آخرین اخبار

8. تير 1396 - 14:56   |   کد مطلب: 8085
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که پایگاه‌های هوایی و دریایی آمریکا در خاورمیانه در وضعیت حمله برای بمباران سوریه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابعی، که نام‌شان فاش نشده است، گزارش داد ایالات متحده به پایگاه‌های هوایی و دریایی خود در خاورمیانه دستور داده است که برای بمباران احتمالی پایگاه هوایی سوریه به حالت آماده‌باش درآیند.

طبق اطلاعات سی‌ان‌ان، اندکی پس از آن‌که کاخ سفید هشدار داد که دولت سوریه برای حمله شیمیایی احتمالی مقدمه‌چینی می‌کند، ایالات متحده پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص را تحت نظر گرفته ولی در آن تحرک مشکوکی طی روزهای اخیر مشاهده نشده است. از سوی دیگر، تهدید اخیر کاخ سفید علیه سوریه، که به ارتش این کشور درخصوص حمله شیمیایی هشدار داده است، خشم سازمان‌های اطلاعاتی نظامی آمریکا را برانگیخته و باعث شده است آنها 24 ساعته پایگاه الشعیرات را رصد کنند.

در همین راستا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته گفت که به نظر می‌آید هشدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دولت سوریه مبنی بر خودداری از انجام حملات شیمیایی تأثیرگذار بوده است و دولت سوریه «در فکر تجدیدنظر درخصوص چنین حمله برآمده است».

طبق این گزارش، کاخ سفید، روز سه‌شنبه بدون ارائه سندی، مدعی شده  که «تدارک بالقوه» برای یک حمله شیمیایی دیگر توسط دولت سوریه را شناسایی کرده است.

دولت سوریه این ادعاها را رد کرده است.

همزمان روسیه هشدار آمریکا در مورد احتمال به کارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم سوریه را «غیرقابل پذیرش» توصیف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک