آخرین اخبار

3. آذر 1396 - 22:17   |   کد مطلب: 8567
گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید والامقام حومه شرقی منطقه دیشموک برگزار شد.

به گزارش کهگیلویه،    یاد و خاطره ۲۲ شهید والامقام حومه شرقی منطقه دیشموک با حضور حجه‌الاسلام علی‌اکبر راوند  امام جمعه دیشموک، حوزه بسیج دیشموک، مسؤولان شهرستانی و منطقه‌ای در مسجد کلات در ۳ کیلومتری شهر دیشموک برگزار شد.

سیدشکرالله واهبی‌زاده در حاشیه برگزاری این یادواره گفت: شهدا جان را در طبق اخلاص گذاشتند و در میدان نبرد حضور پیدا کردند و به شهادت رسیدند.

وی گفت: شهدای ۸ سال دفاع مقدس کسانی بودند که در ۸ سال دفاع مقدس ۹۶ عملیات بزرگ توسط بسیجیان و سپاهیان و سربازان این ملت در تاریکی شب هم در سرما و هم در گرما در جنوب غرب کشور در برابر کشورهای غاصب آمریکایی مبارزه کردند و نقشه‌های انها را باطل کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ما باید بدانیم آمریکا دشمن اصلی دین اسلام و عالم تشیع در سراسر جهان بوده و است و زمانی دست از سر ما برمی‌دارد که ما از مذهب شیعه دست برداریم.

وی اذعان کرد: مسؤولین هم باید از خدا بترسند و هم از شهیدان خجالت بکشند نسبت به مردم و امورات فرهنگی و دینی مردم سهل‌انگاری نکنند و این هزینه‌هایی  را که صرف سفرهای سیاسی و انتخاباتی می‌کنند صرف مردم و خدمت به مردم کنند.

واهبی‌زاده گفت: ابرقدرتها طبل توخالی هستند و ما نباید از آنها بترسیم چون خداوند پشتیبان ما است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند با اشاره به هفته بسیج که بسیج و سپاه پایه‌های محکم انقلاب و اسلام است عنوان کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی اولا تذکر و یادآوری  برای کسانی است که در جبهه حضور داشتند و توفیق شهادت نداشتند و این یادآوری است و برای مومنان منفعت است.

امام جمعه دیشموک  اذعان کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی برای نسل جوان و نوجوان  تبیین شهید و شهادت است و آشنایی نسل جوان و نوجوان با جبهه و جنگ و سیره شهدا است.

راوند خاطرنشان کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی یاعث می‌شود که نسل جوان بدانند این شهدا برای چه شهید شدند و برگزاری چنین یادواره‌هایی تجدید میثاق با شهدا است.

اسماعیل معززی گفت: در سال ۹۶ ۳ یادواره شهدا در این منطقه برگزار شد که اولین یادواره شهدای منطقه‌ای و پایگاهی در منطقه غربی دیشموک در روستای اسفندان و دومین یادواره در شهر دیشموک و این یادواره که سومین یادواره شهدای  حومه شرقی و پایگاهی ۴ پایگاه حوزه بسیج دیشموک در سال ۹۶ بود که در مسجد کلات برگزار شد.

فرمانده حوزه بسیج دیشموک گفت: یادواره ۲۲ شهید حومه شرقی دیشموک در مسجد کلات دیشموک برگزتر شد و هدف ار برگزاری چنین یادواره‌هایی آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های شهدا است.

وی گفت: با توجه به اینکه ناتوی فرهنگی یکی از اهداف مهم دشمن است برگزاری چنین یادواره‌هایی در مقابله با ناتوی فرهنگی بسیار موثر است.

ابراهیم بدرود گفت: شهدا کسانی بودند که برای ما افتخار آفریدند و امروز وظیفه ما این است که در این یادواره‌ها شرکت کنیم و دین خودمان را به شهدا و آرمان‌های شهدا نشان دهیم.

وی گفت: همین شهدا بودند که امروز نام آنها و همرزمان آنها در دفاع از حریم اهل بیت و حرین حضرت زینب دفاع کردند و شهید شدند و امروز هم داعش را نابود کردند.

مسؤول ستاد نماز جمعه شهر دیشموک گفت: برگزاری چنین یادواره‌های در تبیین جبهه و جنگ و شهید شهادت برای نسل جدید موثر و تاثیرگذار است.

موسوی دهیار روستای انجیره با اشاره به شهید و شهادت گفت: شهدا کسانی بودند که با نثار جان خود این انقلاب را به ما هدیه کردند و ما امروز در آرامش و راحتی زندگی می‌کنیم.

وی گفت: حضور در چنین یادواره‌هایی وظیفه همه ما است چون همین شهدا بودند که راه را به ما نشان دادند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک