آخرین اخبار

28. مرداد 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 8245
بدیهی است نقد به معنای واقعی کلمه رسالت خبرنگار است و در جهت انجام رسالت و توسعه دیارمان٬ به مردم متعهد هستیم که هر مسئولی را در هر جایگاهی همکاری و نقد نماییم که طبیعتا نماینده هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، انجمن خبرنگاران کهگیلویه دربیانیه ای نسبت به حواشی اخیر واکنش نشان داد.

متن بیانیه که دراختیارپایگاه خبری صدای جنوب قرارگرفته بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ)

(نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند)

خبرنگاران که سفیران خبر در جهان امروز هستند تصویری شفاف از دهکده جهانی برای ساکنان کره خاکی ساخته اند که برجسته ترین نماد حضور آنها اگر در گذشته روزنامه، رادیو و تلویزیون بود امروز جای جای صفحه های مجازی مملو از تلاش بی وقفه آنها برای انتشار اخبار است.

این شکارچیان خبر که در تمامی ساعت روز و شب اخبار را پوشش می‌دهند دغدغه ای جز اطلاع رسانی و کشف حقایق عالم با سر انگشت قلم خویش ندارند! اما همواره در معرض دشوارترین و سخترین مشکلات قرار می‌گیرند! آنان که دغدغه اجتماع و جامعه را دارند خود در معرض بیشترین آسیب‌ها از سوی نهادهای مختلف اجتماعی اعم از وابسته به قدرت‌های گوناگون اجتماعی و حتی عامه مردم قرار می‌گیرند و تحت عناوینی نه چندان زیبا تهدید و تخریب می‌شوند!

کم توجهی مدیران به رسانه‌ها و به کار خبرنگاران و نا باوری آنها از سوی مدیران بالادست به ویژه ناامنی شغلی که بیش ازهر کس آنان را تهدید می‌کند، دشواری‌های جدی را برای آنان در کسوت خبرنگاری ایجاد کرده است اما به رغم همه ناملایمات آنان تصویر دلنشین تولید خبر و انتشار آن به جامعه را باهمه پستی و بلندی در ردای اطلاع رسانی به مردم هدیه می‌دهند.

ازاین رو انجمن خبرنگاران کهگیلویه در پی اتفاقات هفته های اخیر لازم می دانند چند نکته بیان کند:

۱- با احترام به تمامی اشخاصی که در فضای رسانه در حال فعالیت هستند، انجمن خبرنگاران در روزهای آینده اسامی خبرنگاران فعال و دارای مجوز را به دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌نماید.

۲- با تشکر از فعالیت نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی هر گونه بی‌احترامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را توسط خبرنگاران این انجمن به مهندس عدل هاشمی پور را رد و این انجمن ضمن احترام به تمامی دیدگاه‌ها و صرفا در راستای شفاف سازی پیرو درج خبری باعنوان “آغازی بر پایان نماینده کهگیلویه بزرگ/به قلم قادرمهدوی پور در یکی از پایگاه‌های خبری” اعلام می‌دارد موارد مطرح شده در آن یادداشت٬ به هیچ وجه مورد قبول انجمن خبرنگاران نبوده و آن را برداشت کوته فکرانه از یک گلایه می‌داند.

مطالب بیان شده در روز خبرنگاران تنها در چارچوب تعاملات معمولی فی ما بین نماینده و جامعه خبری است و خبرگاران بیش ازهرقشری ازبرنامه‌ها وعملکرد نماینده کهگیلویه بزرگ پشتیبانی می‌نمایند و پاسخگویی به قول‌های داده شده به این مجموعه را نیز انتظاری به حق می‌دانند.

خبرنگاران این قشر توانمند برای ادامه فعالیت‌های مهندس هاشمی‌پور و سایر مسئولان اجرایی شهرستان در جهت توسعه دیار کهگیلویه بزرگ ضمن اعلام همکاری همه جانبه همچنان درانجام رسالت نمایندگی ایشان هم قدم و پویا حرکت می‌نماید.

بدیهی است نقد به معنای واقعی کلمه رسالت خبرنگار است و در جهت انجام رسالت و توسعه دیارمان٬ به مردم متعهد هستیم که هر مسئولی را در هر جایگاهی همکاری و نقد نماییم که طبیعتا نماینده هم از این قاعده مستثنی نیست .

انجمن خبرنگاران کهگیلویه یک بار دیگر با تاکید بر حقوق خبرنگاران یادآور می‌شود در عرصه خبر هیچگاه حمایت از حقوق حقه و مطالبات مشروع و قانونی شما را متوقف بر تامین مطالبات و حقوق خود نساخته و در آینده نیز همچون گذشته، استوار و باصلابت در این امر مقدس ثابت قدم خواهیم بود.

انجمن خبرنگاران کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک