آخرین اخبار

6. خرداد 1396 - 12:46   |   کد مطلب: 7962
حسین شیخ‌الاسلام گفت: درگیری بین مردم کشورمان و شاه در واقع درگیری بین ایران و آمریکا بود، و امروز شاه عربستان، مانند شاه پهلوی، ثروت مردم این کشور را به پای آمریکا می‌ریزد تا در قدرت باقی بماند.

ه گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر ترامپ به عربستان سعودی اظهار داشت: بزرگترین شعار انقلاب اسلامی ما را می‌توان "مرگ بر شاه" دانست، در واقع مردم ما با انقلاب اسلامی به نظام شاهنشاهی نه گفتند.

وی افزود: انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت یکی از نتایج انقلاب اسلامی این است که مردم بعد از 40 سال با متنانت پای صندوق رای حاضر می‌شوند و به کاندیدای مدنظر خودشان رای می‌دهند.

مشاور وزیر امورخارجه ادامه داد: شعار مرگ بر شاه که برخاسته از انقلاب اسلامی است امروز به سایر کشورهای منطقه هم صادر شده و حکومت‌ها دیکتاتوری مانند عربستان نگران موقعیت خود شده‌اند.

شیخ‌الاسلام گفت: در تمام جهان دو نوع حکومت وجود دارد، یا مردمی است یا دیکتاتوری، حکومت‌های دیکتاتوری وقتی دچار انزوا می‌شوند ناچارا برای باقی‌‌ماندن در حکومت به قدرت‌های خارجی پناه می‌برند و این همان مسئله‌ای است که این روزها در عربستان شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه پادشاه عربستان درست مثل شاه پهلوی به آمریکا پناه برده است عنوان کرد: درگیری بین مردم کشورمان و شاه در واقع درگیری بین ایران و آمریکا بود، و امروز شاه عربستان، مانند شاه پهلوی، ثروت مردم این کشور را به پای آمریکا می‌ریزد تا در قدرت باقی بماند.

مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشت: سفر ترامپ به عربستان، بدون شک نشان دهنده ضعف دولت سعودی است و پادشاه سعودی برای اینکه حمایت آمریکا را جلب کند دست به هر کاری می‌زند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه ترامپ هم از سفر به عربستان سود برده است عنوان کرد: ترامپ رئیس جمهوری کشوری است که مردم آن ارزش‌هایی از قبیل دموکراسی، آزادی مطبوعات و حقوق شهروندی دارند اما ادبیات وی نشان از این دارد که به هیچ کدام از این ارزش‌ها احترام نمی‌گذارد.

 وی تصریح کرد: ترامپ از سوی جوامع غربی ترد شده و به همین خاطر است که می‌بینیم نزدیک دو میلیون امضا جمع می‌شود تا از سفر ترامپ به انگلستان جلوگیری شود.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: سفر ترامپ به عربستان و حمایت از این رژیم به دلیل درماندگی و انروای ترامپ است، وی این روزها به شدت به پول عربستان نیاز دارد تا بتواند کمی وضعیت نامطلوب اقتصاد آمریکا را دچار تغییر کند.

شیخ‌الاسلام در پایان گفت: نمایش خیمه شب بازی که در عربستان به اجرا درآمد، نمایشی بود برای روحیه دادن دولت‌های دیکتاتوری به یکدیگر.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک