آخرین اخبار

15. آبان 1397 - 22:31   |   کد مطلب: 8707
دولتخواه: امروزه این انقلاب یک انقلاب بی نظیر بوده است. همه ما خواهران و برادرن مسئول باید بدانیم که همه ما باید پژواک صدای شهیدان باشیم. هویت اولین درسی است که باید از شهیدان بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ یادواره شهدای دانش آموز شهرستان کهگیلویه در شهر دهدشت برگزار شد؛

در ابتدای این برنامه رئیس بنیاد شهید شهرستان گفت:در نظام ما ایدیولوژی اسلامی توانسته انسان های خاص را تربیت کند. امروزه در همه زمینه ها در دورانی که نقش دین و دین مداری از زندگی مردم رخت بر بسته بود انسان هایی در مقابل طاغوت به پا خواستند و ریشه آنهارا خشکاندند. نمونه این انسان ها در تاریخ کمتر پیدا می شود.

دولتخواه گفت: امروزه این انقلاب یک انقلاب بی نظیر بوده است. همه ما خواهران و برادرن مسئول باید بدانیم که  همه ما باید پژواک صدای شهیدان باشیم. هویت اولین درسی است که باید از شهیدان بگیریم. دومین درسی که باید از شهیدان بگیریم مسئولیت پذیری است.این دانش آموزان در زمان خود و براساس تفکر ناب خود وظیفه خود دانستند تا در برابر دشمنان به پاخیزند  و اکنون نوبت ماست که پا جای پای آن ها بگذاریم و به وظایف خود عمل کنیم.

در ادامه پورک پور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: این جلسه به نام ۸۹ شهید دانش آموز برگزار شده و جمع جمع دانش آموزی است و اگر مروری بر انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم می بینیم که دانش آموزان در این چهار دهه گذشته همیشه در تمام عرصه ها حضور چشمگیری داشتند.

وی افزود:دانش آموزان نگاهی در این وصیت ها بیندازند و از آن ها الگوبرداری کنند.اگر شما به تاریخ جنگ نگاهی اجمالی اندازید، جدا از دانش آموزانی که به جبهه ها رفتند و شهی شدند، ۴ آموزشگاه مورد حملات رژیم بعثی قرار گرفته و منجر به شهادت همه دانش آموزان و مدیران مدرسه شد.دانش آموزان باید مثل شهدا به فضیلت های اخلاقی دقت کنند و نسبت به  و رذیلت های اخلاقی دوری داشته باشند. مهمترین اصل که در وصایای دانش آموز تبلور دارد فضیلت های اخلاقی است.

در ادامه سید حمزه محقق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: مناسبت های مهمی در این هفته وجود داشت که برنامه هایی نیز برگزار شد یکی از این برنامه های اجرا شده،راهپیمایی ۱۳ آبان بود که حقاً امسال بی نظیر و کم سابقه بود و ما مسئولین وظیفه داریم در قبال حضور و مقاومت مردم و خون شهدا پاسخگو باشیم و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این راستا برنامه مسابقات دانش آموزی، دیدار دانش آموزان و برنامه هایی از این دست بوده است.

در پایان مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش محمدرضا رزاقی گفت:

آنچه انقلاب ما را به پیروزی رساند رشادت ها و شجاعت های شهدا بوده است. شهدا را میتوان مثل یک کتاب ورق زد و خواند. از این کتاب های مصور باید درس گرفت و الگو برداری کرد. شهید فهمیده و بهنام محمدی و شهدای دانش اموز علاوه بر دغدغه های جنگیدن دغدغه تحصیل نیز داشتند.

 وی در پایان گفت: شهید مرحمت والازاده: شهید ۱۳_۱۴ساله ای است که لباس جبهه بر تنش اندازه نبود. این شهید لباس را از کمر بست تا بتواند آن را برتن کند تا اندازه شود. خوش بختانه انقلاب ما امروز به اوج خود رسیده و دشمن را زمین گیر کرده و رئز به روز توانسته به توانایی ها و تخصص های مختلف دست پیدا کند و در عرصه های مختلف موفق باشد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک