آخرین اخبار

5. مهر 1395 - 18:52   |   کد مطلب: 6288
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان  در جمع خبرنگاران گفت: 783 میلیون تومان از اعتبارات نفت و استانی به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اختصاص یافته است.

 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: این اعبتارات برای ساماندهی اماکن گردشگری،آثار تاریخی و صنایع دستی هزینه خواهد شد.

 

وی اعتبارات حوزه گردشگری را 459 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: برای احداث اردوگاه تفریحی در قلعه‌دختر 184 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

زمان با بیان اینکه اردوگاه تفریحی در آبشار کمر دوغ ساخته می‌شود اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه را 100 میلیون تومان براورد کرد و گفت: برای معرفی و اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری شهرستان 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: 277 میلیون تومان از مجموع اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی اختصاص داده شده و قرار است برای تعمیر و تجهیز موزه مردم شناسی،حفظ ،احیاء و معرفی آثار باستانی هزینه شود.

 

وی از اختصاص 47 میلیون تومان به بخش صنایع دستی خبر داد و گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده زمینه آموزش صنایع دستی در بیش از 30 رشته را فراهم می‌کند.

 

زمان تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه تولیدی زودبازده چرم‌سازی کیف و کفش در دهدشت راه‌اندازی شده و کارآموزان بسیاری را به خود جذب کرده است.

 

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در بازاریابی تولیدات این کارگاه وجود ندارد تصریح کرد: در صورت استقبال کلاس‌های آموزش در روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.

 

زمان افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان کارگاه‌های صنایع دستی اختصاص داده شده و طی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 200 پرونده کارگاه‌های انفرادی در انتظار دریافت تسهیلات است گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره همه رشته‌های صنایع دستی را شامل می‌شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک