آخرین اخبار

19. اسفند 1395 - 2:29   |   کد مطلب: 7681
استاندار همدان با بيان اينكه آدم افراط و تفریط نیستم و داس و کمباین در دستم نیست، گفت: از معدود استانداراني هستم که یک قوم و خویش خود را به استان همدان نیاورده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در سلسله جلسات «چنین شد» در دانشگاه بوعلی سینا و در جمع دانشجویان، با بیان اینکه هر دانشجویی که ازدواج کند 20 میلیون تومان بدون نوبت به او وام می‌دهم اظهار کرد: هر دو دانشجویی که در دانشگاه بوعلی ازدواج کنند، یکی از آنها را سر کار می‌فرستم.

وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه دلم می‌خواهد با شما بیشتر باشم، اما شما امروز نامه می‌آورید پس‌فردا اولتیماتوم می دهید حداقل اولتیماتوم را یک ماه بعد بدهید! گفت: نسبت به دانشجویان بی‌تفاوت نیستم.

استاندار همدان با بیان اینکه علاقه‌مند هستم در خدمت شما باشم و حتی شرایطی رقم بخورد که شنونده نظرات، باشم چرا که شما ارزشمند هستید، افزود: اما مشغله‌ها، فراوان است و این باعث شده، نتوانم به حضور برسم در حالی که برای دانشگاه ارزش قائل هستم.

وی با بیان اینکه دانشگاه خاستگاه علم و هنر است، گفت: خوشحالم از اینکه این فرصت به دست آمد که در حضور شما باشم هرچند این جلسه را در استانداری با حضور تشکل‌های مختلف دانشگاه برگزار کردیم و مشکلات و دغدغه‌ها را شنیدیم.

* اگر دانشجویی مطالبه کرد نباید خرده بگیریم

نیکبخت با بیان اینکه اینکه دانشجو باید مستقل باشد و خود فکر کند، بنویسد و بگوید، گفت: وقتی دانشجویی مطالبه‌ای کرد و گفت و عصبانی شد، ما نباید خرده بگیریم.

وی وقتی دانشجویی در مقابل من می‌ایستد به چشم فرزند خود به او می‌نگرم، افزود: 6 فرزند دارم که همه آنها روزی دانشجو بودند یا اکنون دانشجو هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه دانشجو عزیز است و عزیرتر آن است که مستقل باشد، چرا که اینها باید راه سعادت را برای کشور خود باز کنند، در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با اشتغال و تولید، کلیپی پخش شد که باید بگویم واقعا دغدغه همه ما بیکاری جوانان و مسئله اشتغال است.

وی با بیان اینکه وقتی خانواده‌ای بیکار داشته باشد در معرض آسیب خواهند بود، گفت: مایل نیستم گذشته را حفاری و کالبدشکافی کنم اما گاهی لازم است از آنچه اتفاق افتاده بگوییم.

* بماند؛ نمی‌خواهم نسبت به عملکرد دولت‌های قبل نبش قبر کنم!

نیکبخت ادامه داد: دولت‌ها برای خدمت، سر کار می‌آیند اما در این بین شرایطی ایجاد می‌شود و گاهی انحرافاتی حادث می‌شود که البته بماند؛ نمی‌خواهم نسبت به عملکرد دولت‌های قبل نبش قبر کنم، اما باید گفت که این دولت با چه شرایطی روی کار آمد.

وی با اشاره به اینکه سال 84 اداره امور از دولتی به دولت دیگر واگذار شد، افزود: دولت هشتم که به نهم تغییر  کرد و سال 92 که دولت‌ها باز نیز تغییر کردند در این مدت باید بررسی شود که چرا اشتغال و تولید به این وضع رسیده است، البته کسی را نمی‌خواهیم مقصر بدانیم.

استاندار همدان با بیان اینکه سال 84 رشد اقتصادی 6 درصد مثبت و تورم 12 درصد بوده است، گفت: بعد از هشت سال روزی که مسوولیت به دولت یازدهم تحویل داده شد، نرخ رشد 6.8 درصد منفی و تورم 43 درصد بود.

وی با بیان اینکه در این میان مردم از دولت به حق انتظار داشتند، افزود: در مدت هشت ساله 750 میلیارد دلار ارز فروش نفت وارد کشور شده بود که البته 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده بود و این شرایط بد تحویل دولت یازدهم داده شد.

نیکبخت با بیان اینکه باید پرسید چرا آن مقدار پول را که داشتیم پروژه‌ها را تمام نکرده بودند، گفت: برخی پروژه‌ها با 10 تا 30 درصد پیشرفت و برخی حتی صفر درصد تحویل دولت یازدهم شد.

* وقتی به همدان آمدم 5 هزار نفر طی 6 ماه بیکار شده بودند

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم تحریم‌ها ظالمانه‌تر و غیرمنصفانه‌تر بود، خاطرنشان کرد: میزان ذخیره گندم در سیلوها دو تا سه هفته بود و وضعیت خزانه نیز خوب نبود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 92 روی کار آمدم و وارد همدان شدم، افزود: آبان همین سال 5 هزار شاغل در مدت 6 ماه بیکار شده بود.

وی با اشاره به اینکه 300 واحد تولیدی تعطیل شده و بقیه واحد‌های تولیدی با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعال بودند که بهتر است بگویم به نوعی تعطیل بودند، گفت: 18 واحد تولیدی استان همدان بالای 50 درصد کار می‌کرد.

نیکبخت با بیان اینکه بر اینکه اگر بخواهیم کار فرهنگی و اجتماعی کرده و مردم را نیز امیدوارم نگه داریم باید کار اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، تأکید کرد: مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل 6 سال متمادی را سال اقتصادی نامیدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی یا بدهکار بودند و یا در لیست سیاه قرار گرفته بودند که ما آنها را تعیین تکلیف کردیم، در ادامه اظهار داشت: خوشحالم در بین دانشجویان صحبت می‌کنم چرا که شما از کلام من بهترین برداشت را خواهید کرد.

*اقتصاد مقاومتی در هیچ استانی مانند همدان اجرا نشده است/ آمار می‌دهم

استاندار همدان ادامه داد: در دولت قبل هدفمندی یارانه‌ها مورد تصویب قرار گرفت که گفته شد از انجا که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند و امکان دارد واحدهای تولیدی آسیب ببینند پس 30 درصد از درآمد حامل‌های انرژی برای جبران خسارت به این واحدها داده شود.

وی با بیان اینکه گفته شده بود 10 تا 20 درصد نیز در اختیار دولت قرار داده شود تا به واحدهای تولیدی برای نوسازی ماشین‌آلات و... اختصاص یابد، افزود: این در حالی است که به واحدهای تولیدی یک ریال هم داده نشد و آنها زیر بار هزینه‌های حامل‌‌های انرژی قرار گرفتند و یکی پس از دیگری تعطیل شدند.

نیکبخت بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در هیچ استانی مانند همدان اجرا نشده است و ما در این زمینه بسیار سربلند هستیم که در این رابطه نیز آمار ارائه خواهم داد.

وی در پاسخ به سئوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در رابطه با انتصابات استانداری افزود: من را می‌شناسید چرا که 12 سال در همدان بوده‌ام و آدم افراط و تفریط نیستم، به قول شما داس و کمباین در دستم نیست.

*سعی کردم در انتصابات جناح‌ها و باندها را درگیر نکنم/ خدا را گواه می‌گیرم بحث من جناحی نبود

استاندار همدان تصریح کرد: از آنجا که باید پاسخگوی مردم باشم سعی کرده‌ام که در انتصابات خیلی از گروه‌ها، جناح‌ها و باندها را درگیر نکنم چرا که آمادگی و توانایی فرد برایم مهم بوده است که برای نمونه به آقای غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا می‌توان اشاره کرد.

وی استاندار همدان با بیان اینکه پیشنهاد من دکتر غلامی بود و هنگامی که وزیر علوم از دکتر زلفی‌گل سئوال کردند او نیز دکتر غلامی را مود تایید قرار داد، افزود: یادمان نرود وقتی افرادی منصوب می‌شدند دولت تغییر یافته بود، خدا را گواه می‌گیرم که بحث من جناحی نبوده است، بعد از انقلاب در همه دولت‌ها بوده‌ام چرا که برای وطنم کار می‌کنم.

نیکبخت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بسیاری از فرمانداران در شهرستان‌ها ساکن نیستند و حتی خود شما هم به عنوان استاندار ساکن همدان نیستید و به تهران می‌روید، گفت: به تمام فرماندارانی که خانواده‌هایشان در محل خدمت آنها ساکن نیستند، اعلام شده تا انتخابات فرصت دارند خانواده‌های خود را نزد خود ببرند، در غیر این‌صورت عزل خواهند شد که البته اکثراً نیز این کار را انجام داد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه استانداران در این رابطه مجاز هستند و می‌توانند خانواده‌های خود را همراه خود به استانی نبرند، افزود: این اجازه به آنها داده شده است، اما یک نکته من را آزرده می کند که بگویند استاندار به تهران می‌رود تا به خانواده‌اش سر بزند.

*هیچ وقت پنجشنبه و جمعه به تهران نرفته‌ام مگر برای سمیناری

استاندار همدان با اشاره به اینکه من هیچ وقت پنجشنبه و جمعه به تهران نرفته‌ام مگر برای سمیناری، گفت: استانداران موظف هستند که برای سرکشی به وزارتخانه‌ها دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته در تهران حضور داشته باشند.

وی افزود: امسال 82 بار جلسه با وزیران و مدیران داشتم و اینکه می‌گویم در اقتصاد مقاومتی استان جلوتر است به حق می‌گویم چرا که جلسات مختلفی در این رابطه گذاشته ام.

نیکبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر استخدام بستگان استاندار و یا خویشاوندان همسرش در امور استانداری و در سایر سمت‌ها گفت: از نادر استاندارانی هستم که یک قوم و خویش خود را به استان همدان نیاورده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: سیدمهرداد موسوی کارمند رسمی وزرات کشور با مدرک دکتراست که خود اظهار آمادگی کرد در همدان با من کار کند و وزارتخانه او را فرستاده است و هیچ نسبتی با من ندارد.

استاندار همدان با بیان اینکه فرزند آقای جمشیدی صلاحیت داشت و چه اشکالی دارد که کسی که صلاحیت دارد به کار گرفته شود، در پاسخ به اعتراض دانشجویان افزود: آقای جمشیدی یک همدانی است و قبل از من روی کار بود، حال فرزندش در استانداری است پس این نشان می‌دهد که مدیران استانداری اطلاعات را به شما داده‌اند و استانداری خالی از شما نیست.

*همدانی‌ها برای حل مشکل اشتغال استان پای کار نمی‌آیند

وی در پاسخ به سوال که با وجود صرف هزینه بسیار برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری نتیجه آن چه بود و چرا برخی سرمایه‌گذاران از جمله علاقبندیان پای کار نیامدند، گفت: همدانی‌ها برای حل مشکل اشتغال استان پای کار نمی‌آیند و همین آقای علاقبندیان در قزوین، اصفهان، فارس و حتی بیرون از کشور سرمایه‌گذاری کرده و 10 هزار کارگر دارد اما 13 سال است پتروشیمی همدان را به اتمام نمی‌رساند.

نیکبخت خاطرنشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این همایش اعلام آمادگی شد که هزار میلیارد آن مربوط به آقای علاقبندیان از سرمایه‌گذاران بومی همدان بود اما دریغ از صرف یک ریال سرمایه‌گذاری از سوی او در استان!

وی با بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان مابقی قول سرمایه‌گذاری پای کار آمده‌اند، افزود: از کشور کره، استرالیا، عراق، روسیه و سرمایه‌گذاران داخلی ورود کرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به پروژه راه‌آهن همدان که مورد سئوال برخی از دانشجویان بود، گفت: هنگامی که  750 میلیارد تومان پول وارد کشور شد، کاری برای راه‌آهن انجام نشد اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، احداث راه‌آهن سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این دولت 97 درصد زیرساخت‌های راه آهن را به اتمام رساند اما متأسفانه ریلی نبود که کار صورت گیرد، افزود: با برجام توانسیتم ریل را از کشور هند و ترکیه وارد کنیم.

*بیمه شده جدید به معنای ایجاد اشتغال است/ ادعا می‌کنم ماهانه 1000 شغل ایجاد کردم

نیکبخت با بیان اینکه اکنون روزانه 750 تا 950 متر ریل‌گذاری انجام می‌گیرد، گفت: اکنون 53 کیلومتر تا همدان ریل‌گذاری باقی مانده که اگر به این شکل پیش رود تا اخر سال به همدان می‌رسد.

وی با بیان اینکه از افتخارات دولت بود که با برجام توانست ریل را تامین کند، افزود: در نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرده‌ام تا دستور دهند ریل‌گذاری از دو طرف صورت گیرد.

استاندار همدان با اشاره به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی که از سوی برخی از دانشجویان گفته می شد آمار درستی داده نمی‌شود، افزود: ادعا می‌کنم ماهانه بین 700 تا یک‌هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در استان همدان است و این آمار بنده نیست بلکه آمار تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بیمه شده جدید، اشتغال است، این کشور متعلق به همه است و بالاترین جایگاه را مقام معظم رهبری دارند، گفت: چرا دل مردم را خالی کنیم  و هر ماه بر اساس آماری که گفتم به بیمه شده ثبت شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 کارگاه جدید در سال 95 در استان همدان ایجاد شده و آنچه در مورد بیمه شده می‌گویم بیمه شده جدید را شامل می‌شود، افزود: اتاق بازرگانی با بازدیدی که ار کارگاه ها داشته است هر آنچه تامین اجتماعی آمار داده را تایید کرده و حتی اظهار کرده بیمه‌شدگان بیشتر از تعداد آمار موجود بودند.

وی با بیان اینکه آمار روی سایت گذاشته شده و اسامی تمامی بیمه‌شدگان نیز در آنجا عنوان شده است، تصریح کرد: آمار بیمه شده جدید شامل آنهایی نمی‌شود که از کار بیکار شده‌اند و کسان دیگر جایشان را گرفته است و من از بیمه شده‌ای که بار اول بیمه شده است صحبت می‌کنم.

استاندار همدان ادامه داد: آمار بیمه شده بیکاری امسال کمتر از سال گذشته است و سال گذشته هم کمتر از سال 93 است.

وی با اشاره به اینکه همدان جزو سه استان نخست از نظر اشتغال است، گفت: این استان‌ها شامل ارومیه، مرکزی و همدان است.

نیکبخت با بیان اینکه آنچنان بیکاری در استان وجود داشت که اکنون هر چه نیرو تزریق می‌کنیم کم می‌آوریم، افزود: در گذشته بیکاری بیشتر بود چرا که تمامی واحدها تعطیل بود اما اکنون اوضاع بهتر است.

*فرماندار رزن مصوبه شورای تأمین شهرستان را اجرا کرده است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای فرماندار شهرستان رزن حکم حبس صادر شده و محکوم است چرا اخراجش نمی‌کنید، گفت: فرماندار من هیچ خلافی انجام نداده است و حکم او جای دفاع دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه فرماندار من مصوبه شورای تأمین شهرستان را اجرا کرده است، اظهار داشت: فرماندار رزن در روز قدس جایی که وحدت لازم بوده، وظیفه قانونی خود را انجام داده است و باید گفت او نیز فرزند جبهه و جنگ است.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که شورای تامین شما وظیفه اجرای فرمان رهبری را دارد، افزود: رهبری نور چشم فرموده‌اند قانون، مبنای عمل است.

نیکبخت با اشاره به انتقادات صورت گرفته نسبت به انتصاب رئیس دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: این موضوع از سوی وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم بر آن شد تا جابجایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه البته رئیس دانشگاه ملایر را بنده معرفی کردم اما براساس سیاست وزرات علوم جابجایی صورت گرفت، گفت: از آن جا که سئوالات و پاسخ‌ها بسیار است، درخواست دارم این جلسه تکرار شود و به هیچ وجه جنبه تبلیغ انتخاباتی نیز نخواهد داشت.

استاندار همدان در پاسخ به سئوالاتی که گفته شد آمار طلاق افزایش یافته و ازدواج کاهش داشته است، افزود:  باید مژده بدهم که آمار طلاق دو درصد در استان کاهش داشته است اما ازدواج را شما باید کاری بکنید.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا با طرح یکی از سرمایه‌گذاران به نام رستمی‌کیا مخالف شده است چرا کاری نمی شود؟ گفت: چهارشنبه گذشته جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد، مگر از آن روز باید کاری بشود.

نیکبخت با بیان اینکه طرح آقای رستمی کیا ارزیابی شد و سازمان بازرسی مخالفت کرد و ما نیز در این رابطه نامه نوشتیم، گفت: توضیحات لازم به او داده شده چرا که کار در حال انجام بود اما ماجرای علیصدر پیش آمد که به محض حل این مشکل آن را پیگیری خواهیم بود.

وی در پاسخ به سئوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با نیروگاه شهید مفتح، افزود: از 25 تا 28 چاه به این نیروگاه آب تزریق می‌شد که اکنون هشت ماه است از چاه‌های آب برای نیروگاه مفتح استفاده نمی‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه استفاده از چاه‌های آب برای نیروگاه از ابتدا اشتباه بود ادامه داد: برای نخستین‌بار در کشور پساب فاضلاب همدان را تصفیه کرده و به نیروگاه انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: در این جریان قرار گذاشتم نصف آب به نیروگاه منتقل شود و نصف آن با هزینه وزارت به منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین منتقل شود که این اقدام  استفاده بهینه از آب و پساب بود.

نیکبخت با بیان اینکه در زمینه الگوی کشت نیز کار در حال انجام است، افزود:  اعتقاد دارم هندوانه 10 کیلویی یک میلیون تومان هزینه آب دارد و سیب زمینی نیز همین طور، که باید به سمت کشت جایگزین پیش رفت.

وی در پاسخ به این سئوالی در خصوص مدیرکل محیط زیست گفت: رشته تحصیلی آقای محمدی، مدیرکل محیط زیست استان، «محیط زیست» است؛ من سه بار خدمت رئیس سازمان محیط زیست رفتم تا او را مدیر راه و شهرسازی کنم اما خانم ابتکار قبول نکرد.

استاندار همدان با بیان اینکه محمدی در حوزه محیط زیست بهترین مدیر کشور است افزود: اینکه خانم ابتکار به شهر همدان آمد، دو دلیل داشت، اول اینکه استان همدان مفتخر به کسب شهر جهانی یعنی شهر سبز پایدار جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اینکه برنامه شهر سبز پایدار جهان اسلام را در همدان رقم بزند به همدان آمد تا همدان نیز مانند خوزستان نشود در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که گفت اگر ایشان به همدان نمی‌آمد همدان خوزستان می‌شد؟ گفت: خانم ابتکار قبلاً به خوزستان رفته بود و بعد از اینکه به همدان آمد باز هم آنجا رفت آیا عیبی داشت که بخواهد به همدان بیاید، باید مقداری واقع‌بین بود.

*اگر بخواهم فتنه را توضیح دهم باید انحراف را هم توضیح دهم

نیکبخت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد فتنه 88 چیست؟ افزود: اگر بخواهم فتنه را توضیح دهم باید انحراف را توضیح دهم پس بهترین میزان و مکیال ما نظر رهبری است.

وی در پاسخ به اعتراض دانشجویان نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: دکتر غلامی از سرمایه‌های استان بوده و مراحل مختلف مدیریتی، دانشگاهی و استادی را طی کرده است که ما او را به این سمت گماشته‌ایم.

استاندار همدان با بیان اینکه باید درنظر گرفت که هیچ دولتی آنقدر تحت فشار نبوده اما در این شرایط او این سمت را پذیرفت، افزود: خواهش می‌کنم طوری رفتار کنید که دکتر غلامی مشکلات شما را حل کند، قطعاً او نیز نباید نظرش این باشد که به یک گروهی توجه کند، حتماً چنین نیست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در رابطه با فرهنگ چه کاری شده ضمن اینکه این موضوع دستور رهبری است و آیت‌الله موسوی اصفهانی نیز نسبت به وضعیت فرهنگ نقد صریح داشته است، افزود: آیا وضعیت فرهنگ مربوط به دولت است؟!

* از دست و شیوه شما هنرمندان گوشه‌گیر شده‌اند

وی در ادامه سخنان این دانشجو که گفت در بخش هنر هنرمندان استان گوشه‌گیر هستند، گفت: از دست و شیوه شما این جریان اتفاق افتاده است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قبل از برجام فروش نفت 800 هزار بشکه بود و قرار بر این بود در هر نوبت 20 درصد سهمیه فروش کم شود تا در مقابل غذا و یا دارو قرار گیرد، افزود: اکنون تولید نفت به 2 هزار و 800 بشکه رسیده است.

وی با بیان اینکه کدام دولت این کار را انجام داده است؟ این دولت از نظام است و چرا خودزنی کنیم، گفت: ما میادین مشترک نفت با کشور قطر داریم.

نیکبخت با بیان اینکه در دوران اصلاحات عسلویه پر از استخراجات نفتی بود، گفت: در میادین مشترک قطر دو برابر ما یعنی 200 درصد جلوتر نفت برد که اکنون به حد مساوی با ما رسیده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید مردمی شود گفت: اقتصاد مقاومتی مردمی همان مشاغل خانگی است، دو هفته پیش از کارگاه تولیدی در روستای یکن‌آباد بازدید کردم که با مشاغل خانگی برای 140 نفر زن و مرد شغل ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاد را مردمی کنید و مصداق آن فردی است که در این تولیدی با سرمایه یک‌میلیارد تومانی برای 140 نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: حال برای ایجاد یک پتروشیمی 700 میلیارد تومان هزینه می‌شود که باید گفت شغلی که ایجاد خواهد شد بسیار ناچیز است.

*هیچ فرمانداری را به اصرار نمایندگان جابجا نکرده‌ام

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فرمانداران خود را به اصرار نمایندگان مجلس تغییر داده‌اید چرا این جریان حاکم بوده است، گفت: من هیچ فرمانداری را به این شیوه جابجا نکرده‌ام.

نیکبخت در پاسخ به سئوال این دانشجو که گفت جابجایی فرمانداران اسدآباد و فامنین به این شکل بوده است، افزود: فرماندار فامنین از نیروهای خوب ماست و اصرارش بر این بود که هم کسالت دارد و هم اینکه نمی‌تواند خانواده‌اش را نزد خود بیاورد؛ او گفت من نمی‌توانم در این سمت باشم؛ البته قرار بود قبلا سمت دیگری را داشته باشد و غیر از این نبود.

وی با بیان اینکه فرماندار اسدآباد را نیز خودم به صلاح خود تغییر دادم چراکه احساس کردم به نفع اوست و به صلاحدید نمایندگان مجلس نبود، گفت: مسئله فرماندار رزن را اگر خوب بررسی کنیم به نظر مظلوم واقع شده است و خلاف سیاسی ندارد؛ رسیدگی به کار فرماندار رزن از سوی قوه قضاییه  در حال پیگیری است.

استاندار همدان در پاسخ به اعتراض نماینده «نشریه امروز» دانشگاه بوعلی‌سینا نسبت به عملکرد امنیتی و انضباطی دانشگاه خاطرنشان کرد: آقای غلامی را درک می‌کنم چراکه می‌بینم از همه جا فشار بر روی مدیر است.

وی افزود: درخواست می‌کنم معاون سیاسی استانداری به همراه تشکل‌های معترض و رئیس دانشگاه جلسه‌ای برگزار کنند تا مشکلات بررسی و رفع شود.

*اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع شده است

نیکبخت با بیان اینکه بدون اهانت باید دانشجو صحبت کند، گفت: اگر اینگونه باشد دکتر غلامی می‌تواند مشکلات را حل کند؛ ضمن اینکه باید نگاه او به دانشجویان پدرانه باشد که قطعا این طور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید آزاد باشد و تفکر خود را بیان کند اما بدون اهانت و حاشیه، افزود: وضعیت دانشگاه تنها با حضور دکتر غلامی بهتر می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع شده است در صورتی که این جلسه به نام این موضوع بود، گفت: مقام معظم رهبری، 28 بهمن سال 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند و ما نیز برای نخستین بار در استان در تاریخ 17 فروردین 93 جلسه‌ای را در اهمیت این موضوع برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه از اقدامات انجام شده در این راستا برگزاری همایش سرمایه‌گذاری بود، افزود: حضور سرمایه‌داران و اجرای فاضلاب شهرستان‌های ملایر و تویسرکان از جمله دستاوردها بوده است.

نیکبخت علل عمده وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش بیکاری را مسئله قاچاق عنوان کرد و گفت: 25 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شد که در دولت یازدهم 10 میلیارد دلار کم شد و هنوز 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

*همدان به عنوان پایلوت ایجاد نیروگاه خورشیدی در کشور شناخته شده است

وی با بیان اینکه 8 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی انجام شده است، افزود: برای رشد هشت درصدی اقتصاد 70 میلیارد دلار ارز نیاز داریم که این دولت نمی‌تواند در این زمینه کاری کند و باید بخش خصوصی وارد شود.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت به کاهش مشکلات و معضل بیکاری، گفت: همه بزهکاری‌ها به گونه‌ای با بیکاری مرتبط است که باید در راستای اشتغال و کاهش آمار بیکاری تلاش کرد.

وی با اشاه به افتتاح دو نیروگاه خورشیدی هر کدام با ظرفیت 7 مگاوات گفت: کلنگ‌زنی سه نیروگاه دیگر با همین ظرفیت و اجرای یک نیروگاه 30 مگاواتی را در برنامه داریم.

نیکبخت با اشاره به احداث سه نیروگاه دیگر از سوی شهرداری افزود: همدان به عنوان پایلوت ایجاد نیروگاه خورشیدی در کشور شناخته شده است.

*همدان می‌توانست استان اول گردشگری باشد اما هتل نداشت

وی با بیان اینکه اگر برجام نبود انگلیس و آلمان نمی‌توانستند سرمایه‌گذاری مستقیم در استان داشته باشند، گفت: ما قبلا با هشت بانک مراوده بانکی داشتیم که اکنون به 60 بانک رسیده است؛ ترامپ نیز سر عقل خواهد آمد و قدرت ایران را خواهد پذیرفت.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به تعطیلی 2 هزار و 200 حلقه چاه غیر مجاز و صرفه‌جویی 220 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی، افزود: هفت برابر سد اکباتان، صرفه جویی آب زیرزمینی داشتیم.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان 856 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تمام این مبلغ  تخصیص داده شد، گفت: 70 میلیارد تومان نیز بیش از مبلغ دریافت شد.

نیکبخت با بیان اینکه باید در گردشگری و کشاورزی استان کار کرد، افزود: همدان می‌توانست استان اول گردشگری باشد اما هتل نداشت؛ بنابراین 10 هتل ایجاد کردیم که اکنون هر کدام 80 تا صد درصد پیشرفت دارند و شاید یکی از آنها ایام عید راه‌اندازی شود.

وی افزود: از استان همدان به خاطر عملکرد خوب در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی معاون رئیس جمهور و شورای نگهبان تقدیر شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در بخش کشاورزی 135 درصد شاخص‌ها را اجرا کرده‌ایم، اظهار کرد: در هیچ استانی سراغ نداریم که 81 درصد اراضی آبی آن زیر پوشش آبیاری مدرن رفه باشد.

انتهای پیام/ 89026/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک