آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 12:25   |   کد مطلب: 8344
دبیر هم اندیشی فرهیختگان در سومین نشست استانی مطرح كرد/
دکتر سید ضیاء هاشمی فرزند شایسته استان و فرصت استثنائی حضور در هیات دولت
دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان و دانشجویان ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک عید سعیدغدیر گفت: اگر امروز شاهد نه یکباره و دوباره، بلکه نشستهای چند باره و مستمر مجموعه فرهیختگان هستیم، و بدون تعارف مرهون حمایتهای بی دریغ و جهت دهی سرور ارجمند حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان و دانشجویان ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک عید سعیدغدیر گفت: اگر امروز شاهد نه یکباره و دوباره، بلکه نشستهای چند باره و مستمر مجموعه فرهیختگان هستیم، و بدون تعارف مرهون حمایتهای بی دریغ و جهت دهی سرور ارجمند حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بوده است.

 

 

 سید فرزاد نجات‌نیا در نشست هم‌اندیشی و همایش فرهیختگان و دانشجویان استان اگر امروز شاهد حضور پرفسور امیر حسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فرهیختگان هستیم نتیجه توجه ویژه وزیر خلاق، جوان، نسل سومی و تربیت یافته انقلاب اسلامی است که دعوت یک سازمان مردم نهاد دانشجویی را با فرستادن یکی از بزرگان علم اینترنت اشیاء و کسب و کار در صنعت ict لبیک گفته اند.

 

 

 

دبیر این سازمان‌ مردم نهاد  همین جا به عنوان عضو کوچک جامعه علمی کشور این انتخاب شایسته کابینه دوازدهم را به رئیس محترم دولت دست مریزاد می گویم. و اگر شاهد حضور مسئولین محترم استانی و همه اساتید، دانشجویان و نخبگان و صاحبان ایده های برتر و نوین هستیم، نشان از اعتماد قشر فرهیخته به این حرکت هم ازا، کم نظیر دارد.

 

وی بابیان اینکه دفتر انجمن با حمایت یکی از خیرین در تهران در محل میدان انقلاب راه‌اندازی خواهد شد، شاهد سرعت بخشیدن اهداف طبق مرامنامه و اساسنامه خواهیم بود.

 

نجات‌نیا با اشاره به اینکه راه برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بستها را باید در همدلی و توجه به اقتصاد مقاومتی درون زا و دانش بنیان جستجو کرد، و انجمن نقش موثری با همت همه نخبگان و ظرفیت های قانونی در مرکز رو دنبال بفرمایند ایفا خواهد کرد.

 

وی محورهای همایش را متناسب با نیازها و اولویتهای منطقه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، کسب‌وکار و اشتغال جوانان در قالب چهار کارگروه نفت و گاز اقتصاد، مدیریت و گردشگری-کسب‌وکار در صنعت ict  و فضای مجازی عنوان کرد: وگفت در پنجمین نشست هم‌اندیشی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران از سایت فرهیختگان استان رونمایی شد که این سایت فارغ از گرایشات و خط و ربطها، تنها بااهداف دانش بنیان، توسعه محور و پیشرفت استان فعالیت می‌کند.

 

سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در ادامه با خطاب به دکتر دوایی استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: با نگاه عدالت محورانه، این استان کوچک اما پر پتانسیل میتواند مثل استانهای برخوردار شهرک ict برای ایجاد شغل و...دیتا سنتر برای انباشت اطلاعات و... میتواند داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه عصر ارتباطات است و دیپلماسی و روابط موثر حرف اول را در کشور و دنیا می‌زند، افزود: ما این نگاه سهم خواهانه قومیتی که گاها نیز از تریبون مجلس نیز مطرح می شود نداریم، ولی فرزندان شایسته استان قابل دفاع، شایسته هستند و نشان داده اند در مناصب مختلف ملی عمل خواهند کرد.

 

وی اذعان کرد: انجمن طرحهای مطالعاتی رو شروع کرده و بعنوان مثال شاید تصمیم سازان استان در سرجمع بخش دولتی نفت وگاز و پتروشیمی تا بخش خصوصی مربوطه، سطح‌بندی و دسته‌بندی دقیقی از نیروی ندارند و انجمن اعلام آمادگی میکند خوراک پیگیری موثرین و نمایندگان محترم و مطالبه گری فرهیختگان و دانشجویان را فراهم نماید.

 

سید فرزاد نجات نیا خاطر نشان کرد: وقتی جناب دکتر سید ضیاء هاشمی به‌ عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری انتخاب شد، جامعه علمی کشور، مردم خطه جنوب و این استان دلاور خیر خوشحال و خرسند شدند و این یک فرصت استثنایی پیش روست که یکی از فرزندان استان برای اولین بار در جلسه هیات دولت حضور پیدا می‌کند و به یاری حضرت حق بعنوان وزیر معرفی، ‌و منشاء اثر خواهد بود.

 

مشاور ستاد تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این دور همی ها و نشستها کمترین حسن آن صله ارحام خانواده استان (بعنوان یک ارزش معنوی) است. و اکنون بیش از هزار دانشجو هم استانی در دانشگاههای تهران و بیش از آن در استانهای دیگر و استان تحصیل می‌کنند که ما دنبال هم افزایی و ایجاد همدلی با در نظر گرفتن کارویژه هایی برای رشد و رقاء ایران اسلامی و استان و نیل به اهداف سند ۱۴۰۴ هستیم.

 

وی در پایان یکی از آیتم های مهم دهمین نشست هم اندیشی فرهیختگان و سومین همایش استانی را تجلیل از جوانه های مرز بوم، حائزین رتبه های برتر کنکور در حضور خانواده ایشان و مسئولین خصوصا نماینده محترم ولی فقیه دانست./

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک