آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 3:14   |   کد مطلب: 8530
یک روزنامه انگلیسی گزارش داده در آستانه سفر بوریس جانسون به تهران، وزارت خارجه انگلیس در حال بررسی تدابیری برای کاستن از تنش‌ها در روابط با ایران است

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  یک روزنامه انگلیسی گزارش داده وزارت خارجه انگلیس در حال بررسی تدابیری با هدف کاستن از تنش‌ها در روابط با ایران است.

به نوشته گاردین، این بررسی در حالی انجام می‌شود که «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس قصد دارد به زودی به تهران سفر کند. رسانه‌های انگلیس در روزهای گذشته جانسون را برای استفاده از فرصت این سفر جهت درخواست آزادی یک شهروند انگلیسی-ایرانی که به جرائم امنیتی در ایران بازداشت شده است، تحت فشار قرار داده‌اند.

«جانسون» چهارشنبه دو هفته پیش در اظهاراتی مغایر با جنجال‌های تبلیغاتی رسانه‌های انگلیس گفت که «نازنین زاغری»، در زمان بازداشت در ایران در حال آموزش روزنامه‌نگاران بوده است.

«نازنین زاغری راتکلیف»، شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فرودین‌ماه سال 1395 در تهران دستگیر شد. 

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.» پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محکوم شد.

رسانه‌های انگلیس در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند زاغری در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شد است.

روزنامه گاردین در گزارش روز جمعه نوشته تدابیری که وزارت خارجه انگلیس درباره کاهش سطح تنش‌ها با ایران آماده کرده، احتمالا «اشتباه» جانسون درباره زاغری را در نظر نگرفته است.

روزنامه انگلیسی، بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشته ایران معتقد است که بسته پیشنهادی وزارت خارجه انگلیس به حل مسائل مهم در روابط دوجانبه دو کشور کمک خواهد بود. 

انتهای پیام/ M


دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک