آخرین اخبار

23. مرداد 1396 - 14:24   |   کد مطلب: 8232
در بازدید فرماندار کهگیلویه از مراکز اقامتی میان مدت شهرستان مطرح شد/
نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند/اعطاي تسهيلات جهت اشتغال معتادان فارغ از اعتياد+تصاوير
فرماندار كهگيلويه، در حاشيه اين بازديد تصریح کرد: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع بدون دغدغه حضور پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  فرماندار کهگیلویه به همراه جهانگیر افشانده مدیر بهزیستی از مراکز اقامتی میان مدت شهرستان  بازدید کردند.

فرماندار ضمن سرکشی از قسمت‌های مختلف مرکز در بین افراد حاضردر کمپ حضور پیدا کرده و از نزدیک با مشکلات و برنامه‌های آنها آشنا شد.
 علی پوزش در این بازدید ضمن سرکشی از قسمت‌های مختلف مرکز در بین افراد حاضردر کمپ حضور پیدا کرده و از نزدیک با مشکلات و برنامه‌های آنها آشنا شد.


پوزش در حاشيه اين بازديد تصریح کرد: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع بدون دغدغه حضور پیدا کند.
وی افزود: مسئولان و خانواده‌ها و مراکز آموزشی باید ضمن آگاهی و هشدار به فرزندان و جوانان آنان را از خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر آگاه کنند  و  باید اصل پیشگیری در خصوص مواد مخدر مد نظر همه قرار گیرد.
پوزش گفت: باید از ظرفیت های دستگاه های مرتبط خصوصا بهزیستی ،شهرداری و سازمان فنی و حرفه ای اداره تربیت بدنی و اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر ادارات و همچنین از ظرفیت خیرین بهره برد.


افشانده مدیر بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: بهزیستی یکی از حوزه های تخصصی خود را متصدی امر ساماندهی این معضل نموده است و  در این زمینه اقدامات وسیعی انجام داده و از جمله اینکه برای اشتغال هرکدام از افراد که اقدام به ترک مصرف مواد مخدر کرده باشند وام اشتغال به مبلغ 10 الی 15 میلیون تومان می دهد.

وي بيان كرد:  به ازای هر نفر به کارفرمایانی که این عزیزان را مشغول به کار کنند نیز وام پرداخت می کند که انتظار می رود مسئولین مربوطه در جهت افزایش سقف وام خود اشتغالی و همچنین سقف پذیرش افراد همکاری مضاعفی داشته باشند.

افشانده اذعان كرد: در همین راستا جهت آموزش خانواده ها هر هفته دو ساعت و ماهانه 8 ساعت در محل بهزیستی کلاس آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود.
وی تعداد افرا تحت مراقبت در مراکز اقامتی شهرستان را قریب 60نفر  دانست و گفت : در سطح شهرستان تعداد 3 مرکز میان اقامتی و 3 مرکز ترک اعتیاد درمان با داروهای آگونیست 3 و یک مرکز دی آی سی –مراکز گذری وابسته به شبکه بهداشت  دایر می باشد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک