آخرین اخبار

6. مرداد 1397 - 16:06   |   کد مطلب: 8677
گفته میشود خادمی واژه دهدشتی-بویراحمدی را به گچسارانی-بویراحمدی تغییر داد. اگر چه رسانه ها به کرات به این موضوع ورود داشتند و سعی بر منفعل کردن این دو قطبی کردند اما گامهای انتصابی و مدیریتی و بودجه ای در زمان خادمی بر این موضوع صحه می گذاشت و همه گمان می کردند که چنین موضوعی صحت دارد.
زارعی, سناتور, کهگیلویه, تاجگردون

ه گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ مجموعه تحلیل های صبح زاگرس با موضوع "زارعی؛ در دوراهی سناتوری یا بازنشستگی " با هدف بررسی وضعیت عملکرد غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا منتشر می شود.

 

این تحلیل ها ضمن بررسی آخرین وضعیت کاری این نماینده، سعی دارد در یک فضای باز رسانه ای به یک تحلیل جامع از شرایط برای موضوع ماندن زارعی در کرسی نمایندگی بپردازد.

 

در این شماره تصمیم داریم از علل زمینه سازی یک اختلاف عمیق بین تاجگردون و زارعی در استان پرده داریم. موضوعی که شاید ریشه آن به دوران استانداری خادمی برگردد.

 

خادمی که در همان اوایل حضورش در راس استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شاعبه هایی در خصوص منتصب بودنش به تاجگردون وجود داشت در لایه های پنهان مدیریتی خود، این موضوع را دچار تغییرات مثبتی کرد.

 

در محافل و مجالس گفته میشود خادمی واژه دهدشتی-بویراحمدی را به گچسارانی-بویراحمدی تغییر داد. اگر چه رسانه ها به کرات به این موضوع ورود داشتند و سعی بر منفعل کردن این دو قطبی کردند اما گامهای انتصابی و مدیریتی و بودجه ای در زمان خادمی بر این موضوع صحه می گذاشت و همه گمان می کردند که چنین موضوعی صحت دارد.

 

شاید تامل در چنین رویکردی بی نتیجه نباشد. در بویراحمد نیز عده ای با قصد یا بی منظور سعی در برجسته کردن واژه "عزت بویراحمد" داشتند که این مهم در بخشهایی مورد توجه قرار می گرفت و با وضع موجود سازگاری داشت. دارندگان این تفکر بیان می کردند که عده ای سعی در کوچک شمردن چنین واقعیتی دارند و می خواهند جایگاه مرکز استان را به پایین ترین حد خود تنزل  دهند.

 

آنها می گفتند که زارعی از عهده دفاع از این کار برنمی آید و نمی تواند این موضوع را تسریع بخشد.

 

این موضوعات آهسته آهسته جو افکار عمومی استان را تحت تاثیر خود قرار می داد و تا حد زیادی نیز منتشج می کرد. مسئولین استانی نیز در دام چنین نگاه هایی اسیر می شدند و سعی در افتادن در تیم نماینده قدرتر داشتند و به قول یکی از سیاسیون استان: برخی مسئولین استان صبح با زارعی اند و شب در کنار تاجگردون!

 

اولین تقابل جدی تاجگردون با زارعی در نشست قبلی شورای برنامه ریزی استان بود که تاجگردون حضور نداشت و موضوع بر سر تقسیم عادلانه بودجه نفت و گاز استان بود.

 

جاییکه فرماندار گچساران از قول تاجگردون می گوید که آقای زارعی از موضوع بی خبر است و اصلا در جلسه این موضوع حضور نداشته است.

اگرچه موضوع به همینجا ختم نمی شود و تاجگردون به شکل غیر مستقیم در جلسات متعدد زارعی را مخاطب حرفهای خود قرار می دهد.

 

در آخرین موضوع نیز افشاگری تاریخی تاجگردون مجموعه اقدامات ریشه ای زارعی در پتروشیمی بویراحمد را سست می کند و زارعی که تا دیروز می گفت: اقدامات من باعث احداث پتروشیمی بویراحمد شد حال به این موضوع واکنش نشان می دهد و اکنون تقابل سنگینی میان این دو نماینده رخ داده است.

 

جامعه آماری بالایی در شهرستانهای بویراحمد و دنا اکنون عملکرد زارعی را محک می زنند و در شک افتاده اند و مهمترین عامل این موضوع نیز حضور گفتمان تاجگردونی در بویراحمد است که عرصه را بر زارعی تنگ کرده است.

 

منتظر شماره بعدی این تحلیل باشید...

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک