آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نمازجمعه:
الحمدلله برخی مسئولان که فریب وزیر خارجه آمریکا را خوردند عذرخواهی کردند
امام جمعه موقت تهران گفت: الحمدلله برخی مسئولان به طور رسمی عذرخواهی کردند و گفتند فریب وزیر امور خارجه آمریکا را خوردیم. انشاالله دیگر مسئولی در نظام ما نباشد که فریب آمریکا را بخورد و به آن امید داشته باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه آیتالله محمدعلی موحدیکرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه این هفته پایتخت اظهار داشت: بیشک 9 دی یکی از ایامالله است. روز 9 دی روز تجدید پیوند ملت با ولایت است، روز وحدت امت حول محور ولی امر است. روز به خاک مالیدن پوزه استکبار و عواملش و بیداری عدهای پس از گول خوردن است.
وی افزود: 9 دی روزی است که مردم نشان دادند که به قران وفا دارند. در صحنههای حمایت از انقلاب حضور به موقع دارند و نشان دادند خطرشناس هستند و برای دفع خطر تصمیم میگیرند.
آیتالله موحدیکرمانی با بیان اینکه دشمن خارجی امید پیدا کرده بود که میتواند به نظام مقتدر اسلامی ایران ضربه بزند، گفت: قدرتطلبان داخلی هم مغرور شده بودند و تقلب در انتخابات را پرچم حملات ناجوانمردانه و وحشیانه خود قرار داده بودند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اینان 8 ماه در کشور به افساد پرداختند و مردم پس از 8 ماه صبر و خون دل خورن به خیابانها ریختند و محشری به پا کردند و فتنه را با بصیرت خود خاموش کردند.
وی با بیان اینکه بصیرت به معنای تشخیص توطئه دشمن، بیداری، آگاهی، تصمیم درست، حضور به موقع و اقدام قاطع است، گفت: بصیرت پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این بصیرت در 9 دی خود را نشان داد. در راهپیمایی 9 دی افراد فراوانی بودند که گول تبلیغات سران فتنه را خورده بودند. اما بیدار شدند و فریاد مرگ بر فتنهگران را سر دادند.
آیتالله موحدیکرمانی با اشاره به این موضوع که کسانی به آتش فتنه دامن زدند که سوابق خوبی در انقلاب داشتند،گفت: همین امر خطر را دوچندان کرد و ناآگاهان را فریب داد. به همین دلیل فتنه درون از جنگ برون با دشمن خطرناکتر است. مگر اصحاب فتنه نمیشنیدند که تبلیغات دشمن همراه آنان است و مگر نمیدیدند آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خائن مردم را به ریختن به خیابانها تشویق میکند!
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: معمولا در فتنهها حق و باطل ممزوج میشود و فتنهگران نمودی از حق ارائه میدهد تا مردم را به خود جذب کنند اما در این فتنه هیچ حقی دیده نمیشود و هر چه بود باطل بود. به همین دلیل به سرعت رسوا شدند و به هدف نرسیدند.
وی خاطرنشان کرد: در این فتنه به اسلام، احکام اسلام، به روزه و ماه رمضان، به امام و رهبری و از همه بالاتر به امام حسین (ع) جسارت شد. کاری که در ایران سابقه ندارد. یهود و نصارا و آتشپرست هم این کار را نکردند. به مردم خوبم میگویم در اینجا به امر بصیرت که مورد تاکید رهبری است، اهمیت دهید. کما اینکه در 9 دی دادید.
آیتالله موحدیکرمانی اضافه کرد: نبود بصیرت بنیاسرائیل را پس از عمری توحید و خداشناسی، گوسالهپرست کرد و به دست سامری گمراه نمود. فتنه جنگ جمل و نهروان را به وجود آورد. باید این فتنهها، این جنگ جمل و نهروان و این گوسالهپرستیها باید پیوسته در جلوی چشم ما باشد.
امام جمعه موقت تهران پیرامون نقض برجام از سوی طرف مقابل گفت: مقام معظم رهبری از همان روز اول میفهمیدند که من خوشبین نیستم. چرا مسئولین این سخن را جدی نگرفتند. رهبری فرمودند آمریکا دشمن است و به دشمن نباید اعتماد کرد. او فریب میدهد، تعهد میکند اما در وقت عمل عهدشکنی میکند. این امر برای مسئولین ما درس باشد.
وی ادامه داد: بحمدالله بعضی مسئولین رسما عذرخواهی کردند و گفتند که فریب وزیر امور خارجه را خوردیم. انشاالله دیگر مسئولی در نظام ما نباشد که فریب آمریکا را بخورد و مسئولی نباشد که به آمریکا امید داشته باشد.
آیتالله موحدیکرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولی نباشد که به آمریکا هنوز دل بسته باشد.
وی پیرامون حل مشکلات داخلی کشور گفت: باید به درون توجه کرد. امکانات فراوانی در کشور است چرا باید جوانان ما بیکار بمانند؟ چرا جوانان به کار گرفته نمیشوند؟ ما با بهرهگیری از امکانات فراوان میتوانیم مشکلات اقتصادی را خودمان حل کنیم.
آیتالله موحدیکرمانی تعطیلی کارخانههای تولیدی را فاجعه خواند و گفت: این حکومت امانتی در دست شماست. آقایان مسئله بیکاری و اشتغال جوانان را جدی بگیرید. توجه به قشرهای آسیبپذیر را سرلوحه اقداماتتان قرار دهید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رژیم آلخلیفه و آلسعود شرمشان باد. تا چه زمانی این همه ظلم، بستن آب بر روی شیعیان، حمله ددمنشانه و کشتن کودکان و زنان؟
آیتالله موحدیکرمانی افزود: ای غافلین و ای از خدا بیخبران حکومت ممکن است با کفر بماند اما با ظلم نمیماند. این حکومت رو به زوال است و همین حالا خود را نابود شده ببینید و به خود آیید که البته به خود نخواهید آمد.
وی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در حلب سوریه گفت: این فقط یک پیروزی نظامی نیست. بلکه پیروزی اسلام بر کفر و حق بر باطل است. حامیان تروریسم به ویژه آلسعود این پیروزی را ببینند و از غصه بمیرند.
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان