آخرین اخبار

6. شهريور 1395 - 11:09   |   کد مطلب: 5827
شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کار، نمایندگان استان در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین وی و جمعی از مدیران برگزار شد.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در این نشست برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه‌های مختلف را پیرامون مسائل استان بویژه بیکاری مطرح کردند.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به پایلوت مشاغل خرد در کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: در حوزه مشاغل خرد و کوچک کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند پایلوتی در کشور باشد.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اشتغالزایی در بنگاه‌های خرد و کوچک بسیار بهتر و سریع‌تر از سایر بنگاه‌ها خواهد بود.

خادمی ادامه داد: از دلایل اصلی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد نبود سرمایه‌گذاری است که باید نهادهای عمومی غیر دولتی این استان را در بحث سرمایه‌گذاری یاری دهند.

وی افزود: باید شستا و همچنین سازمان بازنشستگی کشوری برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد وارد عمل شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اذعان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی داریم که امیدواریم وزارت کار به سازمان‌های سرمایه‌گذار دستور حضور در این استان را دهد.

منابع مالی اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کنیم
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از کمک این صندوق به رونق اشتغال و تولید در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

اصغر نورالله‌‌زاده اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی گردشگری است که می‌توان رونق اشتغال را در این بخش داشت.

وی گفت: ما به عنوان تامین کننده منابع مالی به استان کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی کمک خواهیم کرد.

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: بیش از گذشته از کارگاه‌های کوچک در کشور حمایت مالی کرده‌ایم و تلاش این است که برای رفع مشکل بیکاری کهگیلویه و بویراحمد تلاش شود.

نورالله‌زاده به اهداف این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌ها با همه تمام به رونق تولید و اشتغال فکر می‌کند.

تسهیلات ارزان قیمت نیاز ۲۷۰ تعاونی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونق اشتغالزایی با کمک به ۲۷۰ تعاونی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد شکل خواهد گرفت.

جعفر گوهرگانی اظهار کرد: امروز مهمترین دغدغه مردم و مسئولان موضوع کار و اشتغال است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌های تعاونی کشاورزی در سال‌های جاری شکل گرفت که بیش از ۲۷۰ شرکت تعاونی کشاورزی در استان فعال هستند.

وی گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای این تعاونی‌ها نیاز ضروری است که باید مسؤولان ذی‌ربط به این موضوع توجه داشته باشند.

گوهرگانی تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید از مرکز حمایت شویم و وزارت کار می‌تواند با کمک به تعاونی‌های کشاورزی موجبات رونق تولید و اشتغال را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کند.

سونامی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور فکری به حال سونامی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کند.

عدل هاشمی اظهار کرد: آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از ۱۷٫۷ درصد است.

وی گفت: نباید اسم بیکاری در استان ما را سیل بیکاری نام گذاشت بلکه سونامی بیکاری است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد مثل قلعه رئیسی از ۳۵ درصد هم بالاتر است.

وی افزود: از وزیر کار می‌خواهیم که فکری به حال سونامی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کند.

هاشمی تصریح کرد: از رئیس‌جمهور و هیأت دولت می‌خواهیم که تدبیری برای بیکاری در بیکارترین استان کشور داشته باشند.

زنان کهگیلویه و بویراحمدی در صدر بانوان بیکار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان کهگیلویه و بویراحمد در صدر بانوان بیکار ایران هستند.

فریبا رحمانپور با تبریک هفته دولت اظهار کرد: بیکاری در حوزه زنان کهگیلویه و بویراحمد در بین همه استان‌های کشور بیشتر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد با بیان توانمندی‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید بانوان سرپرست خانوار را برای اشتغالزایی کمک بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه میانگین سنی زنان سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از ۵۰ سال است، گفت: مشکلات و خطرات زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند.

این مسؤول افزود: راهی نداریم به جز اینکه بنگاه‌ها و مشاغل خانگی را برای کار و اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد رونق خاصی دهیم.

 

رتبه اول کهگیلویه و بویراحمد در نرخ بیکاری

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد رفع بیکاری باشد.

غلام‌محمد زارعی با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در کشور در رتبه اول است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دغدغه اول مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید دولت به این موضوع توجه داشته باشد.

وی با درخواست از وزیر کار برای اندیشیدن تدبیر در این زمینه تصریح کرد: از رئیس جمهور و دولت برای در نظر گرفتن مصوبات خوب قدردانی‌ می‌کنیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت تقاضا می‌کنیم که بیش از هر چیز به موضوع بیکاری و حل این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

بیکاری ۱۷/۷ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری ۱۷٫۷ درصدی در این استان خبر داد.

صابر مظاهری اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک بوده و تعداد شهرهای کمی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از جوانان در استان جویای کار هستند و باید فکری به حال آن‌ها کرد.

مظاهری ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار نفر بیکار در یاسوج داریم و گچساران بالاترین نرخ بیکاری در استان و دنا کمترین نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

وی گفت: بر اساس آمارها و با میانگینی که گرفتیم درصد بیکاری در کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ است.

این مسؤول با اشاره به مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به شهرها گفت: همین امر موجب شده نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد زیاد باشد.

مظاهری بیان کرد: نیمی از جمعیت بیکار کهگیلویه و بویراحمد افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که از مجموع ۳۲ هزار بیکار بیش از ۱۵ هزار نفر آن فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

 

حمایت از بنگاه‌های کوچک تنها راه کمک به رفع بیکاری کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: حمایت از بنگاه‌های کوچک تنها راه کمک به رفع بیکاری کهگیلویه و بویراحمد است.

جبار کیانی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد محرومیت تاریخی دارد.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بیکاری وضعیت خوبی ندارد که باید برای رفع بیکاری به بخش خصوصی کمک کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بنگاه‌های کارآفرینی خرد و کوچک می‌توانند بیشتر کارآفرینی کنند.

این مسؤول در ادامه افزود: با کمک به بنگاه‌های کوچک مشکل بیکاری در استان‌های مثل کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود.

کیانی ادامه داد: وزارت کار باید از بنگاه‌های کوچک حمایت کند تا با سرمایه خرد خود بتوانیم وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را بهبود بخشیم.

این مسؤول تصریح کرد: باید با کمک به بنگاه‌های خرد محصولات آن‌ها را برای صادرات آماده کنیم که لازم است به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: به اقتصاد روستایی خود بی‌توجه بوده‌ایم در حالی که می‌توانیم با توجه به کشاورزی و دامداری و صنایع‌دستی در روستاها مشکلات را برطرف کنیم.

کیانی گفت: باید برای بنگاه‌های کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات و مشوق‌های ویژه و بخشودگی‌ها بخصوص در زمینه تامین اجتماعی وجود داشته باشد.

 

دولت یازدهم سیاست رفاه صدقه‌ای را کنار گذاشت/ دولتمردان از رجایی کاسه و بشقاب‌فروش الگو بگیرند

 

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  عصر امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نگاه شهید باهنر مهربانانه و خاص بود.

وی با بیان اینکه شهید باهنر از عرصه فرهنگ به سیاست آمد و توجه خاصی به تربیت کودکان داشت، افزود: باید مسؤولان عمق نگری و آرامش و ادب شهید باهنر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهید رجایی منحصر به فرد بود و سادگی رجایی همراه با شخصیت وی عجین بود.

 

وی گفت: کسی نمی‌تواند کت و شلوار تمیز و قدیمی و مندرس شهید رجایی را از یاد ببرد رئیس جمهوری که کار خود را از کاسه و بشقاب فروشی شروع کرد.

ربیعی با بیان اینکه درسی را که در زندگی خود آموخته بودم از شهید باهنر بود که دوست و غم خوار همه بود، تصریح کرد: امروز بیش از همیشه به غمخوارگی نیاز داریم و ساده زندگی کردن را پیشه خود کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از انقلابی بودن انحراف نداشته باشیم باید رجایی و منش وی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

این مسئول گفت: رجایی ادب را در برابر رئیس جمهور بی‌ادب رعایت می‌کرد و باید ادب رجایی را سرلوحه کار خود در مسئولیت‌ها قرار دهیم.

 

ربیعی اظهار داشت: نامگذاری این هفته به نام این دو شهید گرانقدر مروری بر رجایی گونه و باهنر گونه زیستن برای دولتمردان است و باید منش این دو شهید را برای خودمان مرور کنیم.

وی با اشاره به ساده‌زیستی شهید رجایی، افزود: من روزی کارگر بودم و امروز وزیر شدم و در حضور مقام معظم رهبری عرض کردم امروز به عنوان وزیر در مقابل حضرتعالی صحبت می‌کنم و اوایل انقلاب برای نخستین بار به عنوان یک کارگر در مقابل شما حاضر شدم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم در انقلابی بودنمان انحراف به وجود نیاید باید از شهید رجایی الگو بگیریم، شهیدی که ادب را در برابر رئیس‌جمهور بی‌ادب رعایت می‌کرد که باید امروز از ادب رجایی الگو بگیریم.

 

ربیعی عنوان کرد: باید خضوع رجایی، اعتماد وی به افراد و سبک زندگی او که همراه با رنج‌های گذشته بود را مورد توجه قرار داد و انقلابی‌گری را با رجایی و باهنر باید در هفته دولت مرور کنیم. برخی که رجایی و باهنر را ندیده‌اند ولی وقتی نامی از این بزرگواران می‌شنوند حس خوبی دارند.

وی اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌هایی که زده شد دغدغه بنده نیز هست و به طور حتم برای حمایت از زنان کارآفرین این استان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به دیدار امروز رئیس جمهور و هیأت وزیران با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد دارند، تصریح کرد: در بحث اقتصاد در این دولت اتفاقات خوبی رخ داده است که شاید خودمان هم متوجه آن نشده‌ایم.

 

ربیعی گفت: خودمان متوجه نمی‌شویم که چقدر شرایط تغییر کرده است و فشار اقتصادی که در کشور وجود داشت اکنون دیگر وجود ندارد و سهم نفت را نیز در اقتصاد کم کردیم.

این مسؤول تبیین کرد: امروزه اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده‌ایم و با کاهش تورم نشان دادیم که خیلی از کارها را می‌توان در کشور انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: اگر رشدی را در اقتصاد بدون در نظر گرفتن تورم تجربه می‌کردیم در آینده نیز با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

وی با گریزی به گذشته گفت: یادمان نرفته که عده‌ای به صف می‌ایستادند و سکه و ارز خرید و فروش می‌کردند و نوبت سکه و ارز می‌فروختند.

 

ربیعی اضافه کرد: اما امروز ارز ما تثبیت شده است و در خصوص بدهی به پیمانکاران کارهای خوبی انجام شده و مجلس نیز مصوبه خوبی داشته است و حتی امکان تهاتر بین بخش خصوصی و دولت برای بدهی‌ها وجود دارد.

وی تبیین کرد: منابع بانکی به سوی سرمایه در گردش سوق پیدا کرده است و رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت مد نظر قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استراتژی‌هایی که در خصوص اشتغال دنبال می‌شود، یادآور شد: استراتژی ما این است که مشاغل خرد را برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار دهیم.

ربیعی عنوان کرد: دولت یازدهم در شروع به کار خود با ریزش نیرو در دولت قبل مواجه بود، اما این دولت توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند.

وی به استراتژی دیگر اشتغال اشاره کرد و توضیح داد: با یک درصد رشد در حوزه اشتغال در سال ۹۵ تعداد ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ۴۳۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی که در ۵ ماه اول صادر کردیم که نشان‌دهنده توجه دولت و خدمات‌دهی در این حوزه است.

ربیعی با اشاره به سیاست رفاهی در دولت تدبیر و امید، مطرح کرد: در گذشته برای جبران کمبودها به افراد پول می‌دادند که کشور در این خصوص عقب‌گرد کرد و با سیاست رفاهی صدقه‌ای در کشور مواجه شدیم و موجب شد مردم هر روز محتاج‌تر شوند.

وی تأکید کرد: اما دولت یازدهم این سیاست را جبران کرد و روی سیاست توانمندسازی تمرکز می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این دولت ۱۱ میلیون نفر را بیمه کرده که اکثراً حاشیه‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند که سرانه درمان آنها ۳۶ هزار تومان بود که کار بزرگی در وزارت رفاه صورت گرفت.

 

سهم کهگیلویه و بویراحمد از گردشگری انباشت زباله نباشد

ربیعی اظهار کرد: توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج از ۳۲ تختخواب به ۹۸ تختخواب با امکان‌سنجی انجام می‌دهیم و حتی برای این کار روزشمار تعیین می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا پایان دولت این کار انجام شود ضمن اینکه تجهیزات بیمارستانی شهدای گمنام را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مایلیم پروژه آموزش سیار بر اساس رشته‌هایی که شناسایی کردیم و شغل‌هایی که شناسایی شده در همه شهرستان‌ها وارد شویم.

این مسؤول بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری دارای توانایی‌ها و استعدادهای زیادی است و سالانه هشت میلیون مسافر از جاده‌های این استان عبور می‌کنند که نباید اجازه دهیم تنها زباله‌های آن‌ها در جاده‌ها ریخته شود بلکه با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای این حوزه فکری اساسی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبیین کرد: ۷۰ درصد کشاورزان به تولیدات صنایع‌دستی می‌پردازند که این حوزه نیازمند توجه ویژه است.

ربیعی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سومین استان دارای مرگ پایین دارای سلاح سرد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از ریزش ۳۰۰ هزار ‌نیرو جلوگیری کردیم، گفت: هر یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.‌

وی تصریح کرد: ایجاد تعاونی‌های کشاورزی ظرفیت خوبی است که باید از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و رفع معضل بیکاری در این استان استفاده کرد.

ربیعی عنوان کرد: طرح غربال‌گری ژنتیک را در ۴ استان قرار بود اجرا کنیم که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به این استان‌ها افزوده شد.

وی بیان کرد: تجهیز بیمارستان شهدای گمنام یاسوج، کلینیک شماره ۲ گچساران، امکان‌سنجی بیمارستان‌های ۳۲ و ۹۸ تختخوابی را به طور ویژه در دستور کار قرار می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گردشگری امروز ما گردشگری پست مدرن و بوم‌گردی است، گفت: با امکانات موجود می‌توانیم این نوع گردشگری را توسعه دهیم.

ربیعی عنوان کرد: سالانه ۸ میلیون گردشگر از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کنند که این موضوع می‌تواند در توسعه گردشگری این استان نقش به سزایی داشته باشد، البته توسعه گردشگری با سرمایه‌گذاری بزرگ امکان‌پذیر است.

وی ابراز کرد: صندوق کارآفرینی امید برای توسعه گردشگری ۱۷۰ میلیارد ریال، رئیس جمهوری در سی‌امین سفر خود نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اختصاص داد که امروز نیز ۵۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه کاهش سهم نفت در توسعه اقتصادی از اولویت‌های دولت است، گفت: نباید نوبت زدن برای فروش سکه و ارز یادمان برود، اما امروز از این موضوع خبری نیست و قیمت ارز تثبیت شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه از ریزش ۳۰۰ هزار ‌نیرو جلوگیری کردیم، افزود: هر یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند که با توجه به روند موجود در کشور می‌توانیم در آینده شاهد افزایش اشتغال باشیم.

وی از صدور ۴۳۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این موضوع نویدبخش وضعیت رو به بهبود کشور است و وزارت کار تاکنون به وعده‌های حمایت غذایی خود عمل کرده است. و تاکنون حدود ۱۱ هزار حاشیه‌نشین شهری و مشاغل غیررسمی را بیمه کرده  که سرانه درمان آنها به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

وزیر کار حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را از برنامه‌های در دستور کار این وزارت خانه عنوان و بیان کرد: ما باید بیش از گذشته کار کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و با بردن شغل به خانه‌ها، رنج را از خانواده‌های ایرانی دور کنیم.

ربیعی با بیان اینکه فرصت تاریخی زیادی برای خدمت به مردم نداریم، ابراز کرد: از همکارانمان در بدنه اجرایی دولت می خواهم که ساعات کارمان را افزایش دهیم و سه خصلت عقلانیت، سخت‌کوشی و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌دانیم ۷۵۰ میلیارد دلار بالاخره کجا رفت، گفت: در گذشته فولادهایی ایجاد شد که هم‌اکنون یکی یکی در حال تعصیل شدن است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک