آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 1:02   |   کد مطلب: 8342
آخرين گزارشان از پتروشيمي دهدشت حاكي از ان است كه بعد از كش و قوش هاي فراوان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری بانک‌های سپه و توسعه تعاون بخش ریالی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه 100 درصد تأمین خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است” این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

 در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

پتروشیمی دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان که سال ها بود در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده بود.

 تلاش مسئولان و نمايندگان مردم در ادوار مختلف مجلس شوراي اسلامي ادامه داشت تا اينكه با شروع فعاليت عدل هاشمي پور نمانيده شهرستان هاي چهارگانه استان، روند رو به پيشرفت جهت راه اندازي پتروشيمي دهدشت سرعت بيشتري يافته است.

ما اکنون با تلاش ها و اقدامات نماینده کهگیلویه بزرگ و فرماندار شهرستان بار دیگر کار ساحت پتروشیمی دهدشت آغاز شده و نوید روز های خوبی را به جوانان جویای کار این شهرستان می دهد.

با قبولي آقاي هاشمي پور در مجلس شوراي اسلامي و راه يابي وي به مجلس به عنوان نماينده مردم،  نگاه ويژه تري به پتروشيمي دهدشت صورت گرفته و  در 20 تيرماه 96 ، نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه وبویراحمد با ابراز گلایه از طولانی شدن روند اجرایی پتروشیمی دهدشت گفت: بعد از ۱۲ سال هنوز خبری از بهره‌برداری از این طرح نیست.

هاشمی پور افزود: امیدوارم برنامه زمانبندی مناسبی تعریف که همزمان بتوانیم تمام جبهه‌های کاری مربوط به پروژه پتروشیمی دهدشت را پیش ببریم.

قفل بسته درب پتروشيمي دهدشت اميدي به باز شدن يافته است.

در ادامه و در سي ام شهريور 95 مسئولان پتروشیمی کشور از سایت پتروشیمی دهدشت و کار تجهزکارگاه این پروژه ملی ، بارديد كردند.

در بازدید مسئولان پتروشیمی کشور از سایت  پتروشیمی دهدشت کار تجهزکارگاه  این پروژه ملی آغاز شد

.

در آذرماه 95 با حضور عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،خاموشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان،نمایندگان شهرستانهای گچساران وباشت وکهگیلویه بزرگ،مدیرکل صنعت ومعدن استان و فرماندار کهگیلویه از سایت پتروشیمی دهدشت بازدید و دستور آغاز تجهیزکارگاه پتروشیمی دهدشت داده شد.

عدل هاشمي پور در اين بازديد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی پتروشیمی دهدشت یکی از خواسته های بحق مردم کهگیلویه بزرگ است، افزود: از دوشنبه – بیست و نهم آذرماه سالجاری- عملیات خاکبرداری این پروژه مهم آغاز می شود.

رئیس کمیته پتروشیمی و گاز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا در این مرحله صرفاً خاکبرداری صورت می گیرد یا خیر؟ تصریح کرد: همزمان با خاکبرداری پتروشیمی دهدشت عملیات ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی نیز به صورت موازی پیش می رود.

هاشمی پور گفت: در این مرحله حدود سه میلیون مترمکعب خاکبردای صورت می گیرد که با برگزاری مناقصه ای با مبلغ 22 میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شد.

در ارديبهشت 96 و با تلاش عدل هاشمي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي امید به کهگیلویه بازگشته است.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه سفر وزیر نفت تحقق پتروشیمی دهدشت را ۱۰۰ درصدی می‌کند،گفت: عملیات خاکبرداری پروژه تا ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه با سفر وزیر نفت از پتروشیمی خیال ما از بابت اجرای این پروژه ۱۰۰ درصد راحت شد که کارهای صنعتی و غیر صنعتی انجام می‌شود،افزود:امیدوارم دو تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت باشیم.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خاطرنشان کرد:فاز نخست شامل خاکبرداری تا شش ماه آینده به پایان خواهد رسید و عملیات فازهای دوم و سوم ساختمان‌های صنعتی و غیر صنعتی است شروع خواهد شد،هر چه پیشرفت پروژه بیشتر شود اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

همچنین در همين تاريخ، بیژن نامدار زنگنه در ادامه سفر به کهگیلویه و بویراحمد از عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت بازدید کرد.

وزیر نفت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به معطلی ۱۰ ساله پتروشیمی دهدشت اظهار كرد: همه تمهیدات لازم برای پیشرفت کار اندیشیده شده و با جدیت دنبال می‌شود.

زنگنه افزود: یکهزار میلیارد برای پروژه پتروشیمی دهدشت در نظر گرفته شده که بخشی از طریق وام و بخشی از سهامداران تأمین خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه این پتروشیمی دو تا سه سال آینده تکمیل می‌شود،از آن به عنوان کانون توسعه منطقه نام برد.

بالاخره با شروع به كار دولت دوازده هم و آغاز به كار شريعتمداري وزير  صنعت، معدن و تجارت،  بازديد از اين پتروشيمي صورت گرفت./

وزیر صنعت: اعتبار ریالی طرح پتروشیمی دهدشت 100 درصد تأمین می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری بانک‌های سپه و توسعه تعاون بخش ریالی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه 100 درصد تأمین خواهد شد.

 چهارم شهريورماه 96 امسال هم؛ محمد شریعتمداری در بازدید از پتروشیمی در حال ساخت دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه اظهار كرد: در حوزه ارزی نیز با پیگیری نماینده و استاندار از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت این طرح مهم بیان کرد: این طرح صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی در منطقه دارد.
شریعتمداری با اشاره به در دسترس بودن همه منابع اولیه این طرح از جمله خط لوله آب، گاز و زمین‌ اظهار کرد: پیس بینی می‌شود این طرح در آینده نه چندان دور به بهره برداری برسد.

وی بخش پایین دستی این طرح را مهم‌تر از خود پتروشیمی دانست و گفت: باید هم اکنون عملیات اجرایی صنایع پایین دستی این طرح اجرایی شود.
شریعتمداری با اشاره به وجود 2 معدن بوکسیت و فسفات چرام تصریح کرد: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره برداری از این معادن عملیاتی خواهد شد.
وی افزود که با اجرایی شدن این طرح‌ها بخش زیادی از مشکل بیکاری استان برطرف خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 400 میلیون دلار هزینه ارزی و ریالی برای احداث پتروشیمی دهدشت برآورد شده است.
عدل هاشمی پور افزود: اعتبار فاز نخست این طرح به مبلغ 320 میلیارد ریال از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس تأمین شده است.
وی بیان کرد: فاز نخست این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و اجرای ساختمان‌های صنعتی پتروشیمی است.
کلنگ ساخت پتروشیمی دهدشت در سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار به زمین زده شد.
پتروشیمی دهدشت ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.
پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و 500 هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک