آخرین اخبار

9. فروردين 1396 - 1:41   |   کد مطلب: 7749
نخستین روزهای سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال » روستای سرآب ننیز گچساران با حضور پرشور مسئولان استانی و محلی پذیرای جشن مشک و ملاری همراه با رقص و موسیقی بود.

به گزارشپایگاه خبری شهرستان کهگیلویه پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروزی بهانه ای دیگر شد برای شاد بودن و برگزاری اختتامیه جشنواره مشک و ملار در روستای سرآب ننیز گچساران، ولی آنچه مایه تعجب بسیاری از شهروندان شده بود اختتامیه مشک و ملاری بود که به بهانه اجرای سنت های بومی و محلی در راستای فرهنگ و ورزش در کنار آن رقص و آهنگ های تحریک کننده نیز برپا شد وجدای از عدم رعایت برخی از شئونات اسلامی و ابهامات زیادی را همچون گذشته در اذهان عمومی مردم انقلابی و متدین شهرمان باقی گذاشت.

یکی از برنامه های این جشن، اجرای به ظاهر زنده برخی خوانندگان در قالب چند قطعه بسیار شاد که بدور از موازین شرعی و همراه با حرکات زشت و نامناسب تعداد قابل توجهی از مستمعین بود، اجرا شد.

تفکیک جنسیت که هیچ معنایی درحال و هوای این جشن نداشت و باز هم حرکات موزون و رقص برخی دختران و پسران با ظاهر نامناسب در این جشن مشهود بود نه تنها این برنامه اصلا با شئونات اسلامی مطابق نبود بلکه درحد فرهنگ و مذهب مردم شهید پرور گچساران هم نبود.

این درحالی است که اینچنین برنامه هایی در قالب جشنواره های مشک و ملار در گچساران بصورت متداول در هر سال انجام می‌ شود که هر بار با مخالفت برخی از مردم انقلابی این شهرستان مواجه شده است. اما همچنان حرف برخی از مسئولان به کرسی می‌نشیند و باز هم مردم شهید پرور گچساران نظاره گر شکسته شدن حرمت ها و از بین رفتن قبح گناه و معصیت در شهرشان بودند.

آیا خواندن آوازهای تحریک کننده همراه با رقص خواسته جوانان غیور، اما بیکار این دیار است ؟!،آیا شهروندانی که تاکنون بارها و بارها در عرصه های مختلف انقلاب ارادت خود را به نظام اسلامی ابراز کرده اند و خانواده های زیادی جوانان برومند و عزیزتر از جانشان را فدای آرمان های این انقلاب کردند به دنبال این بودندکه در ابتدای سال جدید بسیاری از ارزش های اسلامی و انقلابی زیر پا گذاشته شود؟!

 آیا بهتر نبود مسئولین محلی و استانی به جای حضوری پرشور در جشنواره مشک و ملار که همراه با رقص و آوازهای تحریک کننده همراه بود، تلاش و همتی برای جوانان مظلوم دیار بام نفت ایران می کردند و قدمی در راستای حل مشکلاتشان برمی داشتند؟!!!

آیا در دین مبین اسلام که به نوعی خواندن آوازهای تحریک کننده و رقص حرام است ،ما باید به قیمت اشاعه گناه در جامعه به دنبال ایجاد شادی و تفریح برای جوانان باشیم ؟!و هزاران ابهام دیگر که هنوز که هنوز است در ذهن بسیاری از مردم انقلابی و دینمدار شهرمان باقی مانده است که خود جای بسی تامل می طلبد.

 پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک