آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1396 - 21:21   |   کد مطلب: 7850
یک کارشناس و مدرس حوزه روانشناسی گفت: ،هر اندازه خانواده های محترم در ارتباط با مسائل پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمندتر و مهارت داشته باشند، سطح آسیب های اجتماعی به همان اندازه کاهش می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهرستان کهگیلویه،  به همت سازمان مردم نهاد یاران مانا و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی   با موضوع" طلاق، خودکشی و اعتیاد در دیشموک برگزار شد.

 

مدرس کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه برگزاری این کارگاه اموزشی در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: هر اندازه خانواده های محترم در ارتباط با مسائل پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمندی و مهارت داشته باشند، سطح آسیب های اجتماعی  به همان اندازه کاهش می باشد.

فرهاد صفری‌پور روانشناس در گفتگو با خبرنگار با اشاره به؛ فعالیت آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بحث آموزش به خانواده، مهارت های فرزندپروری و ارتقای و توانمندنسازی خانواده ها در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: هر اندازه خانواده های محترم در ارتباط با مسائل پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمندی و مهارت داشته باشند، سطح آسیب های اجتماعی  به همان اندازه کاهش می باشد.

 

این روانشناس افزود: فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و استفاده از مساجد، شرکت در نماز و به ویژه نماز جمعه و جماعت کمک کننده به ارتقای فرهنگ دراز بین بردن آسیب های اجتماعی هستند.

صفری پور به نقش اساسی خانواده ها در این راستا اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعات" طلاق، خودکشی و اعتیاد در سطح شهرستان کهگیلویه بیش از یکسال در حال برگزاری است.

 

مدرس کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با بیان اینکه، به همت موسسه سازمان مردم نهاد یارن مانا در زمان مذکور در مناطق مختلف کهگیلویه بیش از 20 جلسه کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعات" طلاق، خودکشی و اعتیاد برگزار شد، تصریح کرد: هدف اصلی توانمندسازی خانواده ها در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

کارشناس مسائل روانشناسی به لزوم توجه به مسائل آموزش مهارت های مختلف اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت فرزندپروری، مهارت زندگی، شناخت مسائل نوجوانان، مسائل کودکان، نحوه ارتباط صحیح با فرزندان، نحوه توجه درست به مسائل  فرزندان و بالاخص آشنایی آنها با فضاهای  جدید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مورد اهمیت است.

گفتگو از وحیدآهنگ

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک