آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 9:22   |   کد مطلب: 8601
صبح امروز با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه و معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران وجمعی از مسولان پوستر کنگره ملی دانشجوی شهید هدایت الله طیب رونمایی شد.

به گزارش  کهگیلویه؛  کنگره ملی شهید طیب تحت عنوان مسافری از فلوریدا با حضور مهمانان کشوری و استانی در ۲۶و۲۷آذر ماه در شهرستان کهگیلویه برگزار می گردد.

صبح امروز  با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه و معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران وجمعی از مسولان  پوستر کنگره ملی دانشجوی شهید هدایت الله طیب رونمایی شد.
دومین نشست هم‌اندیشی کنگره ملی (مسافری از فلوریدا) دانشجوی شهید «هدایت‌الله طیب» در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این نشست اظهار كرد: متاسفانه نسبت به معرفی این شهدا برای نسل جوان کوتاهی شده است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه همه شهدا بر گردن ما حق دارند، بیان کرد: همه ما باید نسبت به شناساندن شهدا خصوصا شهدای شاخص تلاش‌های دوچندان داشته باشیم.
وی یکی از کارهای خوب بنیاد شهید را برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها عنوان و خواستار برگزاری این برنامه‌ها با کیفیت خوب و استفاده از سخنرانان آشنا با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت شد.
پوزش با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی تنها مختص یک نهاد نیست، خواستار همکاری همه نهادها در برگزاری برنامه‌های فرهنگی خصوصا کنگره ملی شهید طیب شد.
در ادامه این نشست سید کمال‌الدین دولتخواه با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه شهدای بزرگی دارد، گفت: هر کدام از این شهدا سند افتخار برای این جامعه هستند.

رییس بنیاد شهید کهگیلویه خاطرنشان کرد: امروز برماست که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
وی از برگزاری کنگره ملی شهید طیب در 26 و 27 آذرماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی خبر داد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها جهت هر چه بهتر برگزارکردن این کنگره ملی شد.
دولتخواه تصریح کرد: در روز اول کنگره با حضور مسئولان و دوستان شهید طیب به زیارت قبور مطهر این شهید خواهیم رفت و سرود جمهوری اسلامی بر روی مزار این شهید نواخته خواهد شد.
وی از افتتاح کنگره ملی شهید طیب در روز دوم در مجتمع فرهنگسرای ارشاد خبر داد و افزود: از اندیشه شهید طیب به عنوان سفیر گفتمان فرهنگی مقالاتی چاپ و در چهارمین گاه‌نامه بنیاد شهید نشر داده خواهد شد.
رییس بنیاد شهید کهگیلویه ضمن ابراز گلایه از اینکه هیچ خیابانی در دهدشت به اسم شهید طیب وجود ندارد، خواستار نام‌گذاری بلوار آزادگان- جانبازان به اسم این شهید بزرگوار شد.

وی با توجه به آغاز بارندگی‌ها و نامناسب بودن جاده دسترسی به گلزار مطهر شهید طیب خواستار ترمیم این مسیر از بخشداری و شهرداری سوق جهت برگزاری کنگره شد.

شهید هدایت الله طیب فرزند صفر قلی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه سنت پیترز بورگ ایالت فلوریدای آمریکا در سال ۱۳۳۳در روستای موگر از توابع بخش لنده استان کهگیلویه و بویراحمد در یک خانواده مذهبی متولد دوران تحصیلات ابتدائی خود را در روستای پاقلعه گذراند و دوران راهنمایی و تحصیلات دبیرستان را در شهرستان بهبهان با موفقیت پشت سر گذاشته و بعد از آن به خدمت سربازی اعزام و پس از اتمام خدمت در یک شرکت به نام کنترکسیون به عنوان رئیس کارگزینی مشغول کار شد و در این مدت به علت فعالیتهای مذهبی که در زمان تحصیل و کار داشته چندین مرتبه تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و روانه زندان گردید. سپس جهت ادامه تحصیل ایران را به قصد کشور آمریکا ترک و با ورود خود در ایالت فلوریدا اقدام به تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان نموده و خود پس از اخذ آراء به عنوان مسئول انجمن و نماینده دانشجویان ایرانی انتخاب شد تا مشکلات مربوط به امور جاری و بورس تحصیلی دانشجویان را در سفارت ایران مطرح و نسبت به حل آن اقدام نمایند.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک