آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 21:45   |   کد مطلب: 7414
در نشست هماهنگی هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام برخی از مسئولان به نقد و تمجید از فرهنگ دوره پادشاهان گذشته ایران از جمله کورش کبیر پرداختند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرسپایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  در نشست هماهنگی هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام برخی از مسئولان به نقد و تمجید از فرهنگ دوره پادشاهان گذشته ایران از جمله کورش کبیر پرداختند.

 

امام جمعه موقت چرام خطاب به بخشدار مرکزی چرام که گفت گوی تمدن ها و فرهنگ نه هزارساله ی پادشاه گذشته ایران را بیان کرده بود،گفت:امروزه ما در تعالیم و آموزه های اسلامی تحت لوای نبی مکرم اسلام آن قدر عظمت پیدا کرده است که دیگر جایی برای کوروش باقی نمانده است.

 

فرهمند افزود:در گفت و گوی تمدن ها اوج بی فرهنگی و فحشا دیده می شود؛ ما در تاریخ جمهوری اسلامی نقاط قوت و مثبت بسیاری داشته ایم که دست گذاشتن بر روی یک دوره خاص، جای بسیاری حرف و نقد می باشد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نوع شادی در هفته فرهنگ و هنر تصریح کرد:احیای فرهنگ اسلامی به هر نحوی مورد تایید نیست زیرا ما نمی توانیم برای احیای فرهنگ چرام از ملزومات لهو و لعب استفاده نماییم.

 

فرهنمد اضافه کرد: اداره ارشاد اسلامی لفظ اسلامی بودن را به یدک می کشد بنابراین باید با توجه به چارچوب دین و آموزه های دینی عمل کند.

 

امام جمعه موقت در بخش پایانی سخان خود به همدلی و وحدت اشاره کرد و گفت:همه باید دست به دست هم بدهیم تا فرهنگ غنی گذشته ی شهرستان چرام را در اوج تقید دینی و فرهنگی زنده کنیم چرا که ما در این دنیای مدرن از سیرت اجدادمان در چرام فاصله گرفته ایم.

 

بخشدار سرفاریاب در واکنش به سخنان امام جمعه موقت چرام بیان کرد:وقتی تاریخچه بحثی را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم،باید به پیشینه ی آن بپردازیم.

 

آتش سودا افزود:اینکه پادشاهان گذشته از جمله کوروش و داریوش وغیره فرهنگی را بنا نهادند،باعث افتخار ماست که قبل از اسلام هم متمدن بودیم و بیشتر از آن افتخار می کنیم که در دوره اسلام متمدن تر هستیم.

 

وی افزود:همه می دانیم که مقوله فرهنگ بسیار مهم است چرا که دیر راس ترین میوه خلقت فرهنگ می باشد.

 

معاون فرماندار چرام نیز در واکنش به این سخنان تصریح کرد:مقوله فرهنگ همیشه مظلوم واقع شده است و هرکسی هم که به قدرت می رسد ازجمله ریاست جمهوری با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ بدنبال برنده شدن است.

 

پاداش گفت: در حوزه فرهنگی هم بحث اسلام و هم بحث ملیت را داریم چرا که تاریخ ما با اسلامیت عجین شده است.

وی افزود:برای مثال کسانی بودند که قصد جدایی کلمات عربی از زبان فارسی را داشتند اما نتوانستند این کار را انجام دهند زیرا که اسلام با ما نیز عجین است.

 

معاون فرماندار اضافه کرد:در تولد در گوش ما اذان و هنگام مرگ نماز میت را می خوانند و در مهمترین تحول زندگی ما یعنی ازدواج با کلمات عربی صیغه ی عقد خوانده می شود که همین موارد بر عجین شدن ما به اسلام می افزاید؛بنابراین اگر برخی از دوستان از کلمات و گفتارهای ملیتی استفاده می کنند،قصد توهین به اسلام را ندارند.

 

وی در آخر گفت:هیچ کدام از ما بدنبال حذف اسلامیت یا بالابردن ملیت نبوده ایم.

 

منبع: پایگاه خبری وتحلیلی چرام

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک