آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 2:22   |   کد مطلب: 8226
فرماندار کهگیلویه نبود اعتبارات و بی‌توجهی مدیران کل را دو عامل اساسی در مشکلات پدافند غیر عامل این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهر دهدشت در بارش‌های طولانی مدت باران زیر آب خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،   فرماندار کهگیلویه نبود اعتبارات و بی‌توجهی مدیران کل را دو عامل اساسی در مشکلات پدافند غیر عامل این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهر دهدشت در بارش‌های طولانی مدت باران زیر آب خواهد رفت.

علی پوزش در نشست شورای پدافند غیر عامل که با حضور مدیرکل و اعضای این شورا برگزار شده بود اظهار كرد: بخش زیادی از مشکلات حوزه پدافند غیر عامل این شهرستان به نبود اعتبارت و بی‌توجهی مدیران کل بر می‌گردد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به وضعیت کاسه‌ای شهر دهدشت، گفت: جداول هدایت آبهای سطحی متناسب با نیاز امروز شهر نیست و در مواقع بارندگی تهدید جدی جاری شدن سیل و آبگرفتگی وجود دارد.

پوزش حداقل اعتبار مورد نظر برای ساماندهی این معضل را ۱۰ میلیارد تومان برآورد و خاطرنشان کرد: مکاتبات بسیاری برای لحاظ اعتبار و جلوگیری از این بحران صورت گرفته اما نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: در صورت بارندگی ۴۰ دقیقه‌ای در این شهر بحران سیل و آبگرفتگی قطعی است و اگر تاکنون این حادثه روی نداده لطف خدا کمک کرده است.

رئیس شورای پدافند غیر عامل کهگیلویه، افزود:ادارات کل در بحث پدافند غیرعامل روی شهرستان‌های خاصی تمرکز دارند و نسبت به کهگیلویه بی‌توجه هستند.

پوزش نبود سیلو را از مشکلات شهرستان برشمرد و گفت: به رغم اینکه بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف در کهگیلویه خریداری می‌شود اما سیلوی گندم وجود ندارد و انبارهای ذخیره هم مناسب نیستند.

وی، ادامه داد: برای احداث کشتارگاه مرغ طی این سال‌ها دو نفر متقاضی بودند که با توجه به عدم توجیه اقتصادی از آن منصرف شدند.

پوزش وجود سموم در محصولات کشاورزی را تهدید دیگر دانست و بیان کرد: البته اقدامات از جمله کاهش و اعمال محدودیت در کشت هندوانه انجام شده اما اداره جهاد کشاورزی در کشت جایگزین لازم است اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به نبود پوست پدافندی در برخی از پروژه‌های شهرستان، گفت: ادارات کل توجهی به پیوست پروژه‌ها در شهرستان ندارند، پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی دو پروژه ملی در حال کار می‌باشند که شهرستان نمی‌تواند در لحاظ پیوست پدافندی نقش داشته باشد.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک