آخرین اخبار

7. تير 1396 - 14:07   |   کد مطلب: 8078
مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی است گفت: سپاه رقیب دولت و بخش خصوصی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار یدالله جوانی در گفتگوی تفصیلی با نسیم سرخس، با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی اظهارنظرها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی کشور، اظهار کرد: کسانی که طی ماه‌های گذشته سپاه را به بهانه‌های مختلف موردتهاجم قرار دادند، آگاهانه و ناآگاهانه در مسیری قدم برداشتند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در حال حرکت هستند.

 

بیشترین توطئه‌ها علیه سپاه از طرف آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر بررسی دقیقی از صحنه داشته باشیم، امروزه بیشترین توطئه‌ها علیه سپاه از طرف آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و به‌خصوص دولت‌های مرتجع منطقه در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها و متحدانشان در منطقه، تهاجم به سپاه می‌کنند به این دلیل که سپاه عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران و عامل اصلی شکست‌های جبهه استکبار و علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

 

سردار جوانی بیان داشت: آمریکایی‌ها به‌خوبی دریافته‌اند که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، به‌راحتی می‌توانستند بسیاری از نقشه‌های شوم و شیطانی خودشان را عملی کرده و سلطه‌شان را در منطقه تثبیت و سلطه ازدست‌رفته را احیا کنند.

 

سپاه عامل تحکیم پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی است

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی، سپاه را عامل بقای انقلاب اسلامی و عامل تحکیم پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می‌کنند و اگر توطئه‌های شیطانی‌شان علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده، نقش و سهم سپاه را در این حوزه یک نقش بی‌بدیل می‌دانند.

 

وی ادامه داد: دشمنان به‌صورت مستمر به دنبال تخریب و تحریم سپاه بوده و هستند و تلاش می‌کنند که فشارها را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزایش بدهند و در این فضا و چنین شرایطی جای بسیار تأسف دارد و انسان تعجب می‌کند که چرا برخی‌ها در داخل آگاهانه و یا ناآگاهانه در همین مسیری که دشمنان ما قدم برداشتند، حرکت می‌کنند و سپاه را مورد هجوم قرار می‌دهند.

 

تخریب عوامل تأمین امنیت کشور، ناسپاسی است

 

سردار جوانی تصریح کرد: کسانی که سپاه را موردتهاجم قرار می‌دهند باید توجه داشته باشند، این فضای امنی که امروز وجود دارد و در آن زندگی می‌کنند و سپاه پاسداران را مورد تخریب قرار می‌دهند، اساساً نتیجه مجاهدت‌ها و تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، یعنی کسانی از امنیت پایدار موجود بهره می‌برند ولی عوامل تأمین امنیت را تخریب می‌کنند و این‌یک نوع ناشکری و ناسپاسی است.

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر آگاهانه این تخریب‌ها صورت می‌گیرد خیانت به کشور بوده و اگر ناآگاهانه این تخریب‌ها را انجام می‌دهند، به‌هرحال باید متوجه این معنا باشند که در هیچ جامعه‌ای و در هیچ کشوری عوامل اقتدار و تولید قدرت و عوامل تأمین امنیت را تخریب نمی‌کنند.

 

وی اظهار داشت: بهانه‌ها برای تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر نوع فعالیت‌هایی است که سپاه در عرصه سازندگی کشور انجام می‌دهد و این بهانه‌ها هم ناشی از کم‌اطلاعی و بی‌اطلاعی و عدم توجه به صحنه است.

 

سردار جوانی بیان کرد: کسانی که به سپاه هجمه می‌کنند، تصورشان این است که سپاه با این فعالیت‌ها به‌نوعی به دنبال منفعت یابی است، درحالی‌که اساساً فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سازندگی، پیشرفت و آبادانی کشور، نه باهدف درآمدزایی، بلکه باهدف تأمین نیازمندی‌های کشور در شرایط کنونی اقتصادی صورت می‌گیرد.

 

عدم مشارکت سپاه در پروژه‌های کلان، کشور را دچار مشکل می‌کرد

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: عمده فعالیت‌های سپاه در سال‌های گذشته در سه بخش خلاصه می‌شود که یک بخش آن مشارکت در پروژه‌های کلان است که اگر سپاه پاسداران ورود پیدا نمی‌کرد، قطعاً کشور دچار مشکل می‌شد، چون فقط شرکت‌های بزرگ خارجی می‌توانستند این پروژه‌ها را انجام بدهند.

 

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولاً برای ناکام گذاشتن تحریم‌های اقتصادی وارد شد و دوم باهدف قطع وابستگی که کشور محتاج نباشد در حوزه‌هایی عقب‌نشینی کند تا شرکت‌های خارجی بیایند و پروژه‌ها را انجام بدهند.

 

بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی است

 

سردار جوانی به فعالیت‌های سپاه در حوزه پیشبرد و عمران و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی اشاره و عنوان کرد: اگر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه در مناطق محروم نبود، قطعاً مردم ما در برخی از مناطق دچار مشکلات جدی می‌شدند.

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی است.

 

کسانی به سپاه هجمه می‌کنند که از چتر حمایتی دولت برخوردارند

 

وی اظهار کرد: نکته بسیار مهم این است که کسانی سپاه را مورد هجوم و تخریب قرار می‌دهند که از چتر حمایتی دولت برخوردارند و خودشان را طرفدار دولت مستقر معرفی می‌کنند و درواقع طوری تند صحبت می‌کنند که فعالیت‌های سپاه به‌نوعی یک رقابت با دولت است، درحالی‌که اساساً سپاه نه رقیب دولت بوده و نه رقیب بخش خصوصی است.

 

سردار جوانی تأکید کرد: در طی چند دهه گذشته عمده فعالیت‌هایی که سپاه در حوزه سازندگی کشور داشته به درخواست و نیاز دولت‌ها بوده است.

 

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ورود سپاه به این عرصه‌ها از زمان دولت سازندگی و بعد از جنگ بوده است؛ دولت آقای رفسنجانی هشت سال بعد از جنگ را از سپاه برای انجام پروژه‌ها درخواست کمک می‌کند، همان‌طور که در هشت سال دولت اصلاحات پروژه‌های بزرگ، سخت و طاقت‌فرسایی را به سپاه پاسداران واگذار می‌کنند، درحالی‌که اگر سپاه نبود باید حتماً این پروژه‌ها به شرکت‌های بزرگ خارجی واگذار می‌شد.

 

عمده فعالیت‌های سازندگی سپاه به درخواست دولت‌ها صورت می‌گیرد

 

وی افزود: در دولت‌های بعد هم پروژه‌های حوزه سازندگی از سوی دولت‌ها به سپاه واگذار شده است، بنابراین هر نوع ورود سپاه به عرصه‌های سازندگی به درخواست دولت‌های مستقر در هر مقطعی بوده است و این بسیار جای تأسف دارد، کسانی که خود را حامی دولت معرفی می‌کنند و زیر چتر دولت هستند و از امکانات بیت‌المال هم استفاده می‌کنند، درحالی‌که فعالیت‌های سازندگی سپاه به درخواست دولت‌ها برای حل مشکلات کشور است، این‌ها فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی را مورد هجوم قرار می‌دهند.

 

سردار جوانی بیان کرد: وقتی صحنه این‌گونه است، آن چیزی که به ذهن متبادر می‌شود این است که اهداف و انگیزه‌های سیاسی صرفاً پشت این مسائل وجود دارد و هیچ‌گونه نگاه واقع‌بینانه‌ای در اینجا نیست و عمدتاً اغراض و اهداف سیاسی و نوعی تلاش برای دوقطبی کردن جامعه با این تصور که این دوقطبی سازی‌ها می‌تواند منافع آن‌ها را در سیاست تأمین کند وجود دارد که این قطعاً یک اشتباه راهبردی است که تخریب‌ها می‌تواند منافع آن‌ها را تأمین کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک