آخرین اخبار

16. فروردين 1396 - 18:41   |   کد مطلب: 7792
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چرام گفت: مردمان این استان هم خوب در انتخابات شرکت کرده و هم با انتخاب مناسب خود این بهار را که مظهر اعتدال است، را به خوبی نشان خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، آیین کلنگ زنی بیمارستان32تختخوابه چرام در روز هفتم فروردین 96 با حضور مسئولان استانی و اقشار مردم شهرستان چرام برگزار شد.

گفته می شود که سخنرانی سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی همراه بوده است که این پایگاه خبری را بر این داشت که این موضوع را پیگیری و اظهار نظر در خصوص این مورد را به مخاطبان خود واگذار نماید.

قضیه از این قرار است که در روز هفتم فروردین ماه سالجاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی بیمارستان32تختخوابه چرام در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه وضعیت فعلی که خیلی خوب است با حضور مردم کمکی بکنیم که بهتر شود و با رای بالای به دولت در دور آینده کشور وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و وضعیت رفاه کشور در داخل و بیرون ارتقا پیدا خواهد کرد. 

این صحبت استاندار جای تامل دارد و این در حالی است که استاندار بالاترین مقام اجرایی دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد است، مشخص نیست منظور از رای بالا به دولت، کدام دولت است؟

وی ادامه داد: مردمان استان کهگیلویه وبویراحمد هم خوب در انتخابات شرکت کرده و هم با انتخاب مناسب خود این بهار را که مظهر اعتدال است، را به خوبی نشان خواهند داد.

صوت سخنرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام را می توانید از اینجا دریافت کنید.

در دی ماه سال 1395 دولت در اقدامی و با ابلاغ فوق العاده، در پوشش طرحی به نام "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" عملا دستور تشکیل ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را در استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور صادر کرده است.(از اینجا بخوانید)

در مصاحبه ای که این پایگاه خبری با فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام داد بیان شده است که چنین ابلاغی به این مضمون به دست ما نرسیده و قطعا رئیس جمهور چنین دستوری نمی دهند.

وی در این مصاحبه گفت: رویکرد استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای انتخابات سال آینده بر اساس چهار محورعنوان شده توسط رهبری شامل امنیت، سلامت، قانون مداری و مشارکت حداکثری است.

اما آن چیزی که از صحبت های استاندار به نظر می رسد شاعبه تبلیغات زود هنگام انتخاباتی است.

گفتنی است که برخی از رسانه های  مطرح استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تبلیغات زود هنگام مسئولان دولتی هشدار داده بودند.

طبق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب 5 تیر ماه 1364 در خصوص تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، هیچ کدام از افراد دولتی مخصوصاً مسئولین برگزاری انتخابات به هیچ عنوان حق دخالت یا تبلیغ یا همکاری با هیچ کاندیدایی را ندارند و این کار تخلف از قانون است.

ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵/۴/۱۳۶۴:  انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا‌ هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و‌ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار‌گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

بر اساس این گزارش دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با تائید شورای نگهبان ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

مدت تبلیغات انتخاباتی نامزد های ریاست جمهوری نیز از هفتم اردبیهشت به مدت ۲۰ روزآغاز می شود و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در روز ۲۸ خرداد ممنوع است.

چهارفصل

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک