آخرین اخبار

4. آبان 1397 - 19:27   |   کد مطلب: 8697
وی افزود:در این هفته اربعین حسینی را در پیش رو داریم که در واقع برای پیامبر و هیچ یک از معصومین مراسم اربعین نداریم به جز امام حسین(ع) و این حاکی از دستور خدای متعال است که باید از این فرصتی که خدا برای ما قرار داد استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه امام جمعه موقت دهدشت حجت الاسلام تقوی در خطبه اول نماز جمعه خود و همه نمازگزاران را به تقوای اللهی دعوت کرد و گفت: در عظمت و پاداش تقوای اللهی در قرآن خدا می فرماید: کسانی که تقوا پیشه و صبر می کنند باید این را بدانند که به واسطه تقوا از مهلکات نجات پیدا می کنند همانند یوسف پیغمبر. چون حضرت یوسف تقوا را رعایت و صبرکرد خدا هم او را به عظمت و بزرگی رساند.

تقوی گفت:علامت ها، نشانه ها و ویژگی های شیعیان پیغمبر کدام اند؟ در بحارالانوار در جلد اول صفحه  156 . شخصی محضر ابا عبدالله آمد و گفت من از شیعیان شما هستم،

امام فرمود:چیزی را ادعا نکن که خدا به تو بگوید  در مدعایت دروغ میگویی بگو من از دوستان شما هستم. اما ادعای شیعه بودن ادعای سختی است. شیعیان ما کسانی اند که قلب های آن ها از هر گونه حیله و مکر و دغل به دور است. آیا این چنین هستی؟

شیعیان ما اهل تقوا و وفای به عهد، اهل زهد و عبادت اند اموالشان را حلال می کنند و از هر چیزی که گفتیم حرام است اجتناب می کنند آیا این چنین هستید؟

آیا کسانی که احتکار میکنند کسانی که اختلاص و غیبت و تهمت و مال مردم را می خورند شیعه هستند؟

امام جمعه موقت شهر دهدشت در خطبه دوم نماز ضمن توصیه مجدد خود و همه نماز گزاران به تقوای اللهی گفت: امروز روز اعتراض امام خمینی علیه لایحیه کاپیتالاسیون است. کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود.

این لایحه در 13 مهرماه 1342 در مجلس عالیه به تصویب رسید و در 21 مهرماه 1343 مجدداً مورد تصویب نمایندگان دو مجلس سنا و شورای ملی قرار گرفت. در 4 آبان 1343، امام خمینی (ره) با ایراد سخنرانی مهیج و کوبنده فرمود که مجلس به دستور شاه معاهده ای را امضاء کرد که سند بردگی ملت ایران است.امام با این سخنرانی موضع نهضت را در برابر استکبار غرب و شرق روشن ساخت.

 تقوی ادامه داد:امام در آن زمان از استکبار و استعمار بودن آمریکا پرده برداشته است. اگر امروز هم نگاه کنیم در این دنیا و در این فضا استکبار جهانی از دو راه تلاش می کند تا حکومت را متزلزل کند. اول اینکه اختلاف بین مردم و حاکمیت و مرجعیت را بزرگ تا وحدت را ازبین ببرد.دوم اینکه در سطح جهان اسلام اختلاف افکنی کند تا جنگ های قبیله ای و مذهبی راه بیندازد.تنها چیزی که امروز می تواند دسیسه دشمن را از بین ببرد شعار امسال اربعین است "الحسین یجمعنا " یعنی ما در زیر لوای پرچم ابا عبدالله (علیه السلام) بزرگترین اجتماع جهانی را در برابر استکبار جهانی تشکیل میدهیم.

وی افزود:در این هفته اربعین حسینی را در پیش رو داریم که در واقع برای پیامبر و هیچ یک از معصومین مراسم اربعین نداریم به جز امام حسین(ع) و این حاکی از دستور خدای متعال است که باید از این فرصتی که خدا برای ما قرار داد استفاده کنیم.

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: زیارت همه ائمه مهم است اما ائمه معصوم زیارت امام حسین (علیه السلام) را محور و افضل زیارات اعلام می کنند. کسانی که به زیارت رفته اند از ثواب آن بهره مند می شوند و کسانی که هم نتوانستند به زیارت بروند در جلساتی که در شهر ها برگزار می شود شرکت کنند که مطمئنا جزء زائرین ابا عبداالله الحسین محسوب می شوند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک