دانش آموزانی که زیر سقف های ترک خورده درس می خوانند+عکس
بیش از ده مدرسه تخریبی در شهرستان گمیشان در حالی پذیرای دانش آموزان هستند که از حداقل استانداردها برخوردار نیستند.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ساحل گمیشان ، سوای همه دلایلی که در سایر مناطق محروم کشور وجود داردنظیر کمبود بودجه و .. رطوبت بالای منطقه گمیشان هم مزید برعلت شده است تا اوضاع بیش از ده مدرسه در شهرستان گمیشان به حد بسیار نامطلوبی قرار بگیرد .
بوی شدید نم و رطوبت و مدارسی که دیگر هیچ شباهتی به یک آموزشگاه را ندارد ، سلامت دانش آموزان را تهدید می کند .
آموزشگاههای ( نازمراد آخوند - قولی- نیازی و شهید مختوم خواجه نفس- تراج نژاد-طالقانی -امام علی- شهید اطلسی -شهید بیرامی - سید قطب قلعه جیق - کوثر -بنت الهدی - و(روستای قرنجیک که آموزشگاه دخترانه) ندارد)
این آموزشگاههای نامبرده در بالا تماما مدارسی هستند که در سطح شهرتستان گمیشان بنا برتایید خود مسئولین آموزش و پرورش شهرستان گمیشان کاملا تخریبی و در شرایطی بسیار نامساعد و غیر استاندارد میزبان دانش آموزان هستند.

محمد کر رییس شورای شهر سیمین شهر که بیش از 6 مدرسه تخریبی در این شهر قرار دارد در گفتگو با خبرنگار ما گفت:مدرسه راهنمایی طالقانی سیمین شهر به علت فرسودگی بسیار زیاد و خطرات ناشی از آن با داشتن حدود دویست نفر دانش آموز در سال1390 تخریب شد و این در شرایطی بود که مسئولین به مردم وعده داده بودند که در کمتر از یک سال ساختمان نو آماده می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان این آموزشگاه به دبستان امام علی (ع) که فرسوده تر از طالقانی بود منتقل شدند طوریکه دانش آموزان در هر دو آموزشگاه در فضایی پر از رطوبت و مکانی نامساعد تحصیل می کنند.


کر افزود: اتاقهای کوچک و غیراستاندارد، نبودن نماز خانه و فقدان اتاق هوشمند و آزمایشگاه و کوچک بودن حیاط آموزشگاه و نبودن مکانی برای ورزش و ...باعث تضعیف روحیه و ناراحتی های دیگر گشته است و در نامساعدترین شرایط مشغول به تحصیل می باشند.
طوریکه یه اتاق کوچک به عنوان اتاق مدیران و معاونین و مشاورین و بایگانی و استراحت معلمین مورد استفاده می باشد و مکانی برای مشاوره با اولیاء و جلسات دیگر وجود ندارد.
ریییس شورای شهر سیمین شهر ادامه داد: مکان جدید دبستان امام علی (ع) در همان محوطه با 60% پیشرفت فیزیکی 2 سال رها شده است و علی رغم بازدیدهای مکرر مسئولین شهرستان و استان فضای جدید نیز تکمیل نگردید تا مرهمی بر دردها باشد و همین مکان جدید دبستان امام علی (ع) فاقد نماز خانه می باشد.
وی در ادامه گفت: مردم شریف سیمین شهر با مراجعات مکرر به دفتر امام جمعه و شورای اسلامی نهایت نارضایتی خود را اعلام داشته و انتظار دارند مسئولین توجه به مناطق محروم از جمله سیمین شهر داشته باشند و در توزیع امکانات و بودجه براساس سرانه و عدالت رفتار شود.
رییس شورای شهر در مورد آموزشگاه طالقانی گفت: حدود 5 سال کوچکترین اقدام عملی صورت نگرفته است و زمین هر دو آموزشگاه توسط خیرین مرحوم اسلامی و ثابتی در حدود 5000 متر مربع اهداء شده است.
وی همچنین یادآور شد: مدارس شهید تراج نژاد و ترکمن و بیرامی نیز دارای فرسودگی شدید و تخریبی می باشند. و آموزشگاههای دخترانه شهید یمرعلی و خدیجه کبری نیاز به تفکیک و دبستانهای دخترانه سوده و پسرانه حنفی نیز بضورت چرخشی بوده که هر کدام معضلات خاص خود را دارد.
کر در پایان گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با بی تدبیری امید مردم به ناامیدی تبدیل نگردد و و عده های داده شده محقق گردد.
قرنجیک رییس آموزش و پرورش گمیشان ضمن تایید اوضاع مدارس شهرستان گفت: در سال 94 طی نشستی که با فرمانداران شهرستانهای غرب استان و نماینده مجلس داشتیم قرار بر این شد که از محل اعتبارات دولتی مبلغ 550 میلیون تومان برای تعمیر مدارس تخریبی اختصاص داده شود که این بودجه محقق نشده است
وی ادامه داد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال جا ری مبلغ 721 میلیون تومان جهت نوسازی مدارس تخریبی اختصاص داده شد که البته تا این لحظه این بودجه تامین نشده و امیدواریم تا قبل از پایان سال این مبلغ به حساب آموزش و پرورش واریز شود.
قرنجیک در پایان ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز گفت: از آغاز سال تحصیلی تا امروز 3 آموزشگاه جدید با حمایت خیرین در شهرستان ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و با توجه به این امر که که نوسازی مدارس به صورت مشارکتی و با حمایت خیرین انجام می گیرد از خیرین خواست تا با حمایتهای خود تلاش کنند تا هرچه سریعتر اوضاع مدارس شهرستان به حد شان و جایگاه فرزندان عزیز ایران برسد..
تصاویری از مدرسه بیرامی سیمین شهر




انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان