان ولی فقیه هستند که تبعیت از ایشان برهمگان واجب و لازم است و باید این وظیفه مهم را به خوبی انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ملاقات اخیر ورزشکاران و مدال آوران جانباز و معلول با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این ملاقات، از مانور فرهنگی این ورزشکاران در خارج از کشور تجلیل کرده و فرمودند" آن بانوی پرچمدار کاروان که چادر به سر داشت، نشان داد که حجاب یعنی ایستادن در مقابل استکبار جهانی و چادر نماد فرهنگ زنان ایرانی است که باید تلاش کنیم تا این فرهنگ به خوبی حفظ شود".
حجت الاسلام تقوی همچنین با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) در طول 28 سال عمر بابرکتشان با وجود اینکه در تدابیر امنیتی شدید و ممنوع الملاقات بودند، توانستند با انحرافات و کجروی های و گروه های انحرافی مبارزه کنند.
 
امام جمعه شهرستان دیشموک:استانداری برای جاده دیشموک به باغملک تدبیری بیاندیشد
 

نمازجمعه عبادی، سیاسی و وحدت بخش جمعه این هفته شهر دیشموک به امامت حجت الاسلام علی اکبر راوند در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار گردید.

خطیب نماز جمعه دیشموک درابتدای خطبه دوم ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی،در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب اجرایی کشور گفت:یکی از قانون هایی  که در حال اجراست ، قانون منع و به کارگیری بازنشستگان است که معتقدین به نظام جمهوری اسلامی ایران می گویند کار را باید به جوانان سپرد.

استفاده از جوانان تضمین کننده کشور در برابر حل مشکلات است.همان طور که مقام معظم رهبری جوان گرایی را در عزل و نصب زیرمجموعه مدیریتی خودشان انجام دادند از دولت محترم و مسئولین نظام خواستاریم که شتاب استفاده از جوانان در مناصب اجرایی را بیشتر کنند و افراد باتجربه می توانند با تجارب خود به کمک جوانان بیایند تا جوانان با پشتکار و نیروی جوانی حرکت کشور به سمت موفقیت را روز به روز به جلوتر ببرند.

حجت الاسلام راوند با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت:دوستی با کتاب فرصتی است تا عمرمان را به بطالت نگذرانیم و آن را در راه ارزشمندی صرف کرده تا به طریق حق برسیم.ما باید به دنبال مطالعه و کتابخوانی برویم و مردم با مراجعه به کتابخانه عمومی دیشموک از کتاب های ارزشمند آن استفاده کرده و بر معرفت خود بیافزایم.

وی ادامه داد:دین اسلام،دین علم هست.در قرآن کریم 770 مرتبه از علم و مشتقات آن استفاده شده که بر هر مرد،زن،پیر و جوان ضروری است که با مطالعه کتاب های ارزشمند بر معرفت خود بیافزاید لذا به همین بهانه از زحمات شبانه روزی مسئول کتابخانه عمومی شهر دیشموک نهایت تقدیر و سپاسگزاری را دارم.

حجت الاسلام علی اکبر راوند ضمن تسلیت امام یازدهم شیعیان در رابطه با شهادت ایشان افزود:امروز سالروز شهادت آن امام همام است و ایشان در خفقان سیاسی ای زندگی می کرد که جهت حل مسائل مردم از طریق وکلا در نقاط اسلامی با مردم ارتباط داشت. فضای زندگی امام طوری بود که امام به شیعیان می گفتند اگر کسی از شما مرا در خیابان ها و معابر دید به من سلام نکند چون جان تان در خطر است؛لذا اهلبیت عصمت و طهارت در کمال سختی دین را به ما رساندند تا بتوانیم در زمان کنونی دیندار باشیم.

بعد از شهادت امام عسکری(ع) ؛ فرزند ایشان حضرت مهدی موعود(ع) به امامت رسیدند که وعده آخرین امام و منجی را خود پیغمبر(ص) سال ها قبل از به دنیا آمدن ایشان  و اطاعت از اولوالامر که همان جانشینان الهی ایشان که همان علی بن ابی طالب(ع) و فرزندان ایشان تا حضرت مهدی(ع) می باشد بشارت دادند.لذا حضرت مهدی(ع) پس از ظهور از طرف خداوند مامور اجرای قسط و عدل پس از پر شدن زمین از جور و ستم می باشند که آینده ای درخشان در انتظار مسلمانان و جهانیان است.

حجت الاسلام علی اکبر راوند در رابطه با ولادت حضرت محمد(ص) و نامگذاری  هفته وحدت توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: فاصله دوازدهم و هفدهم ربیع الاول که اختلاف اهل تسنن و تشیع در ولادت پیغمبر(ص) است از طرف آن امام بصیر و بینا حضرت امام خمینی(ره) در سال 1360 ه.ش به عنوان هفته وحدت بیان شده است که مسلمانان باید بشینند و با خود بیاندیشند که دشمنان دنبال چه چیزی هستند ؛ آن ها دنبال انشقاق و جنگ بین مسلمانان هستند که نمونه آن در یمن است که حکام عربی دارند مسلمانان را می کشند.

وی اظهار کرد:امت پیغمبرامت واحد است و ما و اهل تسنن دارای یک پیامبر،یک قرآن و یک قبله هستیم اما دشمنان اختلافات جهان اسلام را به منفعت خود می دانند که بایستی مسلمانان هوشیار باشند.

حجت الاسلام علی اکبر راوند ضمن تقدیر و تشکرازخدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) دیشموک گفت:

از زحمات رئیس و پرسنل کمیته امداد حضرت امام (ره) در رابطه با خدمات اشتغالزایی و دادن وام های اشتغالزای کم بهره که جا دارد از زحمات مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص اختصاص تحت پوشش قراردادن مددجویان جدید در جهت خدمت رسانی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی دررابطه با محور مواصلاتی دیشموک به شهرستان باغملک که با اولین بارش مسدود خواهد شد گفت: این جاده در بعضی از نقاط نیاز به ایجاد پل بر روی رودخانه تنگ چویل دارد و در همین راستا ازاستاندار محترم خواستارم که تمهیدات لازم جهت اختصاص بودجه برای تکمیل پل های مسیر جاده دیشموک به استان خوزستان را تدبیر نمایند تا روستاهای مجاورو مردم شریف آن با بارش باران دچار مشکل حمل و نقل و عبور و مرور نگردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک