آخرین اخبار

28. خرداد 1396 - 15:58   |   کد مطلب: 8033
حجت‌الاسلام اندرزیان با بیان اینکه هیچ پیغمبری مورد قبول اکثر عموم مردم نبوده اما به معنای نفی جایگاه انان نبوده است گفت:ملت ایران را خدا لطفی کرده است که همه را پای این ولایت آورده است و نه آمریکا و نه کس دیگری نمی‌تواند آین مردم را از ولایت جدا کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت الاسلام امراله اندرزیان در گفت گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه بعضی ها می گویند بنای حکومت امام علی رای و مشارکت مردم بوده است گفت:خوب ۲۵ سال مردم ولایت امیرالمومنین را نپذیرفتند یعنی امام علی ولایت نداشت.

وی با اشاره به اینکه امام علی بعد از پیغمبر امام همه انبیا است افزود: ما واقعا تاسف میخوریم که بعضی مسئولین نگاه سست و ضعیف دارند. 

اندرزیانتاکید کرد:آدم زمانی آدم است که نور ولایت دارد مواظب باشیم که این نور را از دست ندهیم، مقام امیرالمومنین بسیار بلند است.

وی ادامه داد: ولایت پذیری مبنایی مردم است مقام امیرالمومنین را نباید پایین آورد.

اندرزیان با بیان اینکه هیچ پیغمبری مورد قبول اکثر مردم نبوده اما به معنای نفی جایگاه انان نبوده است گفت:ملت ایران را خدا لطفی کرده است که همه را پای این ولایت آورده است و نه آمریکا و نه کس دیگری نمی‌تواند آین مردم را از ولایت جدا کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی هم جنبه مثبت وجود دارد و هم منفی که باید فقط از جنبه های مثبت آن استفاده کرد.

وی افزود: خانواده هایی که پایه های مذهبی قوی دارند محکم هستند و خانواده هایی که پایه های قوی مذهبی ندارند ضعیف هستند و در بنیان های فکری و اجتماعی و آداب و رسوم تغییر کرده اند. 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه کسی با پیشرفت فناوری مخالف نیست گفت: اما باید در مقابل آسیب شبکه های اجتماعی دقت شود و با آن ها مقابله کرد

وی ادامه داد:در شبکه های اجتماعی نه افراط و نه تفریط درست نیست آنچه که معقول و منطقی است باید یک حرکت نرم برای اهداف عالیه استفاده کرد.

اندرزیان با اشاره به اینکه برخی از پیام ها بیهوده و حتی گناه است که قوم یا زبانی را مسخره می کنند افزود: بعضی شبکه ها با اهداف مشخص ساخته شده اند و هدف آن ها تغییر شخصیت و جامعه است و اهداف خدایی و کمال گرا ندارند و اهداف شیطانی دارند.

وی از تغییر فکر مسئولین، کم ارزش نشان دادن اهداف انقلابی با هدف سرکوب اندیشه انقلابی ،جهانی سازی غربی، فرهنگ مصرف گرایی ،مشغول کردن مردم به کارهای شهوانی، محو اندیشه انتظار و محدودیت، از هم پاشیده نظام خانواده که در خانواده ها اختلاف به وجود آورده اند و نیز ترویج فرهنگ بدحجابی از جمله آثار و اهداف مخرب شبکه های اجتماعی نام برد.

اندرزیان تصریح کرد:فضای مجازی بخش زیادی از عمر مردم را گرفته است و عمر انسان را باطل کرده است که ما باید مدیریت کنیم و همه وقت خود را صرف این فضا نکنیم.

به گفته این کارشناس مذهبی بخشی از شبکه های اجتماعی با آسان کردن ارتباط دختران و پسران با دیدار های مخفی و شیطانی با برداشتن حریم ها با ترویج عشق های حیوانی و دروغین با فراری دادن جوانان از خانواده و با ترویج فرهنگ پوسیده غرب ماموریت آلوده کردن جوانان را دارند.

وی در تبیین اثار منفی و مثبت فضای مجازی اظهار داشت:دور شدن از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، اعتیاد به شبکه های اجتماعی،از بین رفتن صله رحم، فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر ،بی تفاوتی به مذهب، بی تفاوت شدن زوج های جوان به همدیگر و... از آثار منفی شبکه های اجتماعی است.

اندرزیان انتشار سریع اخبار ایران و جهان، کارکرد تبلیغات، افزایش اعتماد و صمیمیت ،تبلیغات ارزش های اسلامی و انسانی ،امکان تبیین ایده و اندیشه به صورت آزاد، قدرت افزایش تحلیل، تقویت روحیه انتقادی ،تقویت ارتباط و  ... را از رویکرد های مثبت این شبکه‌ها عنوان کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک