آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 22:07   |   کد مطلب: 7437
امیر کربلایی‌زاده در اجرای «چهل گیس و حسن کچل» رفتار نامتعارفی نشان داد و از تماشاگران خواست تا موبایل‌های خود را روشن کنند و با همراهانشان چیپس و پفک بخورند!

به گزارش خبرگزاری فارس، از مهمترین و جذاب‌ترین حاشیه‌های چهارمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر این بود که امیر کربلایی‌زاده پیش از شروع یک نمایش رفتاری متفاوت از عرف همیشگی تئاتر از خود نشان داد .

او که مشاور کارگردان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» بود قبل از اجرا به تماشاگران گفت : «اگر گوشی‌های موبایل تون خاموشه ، روشن کنید . اگه سایلنته، روی حالت زنگ بذارید . اگه بچه‌ای همراهتون هست ، بگذارید راحت باشه و توی سالن رفت و آمد کند. اگه چیپس یا پفکی همراهتونه با بغل دستی تون شیر (share) کنید تا همه از دیدن این نمایش لذت ببرید.»

*پادرمیانی فرهاد شریفی برای اجرای نمایشی در بخش به علاوه فجر!

 

یک خبر حاشیه‌ای هم از بخش «به علاوه فجر» اینکه نمایش «چند تکه لغزان بر لبه  سران یک وضعیت پیچان» به کارگردانی علیرضا اجلی حدودا یک ربع قبل از اجرای اول خود به مشکل خورد و چنانکه از شواهد بر می‌آمد اختلافی بین عوامل نمایش رخ داده بود که تا مرز کنسل شدن اجرا پیش رفت . ولی در نهایت گویا با پا در میانی فرهاد شریفی مشکل برطرف شد و کار به روی صحنه رفت

نمایش «خرمهره » به کارگردانی محسن قصابیان با اینکه تا به حال دو بار اجرای عموم داشته ولی همچنان در اجرای جشنواره‌ای هم با استقبال زیاد و با سالن‌های پر به روی صحنه رفت .

داورهای بخش مسابقه مرور تئاتر ایران هم این اثر را در سانس دوم دیدند . در یکی از صحنه‌های این نمایش که بازیگر با تماشاگران شوخی می‌کند ، داوران را مخاطب خود قرار داد و این اتفاق باعث شد تماشاگران بیشتر بخندند و فضای جالبی شکل گرفت.

محمد رضا خاکی ، عزت الله رمضانی فر ، منظر لشگری ، هادی حوری ، محمد ساربان و کیوان نخعی هم این نمایش را دیدند.

*نمایش «سفید» با صندلی‌های خالی روبه رو شد

اما برسیم به نمایش‌های خارجی جشنواره که شب گذشته اجرا داشتند . اول از همه نمایش «سفید » از کشور ژاپن که آخرین شب اجرای جشنواره‌ای خود را پشت سر گذاشت . این نمایش برخلاف سایر نمایش‌های غیرایرانی بخش بین الملل با استقبال معمولی رو به رو بود و تقریبا میتوان گفت صندلی‌های سالن اصلی تئاتر شهر پر نشد .

برای دیدن این نمایش هم عظیم موسوی ، عزت الله رمضانی فر ، هرمز هدایت و منیژه محامدی به تئاتر شهر آمده بودند .

نمایش «سار » از کشور ترکیه دیگر اجرای غیر ایرانی چهارمین روز از جشنواره تئاتر فجر بود که در تالار سایه به روی صحنه رفت .

اما استقبال از این نمایش زیاد بود و عده‌ای مجبور شدند روی پله‌ها بنشینند .

هنرمندان هم که معمولا از اجراهای غیر ایرانی در جشنواره ها بیشتر استقبال می‌کنند برای دیدن این نمایش هم رفته بودند . سیاوش طهمورث ، پرستو گلستانی ، هرمز هدایت ، جهانبخش سلطانی ، رضا درمیشیان و کیوان نخعی از شاخص ترین چهره‌هایی بودند که نمایش «سار» را دیدند .

پرستو گلستانی بعد از نمایش «سار » این نمایش را هم به همراه منوچهر والی زاده تماشا کرد.

*تالار هنر ؛ سوت و کور

در بین همه حواشی سالن‌های برگزاری جشنواره ، تالار هنر همچنان سوت و کور و کم حاشیه و البته کم مخاطب است.

با این حال نمایش «چرخه سودایی» به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صرامی از اصفهان در این سالن با 15 دقیقه تاخیر اجرا شد .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک