آخرین اخبار

5. مهر 1395 - 11:27   |   کد مطلب: 6284
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اگر در انتخابات پیروز شود، ایالات متحده اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت و تغییرات فراوانی در سیاست خارجه آمریکا به وجود خواهد آمد.

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به این موضوع نوشت: از زمانی که اسرائیل، اورشلیم را به عنوان پایتخت خود اعلام کرده است، تنها چند کشور این موضوع را به رسمیت شناخته‌اند و بیشتر ملت‌ها سفارتخانه‌های خود را در تل‌آویو نگه داشتند.

 

پیش از این نیز نتانیاهو با هیلاری کلینتون دیدار کرده بود. نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در این دیدار تاکید کرد که به روابط با اسرائیل متعهد خواهد بود و قصد دارد این روابط به مرحله بعد برساند.

 

کلینتون همچنین اظهار داشت که راه حل دو دولتی می تواند منازعه به منازعات اسرائیل و فلسطین پایان دهد و در پی آن آینده امنیت یهودیان اسرائیل تامین خواهد شد.

 

اما ترامپ در دیدار با نتانیاهو اعلام داشت که صلح در خاورمیانه تنها زمانی حاصل خواهد شد که فلسطینی‌ها نفرت و خشونت خود را کنار بگذارند و اسرائیل را به عنوان کشور یهود به رسمیت بشناسند.

 

در طی این دیدار در نیویورک، همچنین درباره موضوعات دیگری چون مبارزه با داعش، کمک نظامی آمریکا به اسرائیل و انتقاد از توافق هسته‌ای ایران بحث و گفتگو شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک