آخرین اخبار

15. فروردين 1396 - 0:15   |   کد مطلب: 7776
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآورده خونی پلاسما از این استان به کشورهای کره جنوبی، آلمان و اتریش صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،رستم حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در ازای فرآورده پلاسمای خونی صادر شده محصولات دارویی برای بیماران خاص مانند سرطان و دیگر بیمارهای صعب العلاج از این کشورها دریافت می‌شود.

وی با اشاره به گران قیمت بودن فرآورده‌های دارویی بیماران صعب العلاج بیان کرد: این طرح از برنامه‌های جدی تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به بیماران است که در سال 1396 اجرایی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به افزایش کیفیت خون از اولویت‌های انتقال خون در این استان در سال جاری است.

حسن زاده افزود: براساس این طرح مراجعانی که برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، سلامت خون آنها از نظر تمام بیماری‌ها مورد ارزیابی قرار داده می‌شود و در صورت نیاز برای اهدای خون با آنها هماهنگی می‌شود.

وی تصریح کرد: این راهبرد به نگهداری خون در بدن فرد اهداکننده در بهترین شرایط کمک خواهد کرد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

حسن زاده اظهار کرد: افرادی که از لحاظ جسمی سالم بوده بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی، عفونی نداشته و حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن داشته باشند با داشتن حداقل 50 کیلو وزن و فشار خون مناسب می توانند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: از هر کیسه خون کامل حداقل سه فرآورده خون فشرده، پلاکت و پلاسما که هر کدام دارای مصرف خاص هستند، تهیه می‌شود. 

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین مصرف خون‌های اهدایی در بخش‌های بیماری‌های تالاسمی، جراحی، زنان و زایمان و سوانح جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء خون در سال‌های اخیر جزو استان‌های اول کشور بوده است ، گفت: این استان با جمعیت حدود 700 هزار نفری دارای سه مرکز اهداء خون در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت است.

سالیانه 20 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه می‌کنند. 

براساس آمار یک هزار و 296 بیمار خاص در استان شناسایی شده که از این تعداد 447 نفر ام.اس، 412 نفر تالاسمی، 206 نفر پیوندی، 188 نفر کلیوی و 44 نفر نیز هموفیلی هستند. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک