آخرین اخبار

7. مهر 1395 - 1:33   |   کد مطلب: 6329
دبیر اول نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای وزرای خارجه امارات و بحرین
‌کشوری که جت‌های جنگنده‌اش مردم بیگناه یمن را بمباران می‌کند، مدعی دخالت ایران در امور داخلی دیگران است
دبیر اول نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای بی اساس وزرای خارجه امارات و بحرین گفت: کشوری که جت‌های جنگنده‌اش هر روز مردم بی گناه یمن را بمباران می کند، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورها متهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عباس یزدانی دبیر اول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در پاسخ به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: یک مقام از کشوری که جتهای جنگنده اش هر روز مردم غیرنظامی بی گناه یمن را بمباران می کند، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورها متهم می کند. این ادعا مضحک و ریاکارانه است. کشوری که برای دهه های متمادی خاک خود را به منبعی برای صدور اندیشه افراطی تکفیری تبدیل کرده است از تریبون سازمان ملل ایران را به تلاش برای بی ثبات کردن منطقه متهم می کند!
وی در خصوص اظهارات وزیر خارجه امارات در باره سه جزیره ایرانی گفت: این مقام اماراتی بار دیگر با بیان سخنان بی اساس، تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده و نسبت به سه جزیره ایرانی ادعاهایی مطرح کرده است. ما همواره این ادعاهای نادرست را رد کرده و تکرار می کنیم که این جزایر بخشی از خاک ایران بوده و برای همیشه بخشی از آن باقی خواهد ماند و تکرار اینگونه ادعاها نخواهد توانست آنها را از سرزمین ما جدا سازد.
عضو نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل در ادامه با اشاره به همصدایی وزیرخارجه امارات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اتفاق را تصادفی ندانسته و اظهار داشت که امارات و رژیم صهیونیستی به همراه تعدادی از شرکایشان در منطقه خلیج فارس با یکدیگر وارد ائتلاف شده اند. ائتلافی که نتیجه آن خیانت به مردم فلسطین خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به ادعای وزیر خارجه بحرین مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی آن کشور گفت که این ادعای وزیر خارجه بحرین دروغی آشکار است زیرا کمیسیون مستقل تحقیق که از سوی دولت بحرین در این خصوص تشکیل شده بود در گزارش خود صریحاً اعلام کرده است که مدارک ارائه شده از سوی دولت بحرین این ادعاهارا تأیید نمی کند.
یزدانی در واکنش به سخنان وزیر خارجه بحرین در باره حادثه منا اظهار داشت که در این حادثه تلخ 464 نفر از حجاج ایرانی جان خود را از دست دادند. دولت عربستان تا کنون حاضر به ارائه گزارشی در باره دلایل بروز این فاجعه نشده است. درخواست مشروع ما انجام تحقیقات جامع، شفاف و مستقل از سوی کمیته ای متشکل از کشورهایی است که شهروندانشان در این حادثه جان خود را از دست داده اند. حوادث تلخ در مراسم حج بارها اتفاق افتاده و ضروری است که در این خصوص اقدامات مؤثری صورت پذیرد.
وی در پایان گفت ضمن مردود دانستن کاربرد واژه مجعول خلیج عربی بجای خلیج فارس توسط برخی از کشورهای عرب منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار روابط دوستانه با همسایگان خود در منطقه خلیج فارس بوده و آمادگی خود را برای انجام گفتگو به منظوور برطرف کردن سوء تفاهمها و برقراری مجدد دوستی بین ملتها اعلام می کند.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک