آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 21:59   |   کد مطلب: 7430
وزارت کشور عربستان اعلام کرد که عاملان حمله انتحاری اخیر در شهر جده از اتباع این کشور بوده‌اند و یکی از آن‌ها با گروهک داعش در ارتباط بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور عربستان سعودی روز سه شنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای در خصوص عملیات تروریستی اخیر شهر جده توضیح داد.

بنا بر اعلام خبرگزاری «واس» عربستان، سخنگوی وزارت خارجه عربستان پیرو بیانیه قبلی این وزارت خانه در خصوص حمله انتحاری اخیر در شهر جده اعلام کرد که دو تبعه سعودی که خود را در منطقه «الحرازات» واقع در این شهر منفجر کردند، «خالد غازی حسین السروانی» و «نادی مرزوق المضینانی عنزی» از شهروندان این کشور بودند.

وزارت کشور عربستان طی این بیانیه نتایج به دست آمده بعد از عملیات تروریستی اخیر جده را این گونه اعلام کرد که السروانی با توجه به جرایم متعددی که مرتکب شده و با تروریست‌های زیادی ارتباط داشت، تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان بوده است.

بر این اساس، این تروریست سعودی دستورات گروهک تروریست داعش را در عربستان انجام می‌داد و از عاملان عملیات‌های تروریستی از جمله عملیات تروریستی علیه نمازگزاران در منطقه عسیر به تاریخ 1436/10/21 و عملیات تروریستی منطقه نجران حمایت کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عربستان، نادی مرزوق نیز سابقه سوء داشته و با شبکه‌ای که علیه عربستان فعالیت می‌کرد، در ارتباط بوده و در مناطق درگیر اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی کرده است.

شنبه هفته جاری، رسانه‌های عربستان از وقوع درگیری نیروهای امنیتی این کشور با افراد مسلح و انفجار تروریستی در منطقه الحرازات شهر جده خبر دادند.

دو تروریست بعد از محاصره شدن در ساختمانی در این منطقه، اقدام به انفجار خود کرده بودند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک