آخرین اخبار

5. مرداد 1395 - 1:24   |   کد مطلب: 5659
استاندار مرکزی گفت: در شرایط حساس کنونی نباید اجازه دهیم مطالباتی خارج از تمکن جمهوری اسلامی به مطالبات قبلی افزوده شود و جایی باید جلوی افزایش مطالبات گرفته شود.

به گزارش کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست مشترک استاندار مرکزی با مجمع نمایندگان استان در محلات، با اشاره به قطعی نبودن هیچ یک از طرح‌ها و پیشنهادات خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: هیچ یک از موارد مطرح شده در این جلسه قطعی نیست و صرفا پیشنهاداتی است که مطرح می شود و نباید بر فهرست مطالبات از رئیس جمهور و دولت در کشور افزوده شود.

طرح هایی که همچنان روی زمین مانده اند و خاک می خورند

وی ادامه داد:  پیرامون موضوع سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی نباید اجازه دهیم مطالبات جدید برای مردم ایجاد شود و همه باید تلاش کنیم جایی جلوی طولانی شدن مطالبات را بگیریم چرا که زیاد شدن مطالبات در آینده مشکل ساز خواهد شد.

 

زمانی قمی همچنین افزود: در شرایط حساس کنونی باید دقت کنیم مطالبه‌ای خارج از تمکن جمهوری اسلامی ایجاد نکنیم چرا که چنین مطالباتی در نهایت موجب ضربه زدن به جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

استاندار مرکزی رئیس جمهور به استان را یک روزه و تنها به مرکز استان دانست و بیان کرد: همانند سایر سفرهای استانی رئیس جمهور، هیچ شهرستانی در استان مرکزی در برنامه سفر قرار نگرفته است و وزرا بر حسب ویژگی های شهرستان ها در آنها حضور خواهند یافت.

دولت به دنبال شوی تبلیغاتی است تا سر زدن به مناطق محروم

زمانی قمی تنها شهرستان استثنای استان برای سفر رئیس جمهور را شهرستان خمین به واسطه بیت امام خمینی(ره) دانست و گفت: در این خصوص نیز ما تنها پیشنهادات خود را اعلام می‌کنیم و تصمیم نهایی با برنامه‌ریزان امر در ریاست جمهوری خواهد بود و رئیس جمهور در این سفر دیدار مردمی، جلسه و نشست با کارآفرینان و نخبگان استان مرکزی، حضور در جلسه شورای اداری استان و نشست خبری و مصاحبه با رسانه ها طبق روال گذشته را در برنامه‌های خود خواهد داشت.

 

وی  همچنین افزود: اگر دولت تمکن مالی داشته باشد، بودجه‌ی مصوب مجلس خود به خود ابلاغ شده و نیازی به سفر مسئولین کشوری به استان‌ها نخواهد بود اما طبق روال گذشته در سفر روسای جمهور کارهایی همانند تخصیص بودجه برای پروژه‌های بدون ردیف بودجه انجام خواهد شد.

 

استاندار مرکزی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه طرح‌های مصوب استان در سفر رئیس جمهور بیان کرد: اگر پیشرفت فیزیکی پروژه ها به نحوی باشد که تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد، در این سفر تقاضای افزایش اعتبار برای آنها نیز خواهد شد.

 

زمانی قمی در خصوص پروژه های مشترک بین استانی نیز گفت: این پروژه ها دارای ردیف ملی هستند و تلاش می شود تا از این ردیف ملی سهم استان مرکزی افزایش یابد.

 

وی با اشاره به فراهم شدن فرصت برای دریافت برخی مجوز‌ها در استان به واسطه سفر رئیس جمهور گفت:  یکی از محدودیت‌های اعمال شده برای برخی از مناطق استان قرارگیری در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران است و این امر باعث ایجاد برخی محدودیت‌ها برای صنایع شده است که در این سفر تلاش خواهیم کرد با منفک کردن استان مرکزی از استان تهران اعمال چنین محدودیت‌هایی را بی اثر کنیم و این امری ست که در سایر استانهای کشور همانند استان قم، سمنان و قزوین انجام شده است.

 

استاندار مرکزی جداسازی فاضلاب های صنعتی و خانگی در اراک، احداث بیمارستان هزار تختخوابی اراک، دوبانده کردن راه آهن اراک_ساوه_قم_تهران، طرح کاهش آلودگی هوای اراک و شازند و احداث کمربندی کنار گذر این دو شهر، احداث انبار مکانیزه و سیلوی فلزی غلات استان در ساوه، تخصیص اعتبار ثبت جهانی بازار اراک، طرح تقویت آبخوان‌ها و مبارزه با خشکسالی در استان، طرح توسعه مرکز تخصصی درمان ناباروری رویان اراک، تخصیص اعتبار به منظور تکمیل مصلاها و حوزه های علوم دینی استان، طرح حفاظت از تالاب میقان اراک و اخذ مجوز انتقال آب از جنوب کشور به استان مرکزی، به عنوان بخشی از پیشنهادات مورد نظر این استان در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی خواهند بود که البته با نظر نمایندگان استان قابل تغییر نیز خواهد بود.

 

لازم به ذکر است در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی و ۱۲ هزار میلیارد ریال پروژه های خصوصی تولیدی، صنعتی  به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک