آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 21:42   |   کد مطلب: 7412
معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به روستای تولگهی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد برای اجرا به مناقصه گذاشته شده و به پیمانکار واگذار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، جهانگیر احسانی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود: واگذاری مناقصه به پیمانکار 20 روز به طول می انجامد و پس از مشخص شدن پیمانکار اجرای شبکه داخلی و مخزن روستا در کمتر از سه ماه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک مخزن 100 متر مکعبی و شبکه داخلی خط انتقال به طول 1.5 کیلومتر کار شده است، گفت: آب روستای تولگهی از یک حلقه چاه که آب روستاهای کالوس و فیروز آباد را تامین می کند، تامین می شود.

احسانی اعتبار اجرای طرح آبرسانی به روستای تولگهی را 120 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: از این میزان 100 میلیون تومان مصوب شده است و باید منتظر تخصیص اعتبار ماند.

پایگاه خبری صبح زاگرس آذرماه امسال در گزارش مبسوطی مشکلات روستای تولگهی نظیر نبود آب آشامیدنی، جاده دسترسی، نبود گازکشی، امکانات رفاهی و بهداشتی و سایر معضلاتی که اهالی این روستا با ان دست و پنجه نرم می کنند را به تصویر کشید. ( اینجا کلیک کنید)

پس از انعکاس این مشکلات و پیگیری شبانه روزی اهالی روستا، قرار بود مشکلات این روستا از سوی مسئولان در دستور کار قرار گیرد اما تاکنون نه تنها این مشکلات بر طرف نشده است بلکه نامه نگاری های آنان میان مسئولان پاسکاری می شود.

مسئولان آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد یکی از نهادهایی است که قرار است مشکل تامین آب آشامیدنی روستای تولگهی که در وضعیت اسف باری قرار دارد را با اجرای پروژه ای برطرف کند اما هنوز در مرحله واگذاری مناقصه به پیمانکار مانده و مسئولان این شرکت نیز به اهالی روستا وعده امروز و فردا می دهند.

انگونه که معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به خبرنگار صبح زاگرس گفت: تا 20 روز آینده پروژه آبرسانی به روستای تولگهی از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می شود و پس از ان ظرف سه تا چهارماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

باید تا آن زمان منتظر ماند و دید آیا مسئولان شرکت آبفای روستایی به وعده خود عمل می کنند یا نه؟

 روستای تولگهی دارای 25 خانوار در 17 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و به دلیل نبود آب آشامیدنی سالم در یکی دوماه اخیر حدود 10 خانوار از این روستا مهاجرت کرده اند.

این روستا سه شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک