آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 2:46   |   کد مطلب: 8612
رئیس دانشگاه پیام نور شهر لیکک با تبیین وظایف دانشجو و جایگاه علمی ایران در منطقه، آمادگی این دانشگاه را برای اجرای پروژه های تحقیقاتی اعلام کرد.

به گزارش  کهگیلویه، به نقل از آوای ماغر؛رئیس دانشگاه پیام نور شهر لیکک عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در این لیکک ابتدا با تبریک روز دانشجو و میلاد پیامبر اکرم(ص)، گفت:حضرت محمد(ص)،مظهر عطوفت و مهربانی و پیام رسان علم و اخلاق است.

سید سجاد موسوی مطهر در ادامه با تبریک میلاد امام ششم شیعیان، افزود:امام جعفر صادق(ع) در کسوت معلمی بیش از 4هزار دانشجو در شرایط خفقان روز خود، تحویل جامعه داد.

موسوی مطهر با خیر مقدم خدمت اعضای شورای تامین و اساتید دانشگاه پیام نور لیکک، این روز را به تمامی دانشجویان تبریک گفت.

وی دانشجویان را پیشروان واقعی راه علم و آگاهی و چراغ به دستان راه فرهنگ جامعه دانست.

رئیس دانشگاه پیام نور لیکک تصریح کرد: روز دانشجو روز تاریخی مهمی است که نماد استقلال طلبی و آزادی خواهی دانشجویان و مظهر مبارزه با استکبار و استبداد است.

موسوی مطهر گفت: در سال 1332و در چنین روزهایی بعد از اینکه کودتای 28مرداد توسط آمریکای جنایتکار برنامه ریزی شد و دولت مردمی دکتر مصدق سقوط کرد، آمریکا کشور ما را به طور تام و تمام در اختیار خود می دید.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای حضور نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای سخنرانی در دانشگاه تهران برنامه ریزی کردند ؛از چند روز قبل از 16 آذر آن سال که دانشجویان این دانشگاه با خبر شدند، اعتراضی را به این سخنرانی سامان دادند.

موسوی مطهر افزود:ماموران رژیم پهلوی برای آرام کردن دانشجویان، به دانشگاه ریختند و در یکی از کلاس های درس دانشگاه سه تن از دانشجویان را به شهادت رساندند.

وی گفت:البته دانشجویان سینه خود را سپر گلوله استبداد کردند تا پیشروی آزادی خواهی و آرمان خواهی در کشور شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور لیکک خاطرنشان کرد: شهدای دانشجوی کشور ما تنها شهدای روز دانشجو نیستند ؛شهید بهشتی ها، مفتح ها، مطهری ها و شریعتی ها شهدای معلم ایستادگی در برابر استبداد هستند.

موسوی مطهر گفت: کشور ما در حال حاضر به همت جوانان دانشگاهی و دانشجویان پر تلاش قله های علمی را در حوزه های مختلف یکی پس از دیگری فتح می کند و داریم افتخار آفرینی می کنیم.

وی افزود: در حوزه استراتژیک در منطقه خاورمیانه امروز کشور ایران، معادله منطقه را به دست خود حل می کند و حل معادلات منطقه به تصمیم سران ایران وابسته است.

موسوی مطهر تصریح کرد: استکبار و استبداد از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال توقف پیشرفت تلکنوژی در کشور ما بود اما به همت دانشگاهیان و دانشجویان، هر روز پیشرفت علمی کشور را بهتر از دیروز مشاهده می بینیم.

وی ادامه داد: برای نمونه، استکبار به دنبال خاورمیانه جدید در منطقه بود و به قول خودشان می خواستند بالهای ایران را در منطقه بزنند و ایران را تضعیف کنند ؛از سوریه و جبهه های مقاومت شروع کردند، عده ای چند سالی در کنار اسرائیل، آمریکا و عربستان و دیگر ایادی استبکار منطقه را ناامن کردند اما خدا را شکر نتیجه این بود که برای حل این معادله پیچیده در منطقه، ایران، روسیه و ترکیه تصمیم نهایی را می گیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور لیکک خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه دانشجویان ما تحصیل علم و دانش است اما دانشجو باید در کنار علم آموزی به بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود بپردازد.

موسوی مطهر فت: یک دانشجو باید در جامعه خود آرمان گرا و مطالبه گر باشد.

وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه پیام نور لیکک، گفت: دانشگاه پیام نور بهمئی سال 86تاسیس شد که تا سال 91کلاس ها به صورت استیجاری برگزار می شد اما از آن سال تاکنون ساختمان مستقل دانشگاه به بهره برداری رسید و محیط کنونی به صورت نسبی محیطی مناسب برای تحصیل علم و دانش است.

موسوی مطهر افزود: به مسئولان شهرستان به خصوص امام جمعه و فرماندار شهرستان اعلام می کنم که این فضا یک فضای دانشجویی ایده آل و کامل نیست و توقعات دانشجویان ما فراتر از امکانات موجود است.

وی گفت:در بحث فضای سبز و محوطه سازی مشکلات زیادی داریم که در شأن دانشگاه و دانشجو نمی بینیم ؛انتظار داریم کمک ویژه ای در این زمینه به دانشگاه شود.

موسوی مطهر خاطرنشان کرد: دانشجویان در ایاب و ذهاب مشکل دارند که انتظار داریم مسئولان در این زمینه هم همکاری کنند.

وی افزود: از بسیج دانشجویی دانشگاه که در برنامه های مختلف سنگ تمام می گذارد، تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس دانشگاه پیام نور لیکک در پایان گفت:همین جا اعلام می کنم که دانشگاه پیام نور لیکک آمادگی کامل برای اجرای پروژه های تحقیقاتی در حوزه نیازهای شهری به خصوص آسیب های اجتماعی دارد و ما می توانیم در این راستا کارهای خوبی و موثری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک