آخرین اخبار

19. دى 1393 - 12:04   |   کد مطلب: 69
مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دیشموک:
وحدت دژ محکم و اقتدار ملل اسلامی است
مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر دیشموک گفت: وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار ملل اسلامی به شمار می‌رود.

 

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه از دیشموک، حجت‌الاسلام سید غلامحسن درسته شامگاه پنج‌شنبه در سالن بسیج اظهار داشت: مراد از وحدت امت اسلامی این است که مسلمانان در کنار حفظ مذاهب خودشان بر محو مشترکات دینی مثل توحید، قرآن، پیامبر اعظم (ص)، سنت و سیره نبوی در برابر خطراتی که اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهدید می کند، همبستگی و همدلی داشته باشند و از اختلاف‌های گوناگونی مذهبی، سیاسی، نژادی، زبانی و ... که موجب وهن و سستی امت اسلامی می‌شود، دوری کنند.

 

وی با بیان اینکه هفته وحدت به منظور تحقق انسجام امت و تاکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت اسلامی است گفت: وحدت اسلامی محکم‌ترین عامل توانمندی و اقتدار ملل اسلامی است و در این روزگار، اتحاد از مبرم‌ترین نیازهاست.

 

وی گفت: درد اساسی جهان اسلام کینه‌های کهنه شده میان ملل اسلامی است که بدون شک دست استعمارگران در تشدید اختلافات کاملا پیدا است.

 

درسته خاطرنشان کرد:وحدت، ستون فقرات امت اسلامی می باشد و نباید اجازه دهیم دشمنان به بهانه بازی با کلمات نسنجیده دست به تشدید اختلافات بین مسلمانان بزنند.

 

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دیشموک تصریح کرد: سیره پیامبر اعظم (ص)، راهکارهای فراوان و مختلفی برای تحقق وحدت امت اسلامی، ارایه داده است.

 

وی افزود: پیامبر با ورود به ایجاد پیمان میان اوس و خزرج وحدت اسلامی را تحقق بخشید و با تحریک احساسات ملی و دینی وحدت جامعه، آن زمان ایجاد قراردادهای اخوت و برادری در میان مهاجر و انصار، اخوت و برادری را از راهبردهای اساسی در راستای تحقق وحدت دانست.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک