نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
بررسی طرح 2 فوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در کابینه دولت بعد از تعطیلات مجلس
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از بررسی طرح 2 فوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در کابینه دولت بعد از تعطیلات مجلس خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، فریدون احمدی در گفتوگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه عملکرد جمهوری اسلامی محصول عملکرد مدیران است، اظهار کرد: مردم به نحو مطلوب تکلیف خود را انجام دادهاند و این مدیران هستند که باید پاسخگو باشند.
وی افزود: کسانی که بیش از 30 سال در این کشور مدیر بودند نشان دادهاند که ناکارآمد بودهاند و اگر خط فقری در جامعه ما وجود دارد این را نشان میدهند که مدیران ما زیر خط فهم هستند یعنی اگر تعداد افراد زیر خط فقر زیاد است به همین میزان مدیران زیر خط فهم نیز زیاد هستند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مدیران بعد از گذشت بیش از 30 سال دست بردار کشور نیستند، ابراز کرد: محصول عملکرد این مدیران وضعیت کنونی اقتصاد را رقم زده است.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال خود فرمودند که مشکل کشور ما مدیریتی است و به نظرم مشکل اصلی از جایی نشات میگیرد که برخی از همین مدیران ناکارآمد پستهای کلیدی را اشغال کردهاند.
احمدی با بیان اینکه متاسفانه امروز سعی میشود همان مدیران ناکارآمد به سرکار برگردند، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال استفاده از بازنشستگانی است که در گذشته حضور داشتند و چند دوره نیز وزیر بودند اما باید گفت اگر این اشخاص کارآمد بودند مملکت در چنین شرایطی قرار نداشت.
وی با تاکید برا اینکه باید به جوانان این کشور اعتماد شود، گفت: کار برعکس شده یعنی جوان 35 ساله به مجلس میرود و فرد 65 ساله را استاندار، معاون وزیر و یا وزیر میکنیم در حالی که باید به جوانان کار اجرایی بدهیم و کسانی صاحب تجربه هستن در صورت اعتماد مردم به مجلس بفرستیم در سمتهای مشاور استفاده کنیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مدیران سالخورده اگر خیلی به نظر خودشان کاربلد و رستم هستند به بخش خصوصی بروند.
وی با اظهار اینکه استفاده از بازنشستگان در کابینه دولت خیانت به کشور است، اظهار کرد: استفاده از بازنشستگان در سمتهای استاندار، وزیر، معاون وزیر و حتی معاون استانداران خیانت به کشور است.
احمدی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس طرح دو فوریتی ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در کابینه دولت را به بهارستان خواهیم برد، ابراز کرد: این طرح بدان جهت است که اجازه ندهیم بازنشستگان در کابینه دولت حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: برای مدیران بازنشسته سه راه وجود دارد، اگر مردم به آنها اعتماد کردند به مجلس بروند در غیر اینصورت در دستگاهها به عنوان مشاور مورد استفاده قرار گیرند و یا اینکه به بخش خصوصی بروند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که اگر مدیران بازنشسته خیلی زرنگ هستند بخش خصوصی را فعال کنند، مدیری با چهل سال سابقه دوباره مدیرعامل شرکت دولتی میشود نکته اینجاست که اگر این فرد قابل است شانس خود را در بخش خصوصی امتحان کند و چرا مانند انگل به بدنه دستگاه اجرایی چسبیده و دست بردار هم نیست.
وی بیان کرد: در طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت استفاده از مدیران بازنشسته دولت نمیتواند در پستهای کلیدی از جمله پستهای وزیر، معاونان وزرا، استاندار، معاونان استاندار و فرماندار و غیره از این مدیران استفاده کند.
احمدی تاکید کرد: نباید فقط در انتخابات شعار استفاده از جوانان داده شود چرا که این کشور مدیران قابل و جوانی دارد و مدیران بازنشسته بیشترشان بیسواد و بی تخصص هستند.
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان