آخرین اخبار

12. آذر 1395 - 23:06   |   کد مطلب: 6929
بخشدار دیشموک بیشترین آسیب‌های وارده را به علت جاری شدن سیلاب به روستاهای دلی، پاتاوه رودسمه و دشتک عنوان کرد و گفت: بیش از70خانه مسکونی دچار آسیب شده که میزان ریالی آن در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حسن امیریان بخشدار دیشموک در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: ارتباط روستاهای آجم، رودریش، سرگچ، رودسمه، سردو، شَرُنگ رُنگ، سرتنگ لیراب قطع و شبکه آب، برق بیشتر روستاها هم قطع شد و همچنین اکثرجاده ها با رانش زمین و سقوط شنزار به داخل جاده همراه بود.

 

 

حسن امیریان بخشدار دیشموک گفت: ارتباط دیشموک با خوزستان از مسیر تنگ چویل به علت طغیان رودخانه و مسیر اسفندان به روستای سردو به علت طغیان رودایک، و روستاهای پای پره-رودسمه به علت طغیان رودسمه و روستای سرگچ به علت طغیان رودخانه تنگ‌لا و روستاهای آجم و رودریش به علت طغیان رودخانه و صعب البوری مسیر، ارتطباتشان با بخش به کلی قطع است.

 

 

وی همچنین از قطعی مسیر ارتباطی روستای شرُنگ‌رُنگ به علت رانش  کوه و سقوط تخته سنگ به جاده، خبر داد.

 

 

امیریان بیشترین آسیب های وارده را به علت جاری شدن سیلاب به روستاهای دلی، پاتاوه رودسمه و دشتک عنوان کرد و گفت: بیش از70خانه مسکونی دچار آسیب شده که میزان ریالی آن در حال بررسی است.

 

 

امیریان گفت: ساکنان منازل آسیب دیده توسط بخشدار و مسئولان محلی به امکان امن انتقال داده شد.

 

 

وی گفت: به معابر زیادی از سطح شهر دیشموک هم به دلیل آبگرفتگی به ویژه در خروجی دیشموک به سمت خوزستان و همچنین به طرف سد بالیاب به جهت رانش زمین آسیب وارد شد، همچنین شبکه برق سطح بخش بر اثر بارش اخیر دچار خسارات گردید و برق بسیاری از روستاهای بخش همچنان قطع است.

 

عادل محتشمی رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: تاکنون در دیشموک بیش  از 120میلیمتر بارش باران وجود داشت که در مقایسه با بارندگی سال گذشته، افزایش شایان توجهی را نشان می‌‎دهد.

 

وی بیان کرد: باتوجه به بارش باران  به میزان 500میلیمتر در سال گذشته، در بارندگی دوروز اخیر با میزان120 میلیمتر تا ساعت22:30امشب در دیشموک، "یک/پنجم" بارش سال گذشته را در دیشموک صورت گرفت.

 

انتهای پیام: و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک