آخرین اخبار

19. دى 1393 - 10:34   |   کد مطلب: 63
رئيس جهاد كشاورزي كهگيلويه با بيان اينكه اراضی قابل کشت تولیدات گیاهی در این شهرستان 54 هزار و 850 هکتارمي باشد افزود: از این مقدار 32 هزار هکتار به کشت گندم دیم و 4 هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص داده شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه ،عبدالله قیصری در جمع خبرنگاران در دهدشت با بیان اینکه کم‌بارشی باعث خشکسالی در سطح شهرستان کهگیلویه شده است، اظهار کرد: بهترین راه مبارزه با خشکسالی استفاده از طرح‌های آبخیزداری پایدار، از جمله احداث سدهای خاکی کوتاه‌مدت است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه سدهای کوه‌برد و فارتق چاروسا را از مهم‌ترین سدهای خاکی در خصوص بحث آبخیزداری عنوان و تصریح کرد: سد خاکی کوه‌برد با اعتبار بالغ بر 2.5 میلیارد تومان که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره‌برداری، حدود 300 هکتار اراضی را به ‌صورت ثقلی تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

قیصری جلوگیری از فرسودگی، خشکسالی، تأمین اراضی آب کشاورزی، آبزی‌پروری، و رونق گردشگری را از امتیازات سدهای خاکی در سطح این شهرستان برشمرد.

 

وی، برقی کردن چاه‌های کشاورزی در سطح شهرستان، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ در بحث امور آب و خاک و زیربنایی، مطالعه تأمین آب اراضی منطقه اسفندان و درغک در سطح 2 هزار هکتار، پیگیری تأمین آب اراضی کشاورزی و تأمین آب شبکه‌های فرعی را از مهم‌ترین طرح‌های دولت در بخش کشاورزی عنوان و افزود: در صورت راه‌اندازی پروژه بردپی و پاتاوه آجم، احداث نزدیک به 150 هکتار باغ گردو را دستور کار خواهیم داشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه اراضی قابل کشت تولیدات گیاهی در این شهرستان را 54 هزار و 850 هکتار عنوان و افزود: از این مقدار 32 هزار هکتار به کشت گندم دیم و 4 هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص داده شده است.

 

وی با اشاره به 15 هزار ‌تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت بارندگی مناسب، این میزان در سال آینده افزایش پیدا کند.

 

قیصری، احداث جاده بین مزارع را از خدمات ساماند‌هی اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: 12 کیلومتر جاده بین‌ مزارع، با اعتبار بالغ بر یک‌ میلیارد و 500 میلیون ریال در دست احداث است.

 

وی افزود: این پروژه‌ها در دشت‌کلاچو، پاقلعه سوق، روستای بیمنجگان و دشت‌مازه کهگیلویه در حال اجرا است

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک