آخرین اخبار

3. خرداد 1396 - 17:11   |   کد مطلب: 7949
سیدعمران تقوی گفت:امسال از مزارع شهرستان کهگیلویه بیش از ۵۴ هزار تن محصول گندم برداشت شود که این رقم از ۲۵ درصد افزایش تولید گندم دراین شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید عمران تقوی مدیر جهاد و کشاورزی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران گفت: برداشت محصول گندم در برداشت گندم در ۲۷ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه۲۷ هزار هکتار زمین زراعی بوسیله ۵۰ دستگاه کمباین از مزارع شهرستان کهگیلویه در نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه دوم خرداد به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت سال زراعی جاری ۵ هزار هکتار آبی و ۲۲ هزار هکتار دیم است افزود: با توجه به بارندگی و کشت مکانیزه در سال زراعی جاری شهرستان کهگیلویه میانگین برداشت گندم در مزارع آبی ۴ تن و در مزارع دیم یک و نیم تن است.

وی اظهار کرد: امسال از مزارع شهرستان کهگیلویه بیش از ۵۴ هزار تن محصول گندم برداشت شود که این رقم از ۲۵ درصد افزایش تولید گندم دراین شهرستان است.

تقوی با اشاره به اینکه سه مرکز خرید در شهرهای دهدشت و قلعه رئیسی کار خرید گندم را انجام می‌دهند گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شود.

وی قیمت هر کیلو گندم دورم را یک هزار و ۳۳۰ تومان و گندم معمولی را هم یک هزار و ۳۰۰ تومان ذکر کرد و افزود: اداره غله متولی خرید گندم دورم و اداره تعاون روستایی هم متولی خرید گندم معمولی کشاورزان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از تولید ۲۰۰ تن گندم بذری در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار گندم بذری از سوی شرکت تولید بذر شهرستان خریداری و بذر مصرفی سال زراعی ۹۶ و ۹۷ از محل همین بذر تامین خواهد شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک