آخرین اخبار

26. اسفند 1395 - 11:31   |   کد مطلب: 7703
برای این جشن تبلیغاتی هم در سطح شهر صورت گرفته تا مردم مکان و زمان این مراسم را دانسته و حضوری گرم داشته باشند؛ اما متأسفانه با برخورد ناشایست مسئول درآمدهای شهرداری دهدشت مواجه شدیم و دستور دادند تا بنرهای تبلیغاتی ولادت حضرت زهرا (س) را دربیاورند و جمع‌آوری کنند.
کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حسن آبسالان فعال فرهنگی استان با ارسال یادداشتی در مورد جمع‌آوری بنرهای جشن ولادت حضرت زهرا(س) توسط شهرداری دهدشت نوشت:"

بسم رب الزهرا

«وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»؛ (هر کس شعائر الهى را بزرگ دارد، این کار نشانه تقواى دل هاست).

نگاهی گذرا به تعالیم دینی نشان می‌دهد، شادی و سرزندگی از آثار ایمان مذهبی است؛ چراکه مذهب بر زمینه‌های پیدایش شادی سفارش کرده و نشانه‌هایش را ستوده است.

با توجه به اينكه ائمه(علیهم‌السلام) سفارش می‌کنند كه در شادي ما شادباشید و در غم ما غمناك ، فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه (سلام‌الله علیها) و برگزاری جشن‌های شادباش ولادت آن حضرت (سلام‌الله علیها) فرصتی است تا شادي خود را به جهانيان اعلام كنيم و هیچ فردی نمی‌تواند تأثیر شگرف چنین مجالسی را در عمق بخشیدن و توسعه مکتب تشیع انکار کند.

در همین راستا تعدادی از جوانان شهر دهدشت در هیئت قرآنی مذهبی راهیان کربلا- کانون عاشقان ثارالله مسجد امام جعفر صادق (ع) و پایگاه مقاومت بسیج شهید عادل زاده در نظر دارند جمعه 27 اسفندماه جشن ولادت حضرت زهرا (س) را در حسینیه عاشقان ثارالله با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراه با برنامه‌های متنوع و شاد برگزار کنند.

برای این جشن تبلیغاتی هم در سطح شهر صورت گرفته تا مردم مکان و زمان این مراسم را دانسته و حضوری گرم داشته باشند؛ اما متأسفانه با برخورد ناشایست مسئول درآمدهای شهرداری دهدشت مواجه شدیم و دستور دادند تا بنرهای تبلیغاتی ولادت حضرت زهرا (س) را دربیاورند و جمع‌آوری کنند. این اتفاق نازیبا در حالی رخ داد که متولیان برنامه آمادگی خود را برای پرداخت هزینه بنرهای نصب‌شده اعلام کردند اما جناب آقای پور رحیمی مسئول درآمدهای شهرداری دهدشت جملاتی به زبان آوردند ازجمله اینکه گفتند:

ما جا برای نصب بنر نداریم!
 اگر پای کسی به این بنرها بخورد حضرت زهرا پولش را می‌دهد؟
 شما دارید از اسم حضرت زهرا سوءاستفاده می‌کنید!

به نظر می‌رسد حجم بداخلاقی‌ها در شهرداری دهدشت افزایش چشمگیری داشته و در این زمینه هوشیاری مردم، اعضای شورا و شهردار را می‌طلبد.

دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان‌ باید به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به‌ویژه ولادت‌های آن بزرگواران، توجه بیشتری داشته باشند. و در یک حرکت عملیاتی درست برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن شادی‌های ملی و مذهبی تلاش کنند و از جنبه شعاری و تعاریف دست نیافتی خارج نمایند.

شهرداری به‌عنوان سازمانی که یکی از وظایف ذاتی‎اش بزرگداشت مراسمات ملی مذهبی هست اگر خود کاری نمی‌کند حداقل برای جشن‌های مذهبی که توسط مردم برگزار می‌شود سنگ‌اندازی نکند. هرچند غفلت شهرداری از اقدامات فرهنگی در شهر دهدشت به مناسبت‌های مذهبی محدود نشده و در سایر بخش‌ها نیز نمایان است.

سؤال کلیدی اینجاست که آیا در شهر شیعه‌نشین دهدشت در این ایام، باید با مظاهر اطلاع‌رسانی مراسمات جشن اهل‌بیت (ع) این‌گونه برخورد شود؟

و آیا اطلاع‌رسانی جشنی که قرار است نسل‌های بعدی این کشور را با فلسفه حضرت زهرا (س) آشنا کند در شهر اسلامی دهدشت جرم است؟

و آیا اساساً تصمیم‌گیرندگان قصد دارند نیروهای مذهبی و حزب‌اللهی را به انزوا بکشند؟

در آخر و در شرایط فعلی و تلاش‌هایی که رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری غیرواقعی و خشن از دین مبین اسلام می‌کنند، باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا این مجالس و محافل دینی،به تریبون پرقدرت ترویج اسلام ناب محمدی شده و از این کانال، حقایق دینی بیش‌ازپیش برای جامعه به‌ویژه جوانان منتشر شود.

در روایتی امام صادق (علیه‌السلام) به فضیل بن یسار البصری می‌فرمایند: ای فضیل امر ما را احیا کنید. خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا می‌کند.

والسلام علی من اتبع الهدی

درج این مطلب به منزله تأیید آن نیست و این پایگاه خبری آمادگی درج جوابیه مسئولین مربوط را دارد.

 
 
نام:

 
ایمیل:

 
* نظر:
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک